NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 3
30.08.2018 14:13
Minu pere oli just sarnane. Vanemad meiega ei tegejenud. Ühtegi kampa ei sattunud, jamadega ei tegelenud, kuigi olime vennaga poisid. Tüdrukud
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    30.08.2018 19:59
    polnud ka vanematel kunagi aega, sest nad töötasid mõlemad kahel töökohal, et suurt peret toita ja katta. See asjaolu meid tänavale kampade hulka suitsetama ja jooma küll ei ajanud. Otsisime omale ise tegevust, aga palju vaba aega meil polnudki. Põhiliselt mängisime oma hoovi laste ja noortega rahvaste palli, käisime mitmes huviringis ja isegi mängisime oma maja rahvale näidendi ette. Tegevust oli piisavalt ja mingit isu kuhugi hulkuma minna küll polnud.
    31.08.2018 01:16
    Nõus! Selline jutt egoistlike ja omakasupüüdlike vabandus!
    31.08.2018 07:20
    RE irisemine noorte teemal ajab marru! Mida te sinisokitajad 17 aastat tegite? Ajasite taga lihtsat maksusüsteemi, ajasite pereisad Soome kalevipoegadeks, panite majanduse seisma, teenisite alkomaffiale kasumit jne, teil oli noortest ükskõik ja nüüd siis vingute oma töö tulemuste kallal! Poistel pole eeskuju ja oma iidolid leiavad nad noortekampadest. Kus on poisid, seal on tüdrukud varsti järel. Poisse kasvatavad emad, lasteaias kasvatajatädid, koolis naisõpetajad, noortekeskuses naisjuhendajad, asutustes naisametnikud!!! Kui olete poisid kasvatanud naisteks, siis ongi seis selline, nagu ta praegu on!
Kommentaar eemaldatud
30.08.2018 14:20
Ega see enamuse palgatööle ja kõrgetele maksudele ülesehitatud ühiskond pereelu ja järelkasvu kasvatamist ei võimalda tõesti. Aga mis teha, eksperimenteeriv bürokraatiamasin aina kasvab ja seda vist enam ei peata.
30.08.2018 14:29
Pane ennast põlema. Oli ka mul oi kyi raske lapsepõlv. No ei saanud pätiks. Kõnts oled.
30.08.2018 14:32
Miks näod on varjatud?
30.08.2018 15:23
minu teada ei tahagi valdav osa teismelistest oma vanematega eriti koos olla.
kui siis ainult, kui raha antakse...
pigem ollakse koos omavanustega kuskil hängimas ja mittemidagitegemas...
    30.08.2018 18:23
    Oleneb ikka vanematest. Kui lapsed võetakse igal nädalavahetusel kaasa kalale või süstamatkale, õhtuti käiakse koos sportimas ning tehakse koos ära ka koolitööd, on ka lapsed hea meelega vanematega koos. Millegipärast olid ka paljud mu sõbrad ja oma lastel nende sõbrad, kelle oma kodus vanemad ainult teleka ees istusid. Õpetamise asemel vajavad lapsed eeskujusid ning käskimiste-keelamiste asemel huvitavamaid alternatiivseid tegevusi
    30.08.2018 18:56
    Imelik on see noor, kes terved õhtud vanematega veedab ja omavanustega peole ei lähe.
    31.08.2018 12:53
    tehakse koos ära ka koolitööd, on ka lapsed hea meelega vanematega koos.
    nii need memmekad kasvavadki...
30.08.2018 15:49
Artikli autorile-Imelik laps olid! Enamasti teismelisena me just EI tahtnud vanematega koos aega veeta, sest nende pakutud ühistegevused tundusid igavad! Nosorry, ei olnud huvitav emme ja issiga suvilas maad kaevata, marju korjata ega Estoniasse Filharmoonikute kontserdile minna. Ja see, et vanemad on E-R 9-18-ni tööl on samuti normaalne! Huviringid, raamatulugemine, naabrilastega rattaga sōitmine jm oli huvitav. Vanem ei pea lapse pärast tööst ja rahateenimisest loobuma!
