NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
12.01.2018 13:09
Õige jutt! Eestis teenivad alla 1200€ brutot oluliselt enam inimesi kui üle 1200€ saajaid. Ei maksa kurta halba elu sellel, kes teenib 2000€+. Mingu teenigu Soomes üle keskmist ja saagu tunda selle riigi asmelist protsenti! Lisaks mitu muud maksu , mida meie riik ei küsi.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    12.01.2018 15:17
    Kuule Asjastarvaja, oled sa kindel, et enamus teevad karjääri "pugedes", äkki mõni ikka teeb karjääri oma asja ajades ja riigi majandusse panustades? Pigem jääb areng seisma nende tõttu, kes "Ah alla tonni pole mõtet ju kodustki välja tulla" matsidest, kui nendest, kes päevad läbi rabelevad, et suurem palganumber välja teenida.

    Selline "suurepalgaliste materdamise palagan" on minu jaoks pigem nõukaaegne kulakute otsimine, kui mõistlikuna tunduv diskussioon. Eriti kui need "varganägudest rikkurid" nüüd ka vähegi ülestöötatanud inimesed on.

    Loomulikult, kui sa õpid mingi asja haldust ja midagi hallata ei ole, siis jäädki erialase tööta ning mõlgutad mõtteid, miks ma hoopis näiteks inseneriks ei õppinud.

    Tänapäeval on täiesti rumal arusaam, et normaalset palka saab vaid varastades või kellegi tagumikku pugedes!
    12.01.2018 20:10
    Ei ytle 2000 suur palk on .Nii et paremal juhul ytleks ,et Mina ei teeni palju vaid Teie teenite vahe...kuidas seda paranda...no igatahes mitte maksude tousuga.
    15.01.2018 13:34
    Sotsialism on niikaua hea kuni kõik jälle vaesed on nagu n-liidus. Peale riigipiruka otsas aelejate, nemad võidavad alati.
12.01.2018 13:17
Töö juures ei ole tähtis mitte see, kui palju keegi pingutab või kui kõvasti ta selle juures ähib, vaid selle töö tulemus, loodud väärtus. Ja selle suurendamiseks oleks tulnud rohkem pingutada juba koolis või pingutada ka praegu selle nimel, et omandada elukutse, mille loodav väärtus on suurem. Ja kui sa seda ei viitsi, siis ei pea need kes viitsivad oma raha sulle loovutama.
    Näita vanemaid (6) Laadin kommentaare...
    12.01.2018 15:03
    ...Muideks ,liinitöölisel on loodud väärtus suurem kui laua taga istuval riigiametnikul.Palk aga on liinitöölisel 4x väiksem. ...

    masinal ikka. tööline vaatab, et masin töötaks.
    12.01.2018 18:20
    .....ei ole veel kuulnud et keegi "ajutööga" töövahendi (aju) oleks eriti ära nikastanud(kommenteerijatest mõned küll), kuid teiste tööde juures (selg, käed, jalad) küllalt tihti.....tuleb siis rohkem pingutada "ajuhiiglased" ja mitte nii lolle maksusüsteeme enam välja mõelda...või tegi selle hoopis kaval kojamees Kolka, kes luuda keerutades ja vilet lüües ootab palgapäeva et "karjääriinimeste " raha endale võtta....irw
    13.01.2018 02:17
    did_186402 kas sul on õrna aimu ka kui palju on reaalselt tehaseid kus tehakse liinitööd kätega? tehased kus on liin koosneb ainult inimestest ja ainus masin mis midagi teeb on heal juhul elektriline kruvikeeraja? kõigepealt mine vaata mõnda tehast kus tehakse liinitööd ja siis tule räägi kuidas masinad tööd teevad.
12.01.2018 13:18
Lisaks veel juurde, et kõik ei saa olla keskastme juhid ja ülemused. Vaja on ka lihttöölisi. Muidu ei saaks ühiskond toimida.
Ja tulevikus hakkavad need suurepalgalised saama ka suuremat pensioni, niiet ei tohiks olla probleem ka natuke rohkem panustada. Pluss see, et suurem palk võimaldab ka paremat elu.
    Näita vanemaid (7) Laadin kommentaare...
    12.01.2018 15:07
    Lihtne inimene 12.01.2018 14:26
    Milles on süüdi see töötegija, kes teenibki rohkem kui alampalk?Oih, palju saad!Võtame ja anname naabrile- tal ju pole!Ometi on mõlemad ühe ja sama töö tegijad.Lihtsalt enam ei motiveeri rohkem pingutama ju?!Kus on töötasu loogika?


    Ega sinusugusele demagoogile midagi selgesk ei teegi. Aga kas see ei pane teiseuguseid veidigi mõtlema, et mujal, EESTIST PALJU ARENENUMATES JA KÕRGEMA ELATUSTASEMEGA RIIKIDES kehtib astmeline tulumaks aastakümneid! Või ongi teiesugustel manipuleeritavatel Eesti "reformimeedia" kummardajatel ja olematu silmaringiga isenditel arvamus, et Eesti oli hirmus tark ja kõik ülejäänud riigid on lollid?
    12.01.2018 15:28
    Uue seaduse järgi maksavad jah rohkem. Vana järgi oli kõigil sama protsent.

