Bottega Veneta

“Ma sain innustust Aadria mere rannikust,“ kommenteeris Bottega Veneta disainer Tomas Meier oma luksuslikku osaliselt käsitsi maalitud, osaliselt trükitud ja kootud eredates, liivakarva ja merevärvides kollektsiooni.

Kutsuvate Aadria mere voogude mõju oli tunda kogu kollektsioonis. Augustatud kuldsed kettad on pillutatud laiali seemisnahast kõrvits-märsile otsekui veepiisad ning kuninganna Victoria aegne hõberõngaga lukustatav kotike on kaunistatud akvarellmaali meenutava sarlakpunase, sidrunkollase ja purpurse käsitsi maalitud püütoniga.

Sarnase efekti lõi Meier ka puuvillaste ja trikotaazhmustritega, mida ta kasutas mahukate rannakottide, bikiinide ja neljakümnendate stiilis üheosaliste rannakostüümide loomiseks. Ja kõigist kõige luksuslikum variatsioon oli brokaadlamee, mis nägi välja otsekui oleks see piserdatud üle vee või sätendava õliga.

Kevadmoes kasutas Meier kompanii kuulsat punumistehnikat käsitsi maalitud naha töötlemiseks, mida võis näha lihtsatel madala kontsaga kingadel ning kottidel, mis mõjusid kui suvepuhkuseks ostetud õlgkotid. Šokeerivad olid ka Meieri viiekümnendaid meenutavad kõrge kontsaga luu-, taeva- või alligaatorikarva kingad. Teisalt mõjutasid modernistlikud vormid ümara ninaga tülliga kaetud kingi.

Veneetsias uue Bottega Veneta kristallist lauanõude kollektsiooniga töötades avastas Meier vanaaegsete käsitsi puhutud klaashelmeste aardekasti. Helmeid kasutati kõrge kontsaga sandaalide kaunistamiseks. Bottega uus ehtekollektsioon on karmim, kopsakad võrud on põimitud naharibade või hõbedaga. Moelooja tuli välja ka froteest lahtiste kingade ning pügatud naaritsat meenutava vannimantliga — mis on täpselt sobiv filmistaari hetkedeks basseini ääres.

Bruno Frisoni

Standardsed kanna tagant rihmaga kingad, traditsioonilised liblikud ja saapad ei ole Bruno Frisoni stiil. Tema julged tähelepanu nõudvad jalatsid peegeldavad looja oskust ammutada inspiratsiooni tavatutest kohtadest.

Jaapani kunstniku Takashi Murukami film „Dolls“, milles kangelanna on köiega seotud armastatu külge, andis Frisonile mõtte šikkideks sandaalideks, mille paelad on asendatud põimitud siidribadega.
Art Deco perioodi kunstniku ning illustraatori Erte tööd andsid inspiratsiooni hõbedasteks kaunistusteks kontsata mustadel nahksaabastel.
Ja mida veel rääkida rabavatest õhtukingadest, mille juures kanna toetamiseks oli kasutatud kuldseid ribasid?
Nende inspiratsiooniallikaks olid kauboikannused, mida Frisoni nimetab „jalaeheteks“.
Sama teemat jätkasid sandaalid nimega Ring My Belle, mille suured hõberõngad olid omavahel ühendatud rabavalt efektselt.

Frisoni hämmastab ebatavaliste ideedega, aga see ei tähenda sugugi, et ta kingad oleksid ebamugavad või rasked kanda. Seda tõestavad kandilise ninaga rohelised, mustad ning roosa mustriga liblikud. Olgu armsa lipsuga nina juures või kinnitusega kannal, nad pakuvad alati rõõmsat vaatepilti.

Chanel

Karl Lagerfeldi kevadine valmisriiete kollektsioon näitas veelkord ta annet luua Coco klassikaliste esemete kaasaegseid versioone, mida tasub ihaldada.

Tema aksessuaarid aga demonstreerivad oskust tuua Chaneli šikki igapäevaellu.

Kuidas teile meeldib Rubiku kuubiku kujuline mitmevärviline kott?
Või väike plastikust videokassetti meenutav ümbrik-kott?

