Lacroix`
naisteriiete kollektsiooni pressiteadetes ei märgitud kusagil sõna “tugevus”, mis on intrigeeriv väljajätt ajal, mil moodsad naised on väidetavalt eelkõige tugevad.

Aga värvidele ja valgusele tuginevas etenduses paljastas hr. Lacroix palju peenema emotsioonide skaala.

Ta viitas ekstravertsetele isiksustele lapitehnikas valmistatud mantliga, mille alt koorus välja valgest pitsist minikleit ning eredavärvilised sukad, mille kannad olid kaunistatud kunstkalliskividega.
Ta tõi lavale ujeda magamistoa tüübi šifoonis ja ning kividega üle tipitud pükstega. Seejärel kainestas ta vaatajat lihtsa türkiispaeltega kaunistatud tindisinise ning Norman Parkinsoni juustega blondi modelliga.

On huvitav, et nii paljud moeloojad eelistavad salendavat pikendavat siluetti — nii Galniano kui Dior näitasid liibuvaid korsette ja muumialaadselt mässitud kleite, mis langesid kehast eemale musliinikimpudena. Karl Lagerfeld Chaneli moemajast näitas romantilisi valgeid pluuse voogamas pikkade kitsaste seelikute peal.

John Galliano ammutas inspiratsiooni 1950te moefotodelt, Lagerfeld sai innustust kaunitarilt nimega Jacqueline Torzane, kes lõi 1915. aastal omaenda stiili, ning paljud moeloojad imiteerisid Coco Chaneli naiselikkuse ja mehelikkuse kombineerimise ideed.

Igal juhul suutsid mõlemad moeloojad edukalt ähmastada inspiratsiooniallikaid, nii et lõpptulemusena oli vaatajal tunne, et nad nägid midagi, mis viib moodi edasi.

Lagerfeld pakkus rangeid jakke voogavate broderiitüllist seelikutega, aga märksa lummavamad olid ta ohtrad valged pluusid lihtsate seelikute peal. Oli midagi poisilikku selles, kuidas pehmest siidist pluss lõi lahti kividega ehitud lühikese jaki peal.

Donatella Versace naasis moelavale Ritzi hotellis, tuues endaga kaasa armee fotograafe ja sekvoiasid meenutavad ihukaitsjad, kes saatsid esimesse ritta tillukese kuulsuse, kelleks seekord oli Christina Aguilera.

Donatella Versacet ei ole õnnistatud moelooja kaugelenägeva pilguga — tundmatu maastik ei ole koht, mida ta oleks valmis külastama.
Aga ta tunnetab hästi mastaapi ning suudab tekitada muljet.
Viimane kui üks ta 24 kleidist (või pükskostüümist), mis peaaegu kõik olid kaetud kristallidega ning varustatud ihu paljastavate lõhikutega, olid hiilgavad.

Tema kõige efektiivsem tehnika oli kasutada ära õmblusi ja seemisnahast narmastest kitsaid ribasid või helmestest tikandeid, et kehajooni välja tuua, nii et pikad virsiku- ja tavasinisest satäänist kleidid paistsid olevat kui lakitud.

Ta avas etenduse valgest satäänist pükskostüümiga, mille seljaosa oli pitsiliseks lõigatud nahast ja vöökohal Elvise stiilis kristallvöö ning püksid alt liialdatult laiad.

Mõistate, millele see viitab?
Pr. Versace keskendub ühe või kahe kuulsuse/sekspommi valikutele ning puhub need siis suureks.

Niisiis, satäänpüksid on auguliseks perforeeritud ning kividega kaunistatud ning neid kantakse nappide pluusidega.
Või võtame lilla kleidi, mis oli varustatud lõhikuga, mis ulatus kaelusest puusakondini ning mida oli veelgi rõhutatud kalliskividega kaunisatud naharibadega.

Donatella Versace piirdub liialt varmalt sellega, mida ta kõige paremini oskab. Samas oskab ta võtta ühe tillukese glamuuridetaili ning võimendada seda. Ja see on kõik, mida enamus inimesi sellel üliillumineeritud ajastul näevad.

Moefriigid on karm rahvas, kes ühel hetkel mekivad Kaspia kaaviari ning teisel hetkel värisevad külmas võimlas tekkide all moeetendust jälgides.

“Mul on selline tunne, nagu oleksin ma Titanicu tekil,” kommenteeris The New Yorkeri moetoimetaja Michael Roberts Yohji Yamamoto moeetendusel tekkide all värisedes, müts peas ja kindad käes. Ja kogu kaetud põlvedega esirida meenutas jäämäe lähenemist.

Ka Yamamoto etenduses oli kohti, kus võis tajuda millegi julge ja nostalgilise hõngu: pikk must vöötatud taskutega mantel, mis paistis kombineerivat sõjaaja spiooni ning kaasaegse kulleri.
Teisel mantlil oli suur avanev krae, nagu madrusel. Ja modellide juuksed olid lahtistes pompaduurlokkides, otsekui oleks tugev tuul soengu laiali puhunud.

Yamamoto on couture-hooajaks ette valmistunud: moeetendusel näidatud riided on valmis kandmiseks järgmisel sügisel.

Ta ilmselt tajub õhus olevat muutust, kuna ta tabas oma süsimustades sametseostega mantlites ning kihilistes lillelistes pükstes ära pikendatud silueti tuleku.

Kohati aga tundus, et ta seisab liiga kindlalt maa peal, eelistades kainet meeletule. Aga mis mõtet on olla nii kõrges seltskonnas, kui sa ei saa lubada endale vähekesest hullusest joobuda?