Sügisel jääb näonahk kõikuvate temperatuuride meelevalda! Üheksa soovitust, mis aitavad nüüd naha korras hoida

 (1)
Sügisel jääb näonahk kõikuvate temperatuuride meelevalda! Üheksa soovitust, mis aitavad nüüd naha korras hoida
Foto: Unsplash

Pikk suvi ja leebe sügise algus on meid hellitanud, aga kohe jõuab kätte aeg, kus näonahk jääb kõikuvate temperatuuride meelevalda ning muutub kuivaks, rabedaks ja punetavaks. Selleks, et ka külmal ja tuulisel ajal enda parem pale esile tuua, annab Tallinki hotelliketi spaade ja ilusalongide juht Astrid Sõmera üheksa lihtsat soovitust.

1) Sügisel algavate ja talvel kulmineeruvate nahaprobleemide peamiseks põhjuseks pole niivõrd iga päevaga külmemaks muutuv ilm, kuivõrd kütteperioodi algus, mis ehmatab nahka õhu kuivusega. Nahka šokeerib temperatuuride ning õhuniiskuse kõikumine, sest toas on kuiv ja soe, õues aga niiske ja külm. Kuna välise ilmaga ei anna midagi peale hakata, tuleks hoida toatemperatuuri mõõdukana ning magamistoa temperatuuri võimalikult madalal, samuti võiks leida võimalusi kuiva toaõhu niisutamiseks.

2) Ilm muutub küll jahedamaks ja vesisemaks, aga sellest hoolimata tuleks leida iga päev võimalus vähemalt pool tundi värskes õhus liikuda — see teeb head nii südamele, kehakaalule kui ka naha tervisele.

3) Joo piisavalt vett, see niisutab seespidiselt nahka ja takistab inetute tumedate silmaaluste tursete teket.

4) Söö “iluvitamiine”. Näiteks kalaõlist ja rasvastest piimatoodetest saab naha tekstuuri parandavat ja peenikesi kortse vähendavat A-vitamiini, ühtlasi aitab see vitamiin ka akne, dermatiidi ja psoriaasi ravi toetamisel. Ka D-vitamiinil on nahaprobleeme leevendav toime, seega võiks püüda viimaseid päikesekiiri ning võtta vitamiini purgist lisaks. Naha tervisele teevad head ka omega-3 rasvhapped ja tsink, esimest saab peamiselt erinevatest seemnetest, nendest valmistatud õlidest ning lõhest ja forellist, tsinki saab peamiselt maksast, sea- ja veiselihast, aga ka seemnetest ja pähklitest.

Seotud lood:

5) Temperatuurikõikumiste vastu aitavad leevendust leida kaitsvad nahahooldustooted. Kui nahk on loomult kuiv ja tundlik, tuleks suvine niisutav kreem juba varakult asendada toitva ja tummise kreemiga, lisaks võiks teha aeg-ajalt niisutavaid ja toitvaid maske. Loomult rasune nahk tikub külmal ajal muutuma pindmiselt kuivaks. Sellise naha puhul võiks kasutada vaheldumisi niisutavat ja toitvat näokreemi. Neile, kes on kipus kuperoosaga, soovitatakse keskmisest rasvasemaid näokreeme ning rahustavaid näomaske.

6) Ära puhasta ega pese nägu tavalise veega ja kindlasti väldi seepi. Mõlemad on kuivatava toimega ja aitavad kaasa niigi külma saabumisest šokeeritud naha probleemide süvenemisele. Külmal ajal võiks nägu puhastada kerge õlisisaldusega mitsellaarvee, puhastuspiima või alkoholivaba näoveega.

7) Koori nahka regulaarselt. Normaalset nahka võiks koorida korra nädalas, tundlikku nahka paar korda kuus.

8) Tee ise või lase kellelgi teisel teha endale näomassaaži. See parandab vereringet, silub kortse, lõõgastab ning tugevdab näolihaseid ja kudesid, mis omakorda hoiab näonaha siledama, elastsemana ja nooremana.

9) See soovitus võib kõlada kummastavalt, aga külmal ajal aitab nahka säästa ka meikimine. Näiteks aitavad huulepalsamid ja –läiked hoida huuli pragunemise eest ning SPF-faktoriga jumestuskreemid kaitsta nahka temperatuurikõikumiste ja päikese eest.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare