Möödunud neljapäeval valas oma Broadway ja 52. tänava nurgal asuvas
kabinetis pisaraid “Harper's Bazaari” peatoimetaja Katherine Betts,
teatades alluvatele, et tal paluti ootamatult lahkuda.
Reedel lahkus oma kabinetist “Glamouri” peatoimetaja Bonnie Fuller,
kellel oli palutud lahkuda nädala aja eest pärast mitmeid kuid väldanud
ebakindlust tema lepingu pikendamise ümber.
Fuller lahkus 4 Times Square
peakorterist Condé
Nasti hoonest võibolla ei viimast korda Condé Nasti peatoimetajana.
Hearsti juures sättis end “Bazaari” toimetuses sisse Glenda Bailey, kes
kolis üle “Marie Claire´st” ning pakkis kaste sahtlitesse, mis alles
eelmisel päeval olid kuulunud Bettsile.
Sellal kui pealtkuulamisseadmeid ja e-mailide lugemist kartvad
moetoimetajad ütlesid oma assistentidele, et lähevad piimabaari end
turgutama, aga tegelikult marssisid piki avenüüsid ootamatuid sündmusi
lahates, andis Bailey ühe intervjuu teise järel, milles ta lubas mitte
muuta 134-aastast moeajakirja shoppamisest, meigist,
kõikvõimalikest leludest, kuuluste elustiilist, vaimsusest,
vormisolekust ja meeste püüdmisest rääkivaks ajakirjaks.
“Ma tunnen kirge moe vastu ja seda hakkab “Harper's Bazaar” ka peegeldama,” ütles ta.
“Marie Claire” Ameerika väljaanne, mida Bailey juhtis alates selle
asutamisest 1997. aastal, on alati käsitlenud moodi, aga pole kunagi
tõstnud seda keskseks teemaks.
“Vogue” peatoimetaja Anna Wintour ei soovinud viimaseid suundumusi
kommenteerida, aga koos Fairchildiga Advance Publications gruppi kuuluva
Condé Nesti toimetusdirektor James Truman avaldas lootust, et Bailey
jätkab tugevat moetraditsiooni. Kui ta seda ei tee, siis võib see
nõrgendada seda ala üldiselt.
“Tugev “Bazaar” on hea kõigi kvaliteetajakirjade jaoks,” ütles ta.
“Küsimus ei ole vaid “Bazaar” “Vogue” vastu või “Bazaar” “Vogue” ja “W”
vastu. Ma arvan, et küsimuse all on need kolm ajakirja kestaseme
naisteakate vastu.”
Kas Bailey suudab kohaneda? Ta on töötanud “Marie
Claire`s” 1988 aastast, mil temast sai Suurbritannia väljaande
peatoimetaja. Märtsis nimetas ajakiri “Adweek” Bailey Aasta
Toimetajaks, aga sellele vaatamata on ta alati hoidnud madalat profiili.
Hoolimata kõigest usub Verklin, et Bailey kindlustab endale koha
teiste nii praeguste kui endiste kuulsate toimetajate, nagu näiteks
Tina Brown, Helen Gurley Brown ja pr. Wintour nimistus.
Vaatamata sellele, kas Bailey nimetamine “Harper's Bazaari” etteotsa
tähendab lõppu moe kui sellise käsitlusele ajakirjas, avaldas “W”
tegevust juhtiv McCarthy lootust, et see mõjub äratushüüdena
moetoimetajatele.
Refereeritud New York Times´ist