„Ma olen sattunud sellise kosmeetiku juurde depilatsiooni, kes tuli otse tänavalt teksades tööruumi, ma ei näinud, et ta oleks oma käsi pesnud või desinfitseerinud ja ta ei kasutanud ka kindaid,“ jagab ühte ebamugavat kogemust Kristel. „Kuna ta ise käitus ülbelt ja enesekindlalt, siis ma ei osanud sel hetkel ka kuidagi reageerida. Aga pärast oli mul nii ebamugav olla — kartsin pikka aega, et äkki sain mingi haiguse või infektsiooni.“

Kristel tunnistab, et algul ta ei teadnudki, kas äkki kosmeetiku selline käitumine on normaalne või mitte, kuna Brasiilia vahatamine oli tema elus sel hetkel üsna uus harjumus. „Aga siis rääkisin paari tuttavaga, kes hakkasid täiesti silmi pööritama sellise jutu peale,“ meenutab Kristel. „Siis ma sain aru, et nii ikkagi ei tehta. Aga mul tõesti tekkis küsimus, kuidas reageerida, kui kosmeetik käitub valesti?“

Tiinal on täpselt sama küsimus. Ka tema pidi olude sunnil kasutama võõra salongi depilatsiooniteenuseid ning väljus kosmeetiku juurest väga vihaselt. „Esiteks ta muidugi raiskas minu aega — tavaliselt võtab minu bikiinipiirkonna depilatsioon aega umbes 20 minutit, mina aga olin tal laua peal tund ja 15 minutit. Ta ise vabandas end välja sellega, et suurem osa tema kliente pidavat olema mehed ja naiste depileerimine võtab tal kauem aega,“ seletab Tiina emotsionaalselt.

„Mingil hetkel võttis ta minuga konsulteerimata käest kindad ja teatas, et tal on nendega ebamugav tööd teha. Ma ei osanud sellele kuidagi reageerida — minul oli ju ebamugav, et võõras inimene paljaste kätega minu häbet katsub!“

Tiina räägib veel pikalt, kuidas kosmeetiku töö oli niivõrd lohakas, et ta pidi ise kodus kuidagi üritama vigu parandada. Kui kosmeetik oma töö lõpetas ja raha hakkas küsima, oli Tiina juba nii vihane, et otsustas summat, mida nõudis tema käest kosmeetik, mitte maksta. „Maksin tunduvalt vähem, kui ta küsis, aga ikkagi tunnen, et seda oli liiga palju,“ kirub Tiina. „Ma tõesti tahaksin teada, kuidas enne salongi minekut veenduda, et tegemist on inimesega, kes oskab oma tööd ja kuidas karistada neid totaalseid käpardeid, kes raiskavad minu kui kliendi aega, energiat ja raha?“

Koolitusi ei läbita

„Kahjuks on Brasiilia vahatamise populariseerudes ilmunud turule palju n-ö soss-seppasid, kes ei ole vastavat koolitust läbinud ning loodavad oma tavapärase vahatamise kogemuse ning vahendite abil ka Brasiiliaga hakkama saada,“ tunnistab probleemi kosmeetik Leena Valend, kes töötab Keilas Annika ilusalongis ja soovitab enne esmakordselt vahatama minemist uurida infot foorumitest ja tuttavatelt.

„Kui tekib kahtlus kosmeetiku professionaalsuses, võib alati küsida tema koolituste ning diplomite kohta,“ ütleb Valend. „Korralikul Brasiilia vahatamist tegeval teenindajal peaks olema ette näidata nii kosmeetikupaber kui ka vastava koolituse diplom.“ Valend möönab, et kehva töö korral ei ole kliendil kahjuks kellelegi kaevata peale salongi juhataja või omaniku ning pole ette teada, kuidas selle peale võidakse reageerida.

„Kui töö on teostatud ebahügieenilistes tingimustes, kosmeetik ei ole desinfitseerinud oma käsi või töövahendeid ning kliendil tekib infektsioon, võib alati pöörduda ka tarbija- või tervisekaitsesse,“ ütleb ta. „Tiina ja Kristeli lugudest saan ma aru, et kõige enam häiris neid see, et kosmeetikul ei olnud käes kummikindaid. Üldiselt ei ole üheski seaduses ette nähtud, et kosmeetik peab Brazilian waxi tegema kummikinnastega, aga mina pean seda kosmeetiku sisemise eetika küsimuseks — kliendil on kindlasti äärmiselt ebamugav, kui kosmeetik hakkab nii delikaatset protseduuri paljaste kätega tegema.”

Kosmeetikutele soovitab Valend, et kui on ette näha, et kliendiga läheb tavalisest kauem aega, tasuks seda kliendile ka öelda. Siis saab klient otsustada, kas ta ikka soovib nii pikka protseduuri või jätab seekord tegemata ja läheb mõnel sobivamal korral või teise kosmeetiku juurde. „Eelkõige aga soovitan, et kui inimene on leidnud endale sobiva depileerija, siis tasub tema juures regulaarselt käia ning mitte katsetada vahepeal tundmatuid kohti ning tegijaid,“ paneb Valend naistele südamele ja ärgitab oma kogemusi ka sõpradega jagama. „Igal arengut hindaval kosmeetikul on hea meel kuulda oma töö kohta nii kiitust kui ka konstruktiivset kriitikat. Hetkel on mulle foorumeid ja oma tutvusringkonda uurides jäänud mulje, et tõeliselt häid Brasiilia depilatsiooni tegijaid ei ole meie turul sugugi palju liikumas.“