Tema kollektsioonis on ümaraid kotte, mis näevad välja kui vinüülplaadid, ülipehmeid vasikanahast kotte, mis sulguvad piljardipalliga, millele on löödud peale C.
Kõik need esemed on sobitatud kokku pikkade kõlisevate kaelakeedega, mida on kõige parem — nii nagu Lagerfeld oma moeetendustel näitas — kanda korraga.
Pikemaks hoidmiseks sobivad moemaja iseloomulikud tepitud kotid, mis sellel hooajal on valged ja sarlakpunase maomustriga ning mille kett-sangad on jämedamad ning nahaga läbi põimitud.

Kingakollektsioon aga tuletab meelde, kui kainelt elegantne Lagerfeld olla võib.
Selles on viisakaid siidlipsudega liblikuid ja kingi, millele on seosed ümber pahkluu, samuti jämeda kontsaga sandaale erksasvärviliste lipsudega, dekadentlikult tepitud siidiga vooderdatud.
Disainer ei suutnud läbi ajada huumorita ning näitas tennisekinga, mille konts meenutas tennisepalli ja rohelist võrku.
Tõsiseks sporditegemiseks aga pakkus silmailu Chaneli järjest avarduv spordiriiete kollektsioon, millesse kuuluvad varbavahekingad, rätid, kotid ja isegi korvpall — sobivad esemes riietusruumis uhkeldamiseks.

Christian Dior

2004. aasta kevadkollektsiooni koostamisel oli John Galliano muusaks Marlene Dietrich. Mis aksessuaaridesse puutub, siis ühendas ta oma kaleidoskoopilise kontseptsiooni kättesaadavaks ning väga meeldivaks reaalsuseks.

Viited neljakümnendatele on kõige silmatorkavamad peentes kontsades, millest kõige eksootilisemad olid valmistatud hõbedasest püütonikarva ning valgest augustatud nahast.
Samad detailid korduvad ka suurepärastel must-valgetel, Walesi printsi ruutu ning suhkruroosast siidist kottidel. Kotid on varustatud vahetatavate mitme eesmärgiga sangadega, millest üht saab kanda ka pärlikeena ning teine on kui luksuslik rebasenahast kitsas naistesall.

Suurepärased on ka Dior Deco kotid, millele annavad antiikset hõngu pronksist, kullast ja hõbedast detailid, ning roosast pitsist Dior Ballet kukkur meenutab miniatuurset korsetti ja balletiseelikut.

Kui teil peaks olema tahtmine kanda Diori silmatorkavamalt, siis on saadaval erksavärvilised logoga varustatud seljakotid ja rannakotid … loomulikult koos kõrge kontsaga lahtise kannaga kingadega.
Ja ärge unustage suusatama minnes Diori prille või randa suundudes pronksi raamiga prille. Ja täiendava draama loomiseks kandke kristallidega kaunistatud läbipaistvast akrüülvaigust ehteid, mis kannavad igati sobivalt nime Diorlywood.

Christian Louboutin

“Mu kingad on kui näod,” ütleb Christian Louboutin. “Mõned on ilusad eest, teised huvitavamad profiilis.” Igast vaatenurgast piielduna on Louboutini kevadkollektsioon peene disaini pidu.

Kingafetišistid ei pea pettuma tema viimases idees: läbipaistvast akrüülvaigust kontsade ning läbipaistvate PVC paelte kasutamises, nii et kaunistused, nagu näiteks rida armsaid siidilipsukesi, paistavad olevat kui maagiliselt jala külge kinnitatud.

“Mulle meeldib mõte väikestest detailidest, mis paistavad olevat otsekui keha külge liimitud,“ ütles disainer. Samas kasutas ta oskuslikult ära ka hooaja kuumimaid suundumusi.

Tema kollektsioonis on ämblikpeeneid elevandiluukarva ja musti tagant paelaga kingi, sära lisavad madalad helmestega varbavahekingad.
Mis viiekümnendate daamilikkusse puutub, siis ei ole vaja vaadata kaugemale Mini Princesssist — keskmise kontsaga kristallist pandlaga siidikingast, mille värvid annavad hästi edasi kaasaja hõngu — nahavärvi, roosad (puudriroosast kirsini), sidrunkollased, päevalillekollased, mis kõik on kaunistatud pronksi, kulla ja hõbedaga.

Louboutini kotid, mis on väljas nüüd juba teist hooaega, näitavad looja kahese isiksuse mõlemat külge. Tema erksavärvilistel pikkadel batoon-kottidel on peal multifilmist tuntud rida „düsfunktsionaalne perekond“, samas kui tema pikendatud meresinised ja valget püütonikarva ning hõbedasest peegliefektiga (et jumestust kontrollida) ümbrik-kotid hõngavad ajatut elegantsi.

