Moereklaami uusim trend on Aafrika.
Kahe suure, eduliste reklaamide poolest kurikuulsa moefirma - United Colors of Benetton´i ja Diesel´i - värskeimate reklaamikandjate pildid on tehtud Aafrikas. Nende reklaamikandjad näevad välja nagu elitaarsed ajakirjad, kuid teenivad ometi riiete müümise üllast eesmärki, mis on nii ilmselge, et nad ei pruugi sellele isegi vihjata.


Nad näevad ja näitavad meile täiesti erinevat Aafrikat.

Kui
fotograafid näevad säravaid musti silmi ja omapäraselt elutervet maailmavaadet läbi põgenikelaagrite nälja ning viletsuse, siis
team
leiab eest glamuurse ja nõrkemiseni pidutseva seltskonna - kolmanda maailma yuppie´d, kes sõidavad kõige suuremate limodega ja käivad ainult parimates klubides, kus on nurgas korjanduskastid vaeste vanemateta Euroopa laste jaoks.

Võibolla mõni klubiloom mõtleb tõesti hetkeks Bosnia-Hertsegovina sõjapõgenikele, kes on neist sama kaugel, kui hukkuvad vihmametsad ja osooniaugud meist.


Mõlemaid üllitisi võib pidada irooniliseks shokireklaamiks, uue vaatepunkti otsimiseks ja leidmiseks. Kumb nägemus on uuem? Shokeerivam?


Tundub, et eneskeskset valget inimest on võimalik shokeerida vaid teadaandega, et kõik neegrid ei nälgi sugugi, ka mitte Aafrikas. Et ema muretseb tütre pärast, kes Lõuna Aafrikast New Yorki pidutsema sõidab, kuna sellest räpasest suurlinnast võib mingi tundmatu kõhuhäda külge saada.

Nad on nii egotsentrilised ja
coolid
ja haletsevad meid, et nirul valge nahaga inimesel ei jäägi muud üle, kui soetada endalegi mõni narmendav Diesli hilp, et Capetowni yuppiedest mitte viletsam näida.