Sellised terminid kreemipurkidel nagu tsellulaarkompleks, siduvad ensüümid, nanosfäärid, AHA või koensüümid kõlavad tarbijale nagu täiesti uued iludimensioonid. Meie ootused kreemi suhtes on tänu reklaamidele tohutult üles kruvitud. Tundub, et ilusat kortsudeta näolappi ongi võimalik raha eest osta. See on aga kahjuks kulukas illusioon.

Väljamõeldud haigused - vananemine ja tselluliit

"See uus väljamõeldud haigus esineb põhiliselt kahel kujul: vananemine ja tselluliit - mõlemad kosmeetikatõõstuse poolt konstrueeritud müüdid", märgib Body-Shop'i looja Anita Roddick. "Vananemist ei nähta enam loomuliku protsessina, vaid kui iluviga või defekti, mida vaid läbi kosmeetikumide pealemäärimise parandada saab".

Juba 25-aastaselt on naised nakatunud vananemiskartusesse, kuna juba siis soovitab kosmeetikatõõstus kasutama hakata spetsiaalseid kortsudevastaseid kreeme. Ometi pole enamikul 25-aastastel veel paanikaks mingit põhjust. Kõik mida nahk vajab, on loomulik rasva -ja niiskusetasakaal, mille rikkumine tuleb eelkõige just kosmeetikatoodete ületarbimisest. Parim enneaegse vananemise vastane rohi on ka nahale aktiivne, terve, enesega rahulolev eluviis.

Mida on nahale vaja ja mida peab silmas pidama kreemi koostist uurides, sellest tuleb juttu edasipidi. On selge, et orienteeruda uute tootereklaamide hulgas, mis lubavad 37% vähem kortse või siledamat nahka, ei ole kerge. On aga mõned olulised tõed, mida teades kreemi või juuksehooldustoote valik on oluliselt lihtsam.

Reklaamid kiidavad uut "maailmaimet" ka siis, kui selles on palju silikooni ja vaid tilgake C-vitamiini. Kui ka pakend on samailus kui modelli nägu kreemireklaamis, ongi illusioon täiuslik ja me käime välja suure summa raha, teadmata, mida me ostame. Vahel muidugi aitab ka paljas uskumine iluvahendisse, nahale aga see oodatud mõju ei avalda.

Kes on kortsudest lahti saanud?

Nagu teada, on paljud ilusad ja rikkad alalised ilusalongide külastajad ja uusimate ja kallimate ilutoodete kasutajad. Kus on aga need naised, kes oma kortsud ära kreemitanud on? Neid ei leidu, sest ühkti kreemi, mis kortsud ära kaotaks, pole olemas. Või on meie lugejate seas keegi, kes tahab vastupidist väita?

Et teada, mida kosmeetikatootelt oodata, peab meeles pidama, et see pakub nahale vaid hooldust, mitte ravi. See tähendab, et kõik ravivahendid kosmeetikatoodetes on keelatud. Ja seda sellel heal põhjusel, et vältida soovimatuid kõrvalmõjusid. Kuna enamik meile maaletoodavaid kosmeetikatooteid on pärit EL riikidest, siis on hea teada, et kosmeetikat reguleeriv seadus määratleb vaid mõnede koostisainete kasutuse. Kreemide koostises keelatud ainete nimekiri järjest pikeneb.

Naturaalne või pseudonaturaalne

Naturaalsete koostisosade suurenenud populaarsus kreemis või shampoonis näitab, et tarbija nõuab looduslikku - seda põhjusel, et loodustooted on moes, ka mujal Euroopas. Paraku on aga loodustoote komponendid, mis põhiosa kreemist moodustavad, samad, mis laiatarbe nö odaval kreemil.

Ka Euroopa Liidu kosmeetikaalases seadustikus puudub terminile "looduskosmeetika" siiani õiguslik definitsioon. Seega on tarbijal peaeagu võimatu olla veendunud, kas üks või teine loodustoode, millel on silt "naturaalne" enda nime ka õigustab. Müüb see märge end ükskõik millisel ilutootel aga väga hästi.

Selle suuna on juba 1959. aastal ära tabanud ka Eestis populaarse sarja Yves Rocher'i looja, kelle käive on üle 15 miljardi EEKi. Kui looduslikud need tooted oma põhikoostiselt on, näitab aga lähem pilguheit nende koostisosadele. Need on loodud odava nahahingamist takistava parafiiniõli (Paraffinum Liquidum), aga mitte nahaga end siduva taimeõli baasil, mis looduskosmeetika nimetust vääriks.

Kreemiretsept nagu koogiretsept

Tõesti uut keemilist koostist, mis oleks oluliselt mõjusam kui siiani tuntud Koostistes, kohtab üliharva. Reeglina kasutatakse uute kosmeetiliste mõjuainetena erinevaid juba tuntud segude variante, milles on vitamiinid ja mineraalained. Tõeliste uudistoodete uurimine ja loomine võtab palju aega ja maksab miljoneid. Näiteks uute molekulisidemete avastamise ja kasutuselevõtuga on loodud põhimõtteliselt uue põlvkonna hambahooldustooted (floor-fosfor sidemed).

90% kõikidest hooldustoodetest koosneb emulsioonist (õli ja vee erineva tehnoloogiaga valmistatud segud). Emulsioonidel on suureks plussiks see, et nad on sarnased naha enda hüdrolipiidikihiga ja seetõttu on nad heade nahka hooldavate omadustega. Emulsioon seguneb naha enda ainetega nagu letsitiin ja kolesteriin, ning moodustab naha pinnale kaitsekihi.

Seetõttu on kreemi valikul kõige olulisem, et selle aluseks oleks kvaliteetne emulsioon. Seda aga reklaamid ei maini, vaid selle asemel on 0,01-0,05% kreemi koostisest moodustavad mõjuained kõvasti ületähtsustatud. Seetõttu võiks paljulubavate reklaamide ees seistes ja siledat kreeminägu kadestades tasakaalu säilitada ja heita pilk koostisele, milliseid aineid see sisaldab.