Dolce&Gabbana

Dolce & Gabbana kuum kollektsioon tabas hiilgavalt ära hooaja sõnumi. Stefano ja Domenico tõid välja muster-mustri-peal teema, glamuursed Vegase kleidid (etenduse keskpunkt oli ju ikkagi Beyoncé) ning Cheri ja Marilyni teema… ning viisid kõik äärmustesse.

Rahuldamaks Gabbana „hullu armastust trükimustri vastu“ ühendasid moeloojad jõud Itaalia tekstiilifirmaga Ratti, otsides selle arhiividest vanu mustreid, mille nad siis riivatult ära segasid.
Trükimustreid on Dolce & Gabbana kingadel kasutatud nii kontsadel kui voodriks. Mustreid on kasutatud ka peenelt tikitud päikesekübaratel, põlveni ja kintsuni ulatuvatel kõrge kontsaga saabastel ja seemisnahast narmastega õlekottidel, mis rõhutavad kollektsiooni Cherist innustatud Ameerika indiaanlaste teemat.
Ja trükimustrit leidub isegi päikeseprillide raamidel.

Liialdused on õhus.
“Kõik on hinnaline,” ütles Gabbana materjalide kohta, mis sisaldavad angerja-, ussi- ja krokodillinahka ning on kaunistatud Swarovski kristallide ja neetidega. Ja nii nagu värvipalett — kollasest ja õunarohelisest türkiisi, violetse ja roosani — on kõik viidud äärmustesse.

Kõrge kontsaga kingadele lisavad kõrgust platvormtallad, kusjuures tugeva keti teema läbib tooteid, alates sandaali kinnistest kuni kuldpalmikuteni, mis põimuvad ümber kiilukujuliste kontsade.

Edmundo Castillo

“Ma suhtun kingadesse kui tüdrukute mänguasjadesse. Ajatutesse mänguasjadesse!” naerab tõusev staar Edmundo Castillo.

Castillo jaoks algab kõik tüdrukust ning selle hooaja siredaid biomorfseid vorme välja mõeldes mõlkus tal meelel Stephanie Seymour — veidikene Connecticuti ja veidi rock ’n’ rolli.

Ammutanud inspiratsiooni kõrgtehnoloogilistest jooksukingadest, andis Castillo oma kollektsioonile sportliku üldmulje.
Kõrge kontsaga king on muudetud tagant lahtiseks selliselt, et jääb mulje, nagu oleks kandja torganud selle jalga kiirustades. Gladiaator-sandaalid ümbritsevad jalga peente rihmadena, mis meenutavad ujumistrikoo selgaosa.

Eeloleva hooaja platvormkingad on julgetes värvides — veevärvi või kreemjas-kuldse püütonimustriga või mustast siidist. Mõnel mudelil on varbaosa, mis paistab olevat maast veidi kõrgemal.

36-aastane Puerto Ricos sündinud Castillo õppis kunsti Dominikaani Vabariigis, kus ta kohtas illustraator Antonio Lopezt.
Just Lopez suunas teda nii kingade kui New Yorgi suunas, kus noor kunstnik sai innustust külaskäigust Manolo Blahniki osakonda Bergdorf Goodmanis. Ta läks tööle Donna Karani ja Ralph Laureni juurde.

Edu tuli kiiresti: Castillo tõi oma sarja välja 1999. aastal ning sai 2001. aastal Perry Ellise aksessuaaride kujundamise auhinna ning on nüüdseks avanud kaupluse Mott Streetil Nolitas, Manhattani uusimas ostumekas.

„Ma näitasin oma esimest kollektsiooni oma korteri elutoas,“ meenutas ta , „seal valitses meeldivalt intiimne tunne, mille ma tahtsin uuesti luua. Ja siis sündiski mõte seinakappide seinakapist, mis on mõeldud tüdrukule, kes on tõsiselt pühendunud oma kingadele!”

Fendi

“Kõik tugineb ringidele,” kommenteeris Karl Lagerfeld voogavalt naiselikku Fendi etendust.
“Seega on kõigel ümar kuju,” lisas Silvia Venturini.