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    30.08.2018 17:03
    No vähemalt oli koht, kus soe söök ja puhas voodi ootasid. Eks nn dinosaurused teavad ka, mis põhk 13se peas on. Aga nad andsid võimaluse ise otsida/otsustada ja kindlustasid tagala. Tipikas (loodetavasti Tehnikaülikool, mitte tipist elatumine) peaks seda nüüd juba jagama ja küllap oli suur roll ka kodusel emal, kes oma last tõesti tundis.
    30.08.2018 18:27
    Nõus, aga tänapäeval on nii, et kui perearst saadab noore inimese psüholoogi juurde - siis just sealt sellise hoiakuga koju tullaksegi: vanemad on süüdi, et käivad tööl - raha saab ju pangaauromaadist.... Huvitav, kuidas sõjajärgsed lapsed küll üles kasvasid? Probleeme oli siis kuhjaga rohkem - nii vanematel, lastel kui ka ühiskonnas üldiselt
    30.08.2018 18:53
    Miks tänapäeva lapsed kardavad töötegemist st.maal vanaema juures või suvilas vanemaid aidates?Parem mitte midagi teha ja sõpradega hängida linnas kaubanduskeskustes.Taskuraha küll hea vanaemalt ja vanematelt saada?Osta omale kalleid riideid jne.,aga mida ise vastu annad omalt poolt vanaemale,vanematele?Kodust saab iga laps elutarkuse,aga sõpradelt lustielu ja sa pole hiljem keegi.
30.08.2018 15:59
Koik kes te kirjutate et pane polema ennast voi enamust teismelisi ei tahagi veeta aega oma perega, siis moelge hasti jarele...Kui sa pole oma perega piisavalt lahedane voi kui nad sinust valja ei tee, see laps/noor ei saagi oelda et ta ei taha oma vanematega aega veeta, sest see laps/noor ei teagi mida see tahendab.Monel ongi vaja nn toetuda kellegi olale et taiskasvanuks saada.See on ainult minu aravamus...:-)
30.08.2018 16:26
Kui sel noorel oli koik olemas siis lihtsalt hulkuma minnes oleks ikka tulnud moelda et vanemad teevad tood et seda koike perele voimaldada.Toesti On ju olemas raamatuid ja moningaid sopru kellega koos aega veeta aga lihtsalt hulkuma hakata ja patiks minna igavusest - taiesti suudimatu ja vastutustundetu indiviid.Noori tuleb rohkem toole panna nii et maletaks mis tunne on...tood teha
    30.08.2018 19:07
    Kõik, mis meil on, on laenuks nagunii. Ja elu muutub nii kiiresti, et tänane nn kõik olemas on homme eilne päev. Ja seda tuleks ka kuidagi noortele õpetada. See, et vanematel on kõik olemas, ei tähenda veel seda, et noortel ka kõik on. Esiteks tahavad noored ise luua ja teha ja teiseks, milleks peaks vanemad kõik noortele ohverdama. Noot peab oma elu ise ehitama.
30.08.2018 16:38
Minul oma laste kogemused . Et lastega midagi põnevat teha peab olema raha. Et raha oleks peab tööd tegema. Kõige parem varjant on panna nad trenni ja suvel laagritesse . Minu lapsed on koguaeg mulle pähe istunud, keelan ära mine välja jooma , klubisse , saadetakse pikalt . Öeldakse loll oled , kõik käivad jne. Jah, ma olen loll aga lapsed ei kuula tänapäeval vanemate sõna. Nii on paljudel . Vanasti kasvatas noori ka ühiskond. Tänapäeval on kõigil savi, keegi ei keela , kasvavad nii kuidas kasvavad ja kõikjal on vanemad süüdi. Tegelikult nii ei tohiks olla.
    30.08.2018 16:43
    1.See on sinu kui vanema viga, kui su lapsed sõna ei kuula! Maast madalast tuleb last karistada, kui ta vastu haugub! Kus su mees on, et ta lapsele peksa ei andnud lugupidamatu käitumise pärast?
