Toyota arendusjuht Gill Pratt'i sõnul püütakse luua auto, mille puhul oleks avariid võimatud. See aitaks säästa ligi 30000 inimelu aastas.

Fordi juhi Mark Fieldsi sõnul näitavad arengud, et sellised isesõitvad masinad on võimalik müüki lasta sellisena, et need oleksid kättesaadavad laiale ringile ja ei oleks vaid kõige paksema rahakotiga klientide pärusmaa.

Messil jäid erinevate tootjate seas kõlama ideed, et umbes 10-15 aasta pärast on sellised isesõitvad masinad täiesti reaalsus, kus pubist välja taaruv inimene astub pubist enda masinasse ja annab autole korralduse end kas järgmisesse pubisse toimetada, või teeb otsuse koju minna. Näis, äkki aitab auto ka selle igikestva dilemma lahendada, et kas minna koju, või pidutseda edasi.

Tegelikult olla sellise auto loomine juba tehnoloogiliselt võimalik ja prototüübid ehitatud ning see on ainult aja küsimus, mil seadused ja sotsiaalsed normid sellised autod tänavale lubavad. Praegusel hetkel ei lubaks ükski ülevaatuspunkt sellist autot tänavale, sest see on seadusandlusest aastaid ees.

Sellised isesõitvad masinad on aga halvaks uudiseks paljudele neile, kellele see leiva lauale paneb- taksojuhid, autojuhid, ARK ametnikud, lubade taotlemine ei oleks enam kohustus. Iga tehnoloogia, mis vahetab välja inimese, on alati suureks kõneaineks, sest siiani armastavad inimesed karaoke õhtutel rääkida hobusest, keda keegi ei vaja nüüd, sest kõik saab masinatega tehtud.

Renalut-Nissani koostöögrupp teatas suisa, et nemad plaanivad esimesed isesõitvad masinad tänavakõlbulikeks saada juba järgmise nelja aasta jooksul.

Juba sel aastal on teedel autod, mis tulevad toime maanteel ühes reas sõitmisega. Seda nii suurtel kiirustel, kui ummikutes, kus saab edasi liikuda paari meetri haaval. 2018 on aga aasta, kus Renalut-Nissan tuleb välja autoga, mis saab hakkama ka reavahetusega, kuna on suuteline hindama sellega kaasnevaid ohte. 2020 aga on olemas masinad, mis ei pea piirduma vaid maanteedega, vaid on võimelised ise sõitma ka linnatingimustes. Loomulikult saab kõikidel autodel olema võime ka manuaalseks juhtimiseks, kui tehnika mingil põhjusel hätta peaks jääma.

Aga tulles tagasi pubist koju saamise juurde, siis sellega on üks oht - kui keel on pehme, siis koju sõitmine võib raskeks osutuda juba see tõttu, et auto ei saa aru, mida sa talle seal puterdamas oled.