Fendi aksessuaarid on sama tavatu värvipaletiga kui rõivakollektsioon — veesinine ja roheline kohatise sillerdava oranži või metalliksinisega, mida Lagerfeld kirjeldas kui “elektrist tabatud külmunud värve”.
See teise maailma tunnetus laieneb Disk-käekotile selle kattuvate siidisegmentide ning ebatavaliselt läbikumava nahaga, mille moemaja selleks hooajaks on loonud, ja mis on läbi torgitud, et tekitada romantiline pitsimuster.
Läbipaistvuse teema jätkub ka Fendi kingade uute värvilisest plastikust kontsade ning juveelide juures.

Metallic mängib kevadkollektsiooni juures olulist rolli. Õhtukott on kaetud hõbeda või ereda kullaga ning roosa tekstuuriga vaske on kasutatud peaaegu kõikjal, olgu põhitoonina või aktsendiks. Roosast vasest on ka kollektsiooni ainus mitteümar ese: suurepärane neljakandiline õhtukott nimega Juke Box.

See põhineb vanal nahkkotil, millel on dzhässiajastu aristokraadi monogramm.
Juke Box avaneb diskreetselt külje pealt ning on ülipeene dekoratiivse sangaga.
Ja siis tuleb kott nutika nimega Compilation, mis ühendab Diski ümaruse ning Juke Boxi kõvaduse.
Lagerfeldi kirg muusika kombineerimise järele on ilmselt innustanud kogu Fendi stuudiot.

Giorgio Armani

Giorgio Armani aksessuaarid tabavad ära džässiajastu kuurorti hõngu — mõelge Windsori hertsoginnale Deauvilles — ühevärviline must-valge või sinine ja valge palett tibakese sarlakpunasega.
Armani sundimatult vabad värvid toovad meelde foto moeloojast väikese poisina mere ääres koos oma šiki (ja ilmselgelt mõjuvõimsa) rannapidzhaamasse riietatud emaga.

Mõned nutikad aksessuaarid on saanud innustust Elsa Schiaparelli sürrealismist. (Šokeerival kombel tõotab praegu Philadelphia kunstimuuseumis väljas olev Schiaparelli näitus laiendada seda mõju kaugemale kui 2004. aasta kevadhooaeg.)

Lihtsad nahkotid on kaunistatud ankrute ja meritähtedega ning punutud ribadest kottide sangad on delfiini- ja krabikujulised. Kaunid rannakotid on madrusetriibulised — nagu paljud riidedki — ning värvitud puust käevõrud meenutavad luksusjahi päästerõngaid.

Armani uute jooksujalatsite ninaosad meenutavad türgi susse, tema õhtukingad aga on elegantsete läbipaistvast akrüülvaigust kiilkontsadega ning kaunistatud värviliste Swarovski kristallidega.

Gucci

Tom Ford rõivastas selle hooaja Gucci tüdruku uue aja Eevaks … seekord on tegemist võrgutajannaga, keda võrgutatakse.

Alates tillukestest jakkidest ning liibuvatest siidist diskopükstest kuni juveelidega kaetud õhtukleitideni, pakkus moelooja tervet õunaaia täit ahvatlusi.
Fordi aksessuaarid peegeldasid tema riiete pöörast glamuuri elegantsete käekottide ja pööraste kontsadega.

Selle hooaja superluksuslikud kotid on õhukesed, kaunistatud siiditriipude ja krokodillimustriga sellistes värvides nagu laimiroheline, tsitrusekollane, purpur, šokolaadipruun või damaskuse roosa. Ja Gucci esemeid valmistab nüüd moeehete tootja, kelle käe alt väljunud kettsangad, maopea-kinnitused on kõik kaetud hinnalise emaili ning võltskalliskividega.
Mis puutub õhtukleidi kottidesse, siis viis Ford narmasstiili äärmustesse ning valas kotid üle kuld- ja hõbevõrguga, nii et need sätendasid kui „Chicago“ tantsutüdrukud.

Lood ei ole sugugi vähem peadpööritavad jalatsite osas, alates gravitatsiooni eiravatest kullatud bambuskontsadest ning juveelidega maopeadest, mis kinnitavad uute Gucci õhtukingade rihmasid.
Kitsaste siidipaeltega sandaale on kõikvõimalikes pulgakommivärvides, sealhulgas Niiluse-rohelises, roosas ja lavendlitoonis. Ei puudu ka Roger Vivieri legendaarne reieni ulatuv saabas, mis loodi kuuekümnendatel Yves Saint Laurenti jaoks; uus versioon on hullutavalt ebapraktiline valkja alligaatorimustriga.

