Meil võivad olla selgelt veel meeles Sotšis või Kolumbias aasta lõpus allakukkunud lennukid, mis võivad lennupelgikke inimesi oma lennureise tühistama panna, aga kui me vaatame statistikat, siis selgub, et hirmul on suured silmad. See ei ole küll mingiks lohutuseks mõnes lennukatastroofis enda lähedasi või sõpru kaotanud inimestele, aga 2016 oli kõigi aegade üks turvalisimaid lennuaastaid.

Suuresti võib tänada lennunduse üldist arengut ja ka karmimaid turvakontrolle, mis on näiteks terroristide töö maru keeruliseks teinud.

2016. aasta enim kajastust leidnud õnnetuste seas olid EgyptAiri lend 804, mis lendas mais Pariisist Kairosse ja kadus Vahemere kohal radaritelt. Kõik 66 pardal olnud hukkusid. Samuti räägiti rohkelt Flydubai lennust 981, mis kukkus alla Venemaal ja ükski 62 inimesest eluga ei pääsenud. Kuid siiski on 2016 tegu kõigi aegade paremuselt teisel kohal oleva aastaga, kui võtta arvesse hukkunud inimeste arvu.

Möödunud aastal oli 19 surmaga lõppenud lennuõnnetust, mis tappis kokku 325 inimest. Märkimisväärselt parem aasta, kui 2015, kui surma sai 560. Arvestades, et lennukiga reisis umbes 3,5 miljardit inimest, siis surma sai üks inimene 10 769 230st. Kaks nendest 19st surmaga lõppenud lennukist, kuulusid Euroopa Liidu poolt määratud „musta nimekirja”.

2016st oli vaid üks aasta, mil lendamine oli ohutum ja see oli aasta 2013, kui surma sai 265 inimest. Kuid kuna reisijate arv oli tol aastal väiksem (3,084 miljardit), siis surma sai üks inimene 11 501 886st, mis üpriski sarnane number eelmise aastaga.

Kõige ohutumad lendamise aastad. Surma tõenäosus arvestades üldist lendajate arvu:

Kõige ohutumad aastad lennunduses. Surnuid kokku:

Alates 1997. aastast on lennuõnnetuste arv vaikselt ja järjepidevalt aina vähenenud. Nagu ka statistika näitab, siis lendamine ei ole kunagi olnud ohutum.

Mis olid aga kõige kurvemad aastad lennunduses?

Loomuikult ei käi siia alla sõjas aktiivselt osa võtvad lennukid, sest neid lasti teises maailma sõjas alla igapäevaselt. Kõige mustem aasta lennunduse ajaloos oli aasta 1972, kui 72 surmaga lõppenud lennuõnnetuses sai surma 2370 inimest. Nende hulgas 11 lendu, kus igas sai surma üle 100 inimese (Iberia, Sterling Airways, Alitalia, British European Airways, Interflug, Spantax, Eastern Air Lines ja 4x Aeroflot).

Lennunduse 10 kõige mustemat aastat:

Jumal tänatud, et seitsmekümnendad läbi on. Kui kogu aastakümme kokku panna, siis sai seitsmekümnendatel lennuõnnetustes surma kaks korda enam, kui vahemikus 2000-2010, mil reisijaid olid kordades enam. Lendamist võib pidada väga ohutuks transpordiliigiks