Möödunud aastal kasvas netipoodide käive lausa kuni 40% ja kasv jätkub. Põhjuseks on ebaõiglaselt kõrged juurdehindlused tööstuskaupadele „tavalistes” Eesti poodides. Näiteks trikootoodete puhul ületavad need keskmiselt 200% ja kosmeetikal koguni 1000%! Juurdehindlus rõivastele on kuueteistkordne, aga kvaliteet on sageli allapoole igasugust kriitikat. Piiramatute juurdehindluste vastu hääletavad ostjad kahe käega, sooritades oma oste internetipoodides.


„Kui harjumuspärastes kauplemiskohtades ületab juurdehindlus sageli 150%, siis internetipoodides on see maksimaalselt 20-30%, pealegi on kaubad moodsad ja kvaliteetsed,” selgitab suundumust Membershop.ee netikaubanduse Baltimaade keskuse juhataja Marijus Radavičius.


„Meil puudub vajadus luua esindusi, sisustada ja omada ruume. Meie ostjate arv ületab 200 000 ning seetõttu saame hulgiostul hinnaalandusi. Usaldusväärsete tootemarkidega kaupu ostame aga otse tootjailt, ilma vahendajateta. Seepärast kasvab meie ostjateklubi käive, alates selle tegevuse algushetkest Eestis möödunud aasta septembris, iga kuuga ligikaudu 35%.”


Nüüdisajal valib üha rohkem inimesi ostetavat kaupa interneti kaudu, samal ajal sotsiaalvõrgustikes ning uudiste portaalides aina imestades kõrgete juurdehindluste üle.


Olgu siinkohal ära toodud vaid mõned kommentaarid.


„Teistes maades on kõik loogiliste hindadega, meil aga on igal sammul vaid kõverpeeglid! Viimased jäätmed kosmiliste hindadega.”


„Eesti poodides kulutan raha üksnes toiduainetele ning kõik muu püüan tuua välismaalt. Miks ma peaksin ostma siin kõiksugu rämpsu raske raha eest? Seni, kuni leidub ullikesi, võivad kaupmehed lisada kõrgeid juurdehindlusi.”


„Lihtsalt me oleme kõige aplamad … (kõik me oleme sellised). Tahame mitte millestki kulda välja pigistada ning uputame endid ja kõiki …”


„Tahan osta lõhnaõli, kuid ei taha maksta kaupluste juurdehindlusi, kuna need on nii hirmsad.”


„Arvan, et elame selle ajani, kui suurte kaupluste kaltsukambrid on tühjad. Kaovad samamoodi, nagu hiiglaslikud tollipuurid piiril, see äri lihtsalt lõpeb, sest inimesed (ostjad) võtavad pikkamööda mõistuse pähe.”


„Paljusid asju ei saagi Eestis osta. Ei ole teist varianti, kui tellida välismaalt.”


„Seni kuni on lambaid, leidub ka pügajaid.”


Kergetööstuse ettevõtete assotsiatsioon uuris ja leidis, et juurdehindlus igapäevarõivastele Eesti kauplustes on 3- kuni 16-kordne ja näiteks toatuhvlitele, millede omahind on 20 senti, moodustab see 5000%! Samas ei anna isegi kõrge hind garantiid, et rõivas on kvaliteetne, sest kuigi vitriinides on uhked sõnad „eksklusiivne”, „uus kollektsioon” jt, ei vasta see sageli tegelikkusele, kuna müügil olev rõivas on tegelikult möödunud aasta „ülejääk”, pealegi põhiliselt Hiinas toodetud.


Kuna kõigil ei ole võimalust minna šoppama välismaale, on odavama kauba muretsemisel heaks abiks netikauplused. Möödunudaastasel küsitlustel tunnistas umbes viiendik vastanutest, et soetavad kaupu internetist.

Küsitluses osalenuist 15,2% ostab internetist seda, mida Eestis ei ole, aga ka rõivaid, tehnikakaupu ja muid tooteid. 12,4% ostab internetist ainult tehnikat, 7,3% omakorda ainult rõivaid.


Tuleb lisada, et šoppamine netipoodides muutus hoogsalt populaarseks 2008. aastal, kui kriisi tõttu otsisid inimesed võimalust muretseda kvaliteetset kaupa odava hinna eest. Üha enam inimesi kasutab võimalust teha sisseoste odavalt, mugavalt ja hästi.


Baltimaade esimene outlet-tüüpi kaubanduskeskus Membershop.ee internetis kujunes tõeliseks avastuseks. Online kaubanduskeskuse Membershop.ee ostjate arv Eestis, Lätis ja Leedus kokku ületas 150 000. Baltimaades esimese interneti kaubanduskeskuse Membershop.ee käive jäi 2011. aastal napilt alla kolme miljoni euro. „Viimase kuue kuuga kasvas klientide hulk enam kui 300%. Lühikese ajaga õnnestus meil võita Baltimaade elanike usaldus. Membershop.ee ei ole tavaline netipood, vaid tõeline outlet-tüüpi kaubanduskeskus, kust võib muretseda rõivaid, jalanõusid, parfümeeriat, galanteriitooteid, majapidamiskaupu. Edaspidi on kavas laiendada toidukaupade sortimenti,” räägib Membershop.ee juhataja Baltimaades Marijus Radavičius. Tema sõnul on online kaubanduskeskuse peamiseks eeliseks madalad hinnad ja hulgaliselt igapäevaseid odavmüüke. Odavmüükidel kehtivad reaalsed allahindlused. Et mitte kahjustada tootemarke, toimub neist igaühe kaupade odavmüük mitte sagedamini kui neli korda aastas. See annab siiski võimaluse pakkuda ostjaile kaupu laias valikus.

Membershop.ee osutab suurt tähelepanu kaupade valikule — Membershop.ee valikusse võivad sattuda ainult ülemaailmselt tuntud tootemargid. Peamiseks kriteeriumiks on kvaliteet. „Tavalistes kaubanduskeskustes on palju ebakvaliteetseid tooteid, seetõttu valime hoolikalt tarnijaid ja kauplusi, kes võivad töötada meie veebilehel. Hindade kõrval on see meie põhiline eelis. Veel üks oluline punkt on see, et Membershop.ee suhtleb tootjatega vahetult,” räägib M. Radavičius. Membershop.ee tarnijate hulgas on: Miss Sixty, Killah, Stefanel, Wrangler, E. Armani, Boss, Adidas, Puma, Calvin Klein, Laura Biagiotti, Gant, Vagabond, Guess, Costume National, Byblos, Hot Diamonds, Pilgrim, Dyrberg Kern, Morgan, Reebok, Bronx, Zwilling, Villeroy & Boch, Pentax, Tigi, Lancaster, Betty Barclay, Bodenschatz, Samsonite, Lacoste, Toni & Guy, Elizabeth Arden, Superga, Shephard, Manas, Bugatti, Meltin Pot, Via Uno ja teised.


Membershop.ee klientidest moodustavad 80% naised vanuses 20-45 aastat. Keskmine ost Membershop.ee kaudu ületab 40 eurot, sageli tellivad ostjad mitte ühe, vaid kaks-kolm asja korraga. „On huvitav, et kõige aktiivsemad ostjad online-kaubanduskeskuses on eestimaalased. Keskmiselt teevad nad 30% enam oste kui leedulased ja lätlased,” räägib Membershop.ee juhataja.


Kaubanduskeskus Membershop.ee tegutseb internetis kui omanäoline ostjate klubi — kõigist tühjendusmüükidest teavitab kaubanduskeskus internetis oma ostjaid elektronposti teel.