Gucci luksuslik valmisriiete kollektsioon sisaldab ka klassikalisi esemeid, mille diskreetne bambusääristus ei hirmutaks hobuseid Ascotis.
Sellised esemed on tugevate kontuuridega Bullet kott ja pehmem Anastasia (väga šikk kuninganna Victoria aegne arstikott).
Ford andis neile sellised värvid nagu bensiinisinine, Kelly roheline ja kreembrülee.

Louis Vuitton

Louis Vuittoni juures on kott kuningas ning sellel kevadel on kuningliku pere liikmeid mitu.

Marc Jacobs kaunistas kõik 51 moelavale saadetud kostüümi moemaja kõige kuulsama tootega.
Tähistamaks järgmisel aastal 150-aastaseks saava moemaja traditsiooni, pööras Jacobs detailidele rohkem tähelepanu kui ei iial enne.

Üks türkiisikarva kott on kaetud mitme kroogitud nahaga ning selle sang on kuldsetest helmestest. Õrn õhtukott (see on liiga hinnaline, et seda päeval kulutada) on valmistatud kahvaturoosast seemisnahast ning varustatud sädeleva roosa monogrammi ning miniatuursetestlukkudest sangaga.

Jacobs näeb kuulsas Vuittoni märgis lõputuid võimalusi.
Ta näitas seda minis ja maksis, kullas ja kristallis, graveerituna krokodillinaha, kanga ja seemisnaha sisse. Sama kehtib ka moemaja kuulsusrikka pärandi kohta: Jacobs tõi tagasi riidest arstikoti ning kaunistas selle kuldsete, hõbedaste, roheliste, kollaste ja violetsete naharibadega.

Ta ammutas inspiratsiooni ka vanadest Vuittoni reisikohvritest ning tõi välja Sac Expressi — kuldplaadiga kaunistatud ning triibulise puuvillaga ääristatud riidest reisikoti.

Aga LV-s on tänavu enamat ihaldada kui vaid kotte. Lakitud pronksist püütoninahast ja türkiissinisest seemisnahast kingad kilpkonnakilbist kontsadel sobivad kinoekraani jumalannadele — nagu Liz Taylor Cleopatra rollis.

Aga tõeline staar on šokolaadikarva krokodillimustriga kott kahvatu kuldse monogrammi ning kilpkonnakilbist-kristallist ketiga — see on kahtlemata ese, mida võib pärandada põlvest põlve.

Moschino

Moschino tähistas oma 20. aastapäeva mängulise kollektsiooni ja peoga, mis muutis firma Milano peakorteri hiiglaslike konnaistmete ja piparkoogimajakesega muinasjutuks.

Sama mänglev vaim kandus ka aksessuaaridesse ning kõige märgatavamalt käekotti, mis omandas maamaja kuju. Kollektsioonis oli palju kiilkontsaga kingi, mis olid kaetud värvitrükiga, mis paistab olevat selle hooaja kohustuslik element.
Palm Beachi daamide tualettruumi motiivid esinevad ka armsatel uutel Puff-kottidel.

Muud esemed järgisid valmisrõivaste kollektsiooni Park Avenue-punki teemat (tüllist ning peenelt tikitud lõpukleidiga, mis on kinnitatud haaknõeltega).

Sandaalide rihmad on kinnitatud koera kalarihma neetidega ning šikkidel lahtise kannaga õhtukingadel on pärlisüdamikuga rosett (väga Cocolik), mis on kinnitatud haaknõeltega.
Kaunid kristallist õied lisavad sära madala kontsaga sandaalidele ning siidist kiilkontstele.

Prada

Oma täispikkade särkkleitide, kaheosaliste kostüümide ning drapeeritud pidukleitidega tõi Miuccia Prada lummav kevadkollektsioon meelde vabameelse Ameerika tüdruku, kes uitas mööda sõjajärgse Euroopa maalilisi vaatamisväärsusi.
Mõelge Gwyneth Paltrowi tegelaskujule „Andekas hr. Ripleys“ („The Talented Mr. Ripley“) või Jacqueline ja Lee Bouvier`le nende päevikus „One Special Summer“.