    2. Lastega koos vaba aja veetmiseks ei pea olema palju raha! Metsajooks on tasuta, jalutuskäik mere äärde on tasuta, RMK matkarajad on tasuta, väga palju linnaüritusi a la Vanalinnapäevad jt kontserdid tasuta.! Samas mingi sissetulek peab ikka olema, kui tuled üldse lapsetegemise otsusele.
30.08.2018 16:38
Need noored, kes pätiks lähevad on:
-Rumalad;
-Tänamatud;
- liiga vähe rihma saanud;
-vanemad liiga pehmod või lausa üksikema laps
Isegi joodikvanemate lapsed ei pruugi pätikampa minna, kui kodus olid rangelt “piirid paigas ja kord majas”.
30.08.2018 17:02
Vanemad töötavad 12 tundi, vanaemad- vanaisad kah tööl kes terved,säält juba puudujäägid.
30.08.2018 17:05
väga tellitud jutukese moodi.No, et ikka on vanemad süüdi.Vaevalt selline tüdruk ,kes litsi lööb ,varastab ja joob saab, veel nii hea olla, nagu kirjutaja väidab .See lugu on pliiatsi jutt.Pole vaja ajada süüd vanemate kaela.Ole ka ise tubli ,tee sporti,mängi,õpi.Hängimisega ei saa kunagi normaalseks inimeseks ,ikka kisub vildakile teele.
30.08.2018 17:12
Tundub,millist jutukest mõtled,tellitud.
30.08.2018 17:14
Tervel põlvkonnal keelati töötegemine, nüüd kisa lahti.
    30.08.2018 17:55
    ... on lihtsalt müüt, et lastele on töö tegemine keeltaud. Hoopis vastupidi, Perekonnaseaduse §114 sätsetab täiesti ühemõtteliselt, et "Kuni laps elab koos oma vanematega ja need teda kasvatavad või ülal peavad, on ta kohustatud oma võimetele ja võimalustele vastaval viisil vanemaid koduses majapidamises abistama."
30.08.2018 17:15
Kui ikka sõnad ei aita, siis urvaplaaster.
30.08.2018 17:22
Praegugi võitlen ühekasvatamatuga,ei luba siin sõna võtta ( Delfi moraator)paneb pidevalt errori jahoiatused.
Püüa siis arvamust avaldada ja ütle ,et pole poliitilist kallutatud ( arvan,et tervis).
30.08.2018 17:22
Autor on toimetusele teada. Miks ka mitte toimetuse liige. Ja lugu arvatava tõenäosuse põhjal kokku kirjutatud. Sest kõik need "lood" on ühes ja samas stiilis.
    30.08.2018 22:52
    ...et delfis avaldatakse väljamõeldud jutukesi. Alati, kui mingi suuremat sorti probleem esile kerkib, ilmub taolises stiilis lugu.
    Näiteks uue tulumaksu seaduse kehtima hakkamisel kurtis keegi noor karjäärinaine, et miks teda nüüd karistatakse astmelise tulumaksuga - ta on olnud nii usin, palju õppinud jne.
30.08.2018 17:45
Alati on keegi teine süüdi olgu selleks vanemad, kool või valitsus. Mul ei olnud vanematel ka eriti aega tegeleda lastega, kui ma koolis hakkasin käima, kuid ma ei tundnud sellest puudust, sest mul olid oma hobid millega tegeleda.

Teismelisena küll tuli mängu alkohol ja mitmed asjad jäid tahaplaanile, kuid ei midagi hullu. Polnud mingit tahtmist kuhugi päti kampa kuuluda või õhtud läbi kuskil ringi kooserdada. Veel vähem huvitas mind vägivald või varastamine. Teadsin neid pätte hästi ja neid tüdrukuid, kes kõigiga magasid. Vähestest on midagi saanud.

See artikkel on üks enese õigustus, hormoonid möllasid oli vaja saada kaaslaste tunnustust ja kuhugi kuuluda. Mul olid vennad ja sõbrad, kuid mingit kampa ei tekkinud. Norimist oli ikka nende kampade poolt, kuid siin aitas karate taust, sai asjad paika pandud.
30.08.2018 17:52
Hea saade ühiskonna läbi lõikest ENSV
1 2 3
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega