Hea une saladus: Kuidas valida endale õige padi?

 (3)

Magamistuba Habitare 2013
Pilt on illustratiivneFoto: Algis Laane

Keha taastub siis, kui meie oleme modellidega hullamas ja maailma päästmas. Teisisõnu siis, kui meie magame ja und näeme ning heast padjast sõltub, kui efektiivne see taastumine on, kuidas sa end järgmisel hommikul (ja kauemgi) tunned. Padi on üks olulisi faktoreid, kui kvaliteetne on puhkus ja kui efektiivne oled sa ärkvel olles. Kuid kuidas siis nii olulist asja nagu patja valida? Selleks tuleb arvesse võtta enda magamisharjumusi – mis poosis sa ärkvele tulles enamjaolt oled?

Padi peaks olema keskmise tugevusega ja kindlasti mitte liiga paks. Selline padi hoiab su kaela ja selgroo ühel joonel ja su asend ei ole väga moondunud võrreldes seismisega.

Kui sa oled oma voodipartnerilt teada saanud, või ise mõistnud, mis poosis sa magada armastad, siis vali endale õige padi:

  • Selili magajad peaksid valima endale mäluvahuga padjad, sest sinna tekib kaela kuju, andes sellele pideva toe. Soovituslik on võtta padi ka põlvede alla, et alaselga toetada.
  • Ka külili magajatel oleks mõistlik padi põlvede vahele panna, mis on abiks selgroo õigele asendile. Vali endale keskmise tugevusega padi, mis täidaks selle ruumi kaela ja voodi vahel.
  • Magad kõhuli? Kahjuks on sinu magamisstiil üldse ebasoovitav, sest sellises asendis pikutamine paneb alaselja pinge alla ja tõenäosus kaelavaluks on kõrge. Muretse endale suur U kujuline kehapadi, millega magades on sul sarnane tunne nagu kõhuli olles ilma halbade tagajärgedeta.

Kui sa oled leidnud endale ideaalse padja, siis kahjuks ei tohiks te igavesti kokku jääda. Padja eluiga, kuni ta lõplikult enda head omadused kaotab, on aktiivse kasutuse juures umbes 4-5 aastat.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare