Kogu Baltikumi naiste arvates peaks meedia näitama rohkem naisi vanuses üle 40 eluaasta. Rohkem kui kolmandik naisi tunnistab stereotüüpse arvamuse olemasolu, et üle 40-aastased mehed elavad oma parimates aastates, kuid naistel on elu parem osa juba möödas.

Teistes maailma riikides tunnetavad naised ühiskonna stereotüüpe 40-60-aastaste naiste kohta rohkem. USA-s, Kanadas, Suurbritannias, Itaalias, Saksamaal, Prantsusmaal, Jaapanis, Mehhikos ja Brasiilias on 70% naisi kokku puutunud stereotüübiga, et nad ei hoolitse oma välimuse eest ega ela täisväärtuslikku sotsiaalset elu.

Üle 40-aastane läheb tööturul hinda

Eesti Naisuurimus- ja Teabekeskuse juhatuse esinaise Reet Laja sõnul hakatakse üle 40-aastasi naisi tööturul taas väärtuseks pidama.

“Stereotüüpe aktsepteeriti rohkem 15 aastat tagasi, mil ühiskonnas toimusid väga olulised muutused ja noori hinnati tööjõuna väga kõrgelt,” ütles Laja. “Täna saame juba öelda, et inimestel, kes olid tollal 30-40-aastased, õnnestus üldiselt minna kaasa ühiskonna kiire arenguga.”

Naised soovivad elu nautida

Balti riikide eksperdid tervikuna tunnistavad, et Baltikumi naised soovivad elu nautida. Naised vanuses üle 40 aasta on oma eluga rahul ja neil on kõrge enesehinnang.

50% naisi Eestis, 52% Lätis ja 56% Leedus võib lubada endale enese tarbeks niipalju aega, kui ise soovib. Kõige rohkem aega võivad endale lubada Leedu naised — keskmiselt 11 tundi nädalas. Läti ja Eesti naised pühendavad endale veidi vähem aega — keskmiselt 8 tundi nädalas.

Baltikumi 40-60-aastased naised iseloomustavad ennast väga harva vanana – keskmiselt ainult 2% naistest (Lätis ja Leedus 1%, Eestis 3%).

Armastatud ja väsinud

Läti naised iseloomustavad ennast peamiselt vastutuleliku, heasüdamliku ja lahkena. Leedu naised tunnevad ennast armastatuna, enesekindlana, lahkena, targana, elegantsena, seksikana, kuid ka üksikuna. Eesti naised tunnevad, et nad on aktiivsed, elurõõmsad, armastatud ja hinnatud, kuid väsinud.

Suhteliselt vähesed Balti riikide naised valisid enese kirjeldamiseks iseloomustuse „ilus”. Ainult 9% naisi Lätis, 17% Leedus ja 6% Eestis iseloomustab ennast ilusana.

Ülemaailmses uuringus seevastu on see näitaja palju kõrgem — vanuses üle 50 aasta iseloomustab ennast ilusana 37% naistest USA-s, 64% Kanadas, 56% Mehhikos, 73% Brasiilias, 26% Suurbritannias, 51% Itaalias, 63% Saksamaal, 40% Prantsusmaal ja 36% Jaapanis.

Ülemaailmse kampaania “Positiivselt vananemisest” raames viis Dove Balti riikides läbi internetiküsitluse, saamaks teada, millised on 40-60-aastaste naiste mõtted seoses oma vanuse ja iluga. Dove soovib oma kampaaniaga edendada suhtumist vanusesse — vältivast ja negatiivsest suhtumisest positiivseks ja ülistavaks.