Iga kollektsioon sümpatiseerib teatud spordialale – jalgpallist ja korvpallist kuni Vormel 1 ning iluuisutamiseni. Konkreetsed spordiesemed on kõrvuti spordiinventari ja vormiriietuse stilisatsiooniga. Tulevased tshempionid ning lootustandvad noored sportlased esinevad moodsate klantsajakirjade lehekülgedel. Nõtkeid, tervist kiirgavaid kehasid demonstreeritakse paljalt ning moeloojate kallites rõivastes. Spordireklaam võtab õppetunde moodsalt reklaamilt. Moodne reklaam valib võtteplatsiks staadione, liuvälju ning jooksuradasid. Teksastiilile lisavad tuntud kaubamärgid rutates juurde spordistiili.

Kõrgem liiga

Duett Victor & Rolf on asunud firmas Onward Kashiyama sportlikku ICB joont looma. Kuulsad hollandlased näevad kaasaegseid sportlasi laiades pükstes ning tohutute nööpidega rüüshilistes pluusides. Yamamoto kirjutas alla lepingule Adidasega, mis tõi kaasa sportlike ning seltskondlike mudelite sümbioosi disaineri viimases kollektsioonis: kõrged poksisaapad ilutsesid koos õhukesest siidist kleidiga, jooksukingad aga omandasid idamaise koloriidi tänu traditsioonilise kimono lillemustrile.













Fred Sahtal´i viimases kollektsioonis olid õhtukleitidel märgitud number “13” ning kiri “Adidas”. Hubert Barrere täiendas pika lumivalge pruutkleidi jooksukingadega. Bosco di Ciliegi alustas rõivatootmist, mille esimeseks väljundiks sai Venemaa olümpiakoondise garderoob-2002. Kollektsioonile lisavad vene koloriiti kalossid ning kopranahast mütsid ja mantlid, mis tuletavad meelde Brezhnevi aegu.

24 tunni sport

Spordiriietust ei peeta enam ammu spetsriietuseks, vaid moodsaks, spordi teemadel fantaseerivaks rõivastuseks. Möödunud hooajad tõid igapäevasesse kasutusse spordisärgid, jakid, number-aplikatsioonid, bokserid ning laiad kummiga püksid. Chanel demonstreeris oma talvekollekstioonis peent, sportlike dzhemprite ja Moemaja looja portreede ning pitsseelikute ja Reeboki jooksukingade ühendust.

John Calliano ´t on innustanud Michael Tyson - värviliste triipudega ja “tshempioni”vööga kaunistatud poksija spordipükse, mis on tõmmatud vabalt langevate pükste peale, täiendavad tõmblukuga pluus, pikk siidist pintsak ning nahkkübar. Jean-Charles de Castelbajac pühendas kevad-suvise kollektsiooni “Formula-1” kuulsatele osavõtjatele. Moelooja kavandatud särke kaunistavad autode maketid, võistluste embleemid ning osavõtjate portreed.

Spordiinventar

Chanel´i talvine kollektsioon lubab moeaustajatel säilitada ustavus oma lemmikmoemajale isegi mägikuurordis. Assortimenti kuuluvad mäesuusatajate prillid, saapad, kindad ning kaubamärgi logotüübiga suusad.

Tom Ford pakub oma austajatele võimlemisvaipu, raskusi, espandreid käte ja jalgade tarvis, hüppenööre ning kindaid “aktiivse eluviisi” jaoks. Sportlikku vormi võib hoida ka elegantsete aksessuaaride abil. Sobivad Redwall´i kott-pall, Etro kott ja saapad kolme dekoratiivse triibuga, On aura tout vu ameerika jalgpalli nööri imitatsiooniga kott ning lõpuks Sergio Rossi uiske meenutavad nööritud poolsaapad.













Jooksukingad “tikkudel”

Tänapäeval võib jääda truuks spordile, reetmata elegantset või ekstravagantset stiili. Mark Jacobs muutis tennised kõrgete jämedate kontsadega kingadeks, Karl Lagerfeld aga – elegantseteks samsist tikkkontsaga libikuteks.

Nike pakkus stiili asjatundjatele nostalgilise mudeli Air Max 95, Adidas aga otsustas värvida paelad, kaubamärgi logotüübi ning kolm kuulsat triipu kuldseteks.

Kas ka pärast surma on olemas Nike?

- hüüatab reklaamplakat, mis demonstreerib kirstus lebava kadunukese jalas jooksukingade populaarset mudelit. Kahtlejatele soovitatakse igaks juhuks ka selles elus nautida spordijalatseid ning soovi korral teha endale logotüübi tätoveering.

Samas kasutab Dirk Bikkembergs oma jalgpallile pühendatud kevad-suvise meeste kollektsiooni reklaamis professionaalseid sportlasi. Agent Provocateur` aluspesu reklaamkataloogis on iga lehekülg pühendatud teatud spordialale. Modellid demonstreerivad vibulaskmisel ning poksiringis pitsist rinnahoidjaid, sukahoidjaid ning sukki.

Vaieldamatuks liidriks on selles kunstiliigis kindlasti ECCO. Kaubamärgi reklaamplakatid on must-valged fotod, mille kangelased on õhus lendavad noored olendid, õhulistes seelikutes baleriinid ning õhtutualettides seltskonnadaamid – kõik, loomulikult jooksukingades.