Tihti on tegemist probleemiga, millele lahendust otsides tulebki hea idee, mida äris rakendada saab.

Mõtle: Mis sind häirib? Mis võiks olla lahendus?

Teadlased viivad igapäevaselt läbi katseid. Mõne katse tagajärjel võib sündida homne suurepärane leiutis. Selleks, et hea äriideega lagedale tulla ei pea aga olema tingimata teadlane. Vahel piisab sellest, et täiustada olemasolevat või kasutada juba leiutatut teistmoodi.

Võtame näiteks paintball’i.
1981. aastal mängisid 12 sõpra luuremängu, mille eesmärgiks oli hõivata vaenlase lipp ise seejuures märkamatuks jäädes. Relvadena kasutasid nad puude märgistamiseks mõeldud värvipüsse.
Neil oli lõbus ja nad leidsid, et see võiks ka teistele meeldida. Nii nad ostsidki üles puude märgistamiseks mõeldud püsside tootja Nelsoni ja hakkasid oma leiutatud mängule reklaami tegema ja selleks tarvilikke relvi müütama. Sellest sai hitt ja paljud ettevõtted tegelevad ka täna sellega.

Palju sõltub ka sellest kuidas ja kellele sa mida müüd. Võib-olla oled kuulnud, kuidas Coca-Cola leiutati?

1886. aastal valmistas USA apteeker John Pemberton oma tagaõues esimese pajatäie Coca Colat. Pemberton müüs jooki kui tervistavat toonikut oma apteegis 5 sendi eest klaasilt ja esimese aastal jäi ta kahjumisse, sest tegemine maksis rohkem (70$) kui ta selle joogi müügist sai (50$). Ta ei näinud selles joogis peituvat suurt potentsiaali ja müüs oma äri maha.

Asa Candler, konkureeriv apteeker ja ärimees, koondas enda kätte kõik õigused ja kontrolli Arvestades senist vähest müügiedu, oli tegemist väga suure summaga, kuid Candler teenis selle raha kuhjaga tasa ja pani aluse siiani üliedukale firmale Coca Cola. Tema edu aluseks oli agressiivne turustamiskampaania, mis tutvustas Coca Colat laiadele massidele ihaldusväärse karastusjoogina.
Head äriideed on võimalik ka tuletada analüüsides ja võrreldes erinevaid statistilisi andmeid.
Näiteks turistide hulka, voodikohtade arvu majutuskohtades ja nende täituvust uurides võib hinnata, kas oleks mõtet teha oma majutusettevõte.

Kui idee on leitud, tuleks kindlasti hinnata selle tugevusi ja nõrkusi.

Infot leiad:

  • rääkides tuttavatega
  • otsides internetist
  • lugedes ajaleheartikleid
  • võimalusel külastades konkurente ja neilt õppides
  • statistilist infot saab nt omavalitsusest,
  • vajalike kulutuste suuruse hindamiseks võiks küsida hinnapakkumisi

Kas sul on piisavalt kogemusi ja teadmisi, et oma idee ellu viia? Kas sobid ettevõtjaks?

Saab ju juurde õppida, kogemusi omandada töötades näiteks firmas, kes tegeleb sarnase valdkonnaga ja ka osad vajaminevad teadmised ja kogemused töötajate näol sisse osta.
Kas sa oled valmis piisavalt pühenduma oma idee elluviimiseks?
Usk oma ideesse ja valmidus pühenduda selle elluviimisele- just see ühendab paljusid edukaid ettevõtjaid.

Kui sul on äriidee, mis tundub hea, siis istu laua taha ja tee äriplaan!

Kui äriplaan on tehtud ja sealt on näha, et teil on piisavalt vahendeid, paika pandud tegevuskava ja läbi analüüsitud võimalikud riskid ning tulemuseks on kasum, siis pange oma ettevõte käima! Ja te oletegi ettevõtja kes tegeleb ettevõtlusega.

Allikad: AIESEC "Ettevõtliku noore teejuht", Stardiplats.ee, FirstJob.ee