    Protsent sama, aga summad erinevad. 20% 500-st ja 20% nt 2000-st on ikka kardinaalselt erinev summa.
    13.01.2018 02:24
    Protsent on k6igil sama, 20 % ja just see ongi oluline. Mille eest te suurt palka saate, k6rgeltharitud, kui isegi sellest lihtsast asjast aru ei saa.
12.01.2018 13:19
Nüüd maksavad töötajatele miinimumi ja makse ei pea tasuma,kes jälle juurde võidab?
12.01.2018 13:29
Küll mitte alati, aga enamasti on palgaerinevused õigustatud. Nüüd on tekkinud olukord, kus näiteks enne sai samas asutuses keegi palka 470 ja teine 510, nüüd siis 500 ja 510 ehk vahe vähenes, aga 510 saav isik pole ju mingi kõrgepalgaline, aga äkki oli 40 eurot vahe kogemuste, panuse vm tõttu põhjendatud.
12.01.2018 13:38
Ei töö, tarkus ega oskused pole kedagi rikkaks teinud. Rikkaks teeb ahnus koos psühhopaatsuse ja kurikavalusega. Ainuüksi seepärast peaks rikkamaid rohkem maksustama, kuna nad takistavad oskuste ja tarkusepõhist arengut ühiskonnas. Intelligentne inimene töötab ühiskonna heaks, ning võtab sealt proportsionaalse osa. Ahne töötab iseenda suhtelise positsiooni heaks, mida tehakse ka ülejäänud ühiskonna heaolu ja arengut maha surudes.
12.01.2018 13:42
Riigiasutused ja nende töötajad ei loo väärtust, vaid paraku tarbivad väärtuse loojate maksuraha. Kui "karjäärinaine" oleks ettevõtja, saaksin ma asjast aru, aga ta on ikkagi maksutarbija.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    12.01.2018 15:34
    Pole ime, kui nii teadmatud ja eluvõõrad inimesed miinimumpalgal on. Korralik töömees, insener, projekteerija, laevakapten, tüürimehed, oskustööline, arst, jne saavad kõik rohkem, kui sinu 1500. Jube vereimejad ikka küll???
    12.01.2018 17:05
    On need tavalised spetsialistid küll. :))) ei tea kus tuleb selline rahvavaenulik mõtlemine? Nüüd oleks nagu küüditamise aeg tagasi, nii imikud kui raugad kõik on kulakud ja rahvavaenlased? Maksa raisk sul on on niigi nii ilgelt palju! Tallinnas normaalseks eluks vajalik palk on neto 2000 euri! Vaadake mis kõik maksab! Sama retoorika ... sina julged olla rohkem õppinud ja pingutanud, nüüdsest pleki ! Jah, on vaja ka lihttöid ja paljud spetsialisti kohad on ka alamaksustatud, aga see maksureform on selgelt nii segane, kallis ja ebaõiglane, et tekib õigustatud küsimus, mida selle loojad tarbisid? Kaine pea ja loogika jäeti seekord küll koju! Ebapädevuse musternäide!
    13.01.2018 12:25
    Kellele ei meeldi, kobigu minema.
12.01.2018 13:47
tegelt pole vahet ja keegi ei saa reaalselt mõõte panust, mida keegi otseselt panustab. sõbranna panustab sõbrasuhet ja saab sama töö eest nt 40 eurikut rohkem, kui sama töö tegija, kes pole sõbranna.
oleks selge pilt siis, kui KÕIGIL medõdedel oleks palk punkt üks tariifi järgi ja see kasvaks vastavalt tõõtatud ajale, kvalifikatsiooni tõusule, millesse panustab seesama medõde juba tööd tehes. ei saa ju olla, et üht ja sama tööd tegevatel õdedel on erinev palk. mille alusel. silma järgi ve?
ja poemüüja nt. üks palk ja lisatundide eest tuleb lisatasu. selge ja korrekt.

aga see joobukas, kes loeb mingit väärtust kõigest, see on tohman kuubis. kuhu see väärtus peaks lõpuks ulatuma. mis seda mõõdab või kes seda mõõdab ja millega seda mõõdetakse. vahemaa kuust päikeseni või sentide kett ümber maailma. mis seda näitab, et koristaja panus on väiksem, kui kellegi klõbistamine klaviatuuril nt.
IGA töö ON vajalik ja ei saa võrrelda ega mõõta erinevat, õhku ja vett nt omavahel.
    12.01.2018 14:30
    See, et sa ise maailma asjadest aru ei saa, pole teiste süü, niisiis pole sul ka õigust kedagi tohmaniks sõimata.
    Iga töö väärtuse mõõdupuuks on see, kui palju ollakse nõus selle eest maksma, täpselt samuti, nagu turul müüakse kaupa suurima hinnaga, mida ostja on nõus maksma. Kui sa arvad, et sinu töö on väärt rohkem, kui sulle makstakse, siis pead üles leidma selle, kes on nõus rohkem maksma. Ja kui keegi pole nõus, siis su töö polegi rohkem väärt.
    12.01.2018 15:23
    Iga töö väärtuse mõõdupuuks on see, kui palju ollakse nõus selle eest maksma, täpselt samuti, nagu turul müüakse kaupa suurima hinnaga, mida ostja on nõus maksma.

    Väga hea! Selge. Suurimad väärtuste loojad maailmas on kaevanduste ja maardlate omanikud, vormel 1 piloodid, advokaadid, tennisistid, Hollywoodi näitlejad, tippjalgpallurid ja teised kõrgelttasustatud profisportlased.
    Et Eestit on "õnnistatud" sinusuguste värdjate rohkusega!
    12.01.2018 17:10
    Eesti probleem pole mitte minusugused värgjad, vaid see, et väga lolle asjastarvamisi kuulda võetakse.
    Loomulikult loob kaevanduse rajamine ja käigushoidmine väga suure väärtuse, palju suurema, kui kaevur iganes suudab.
    Samuti loovad oma tegevusega väga suure väärtuse tippnäitlejad ja -sportlased. Kuidas? Aga kuna miljonid on nõus nende nägemise eest raha maksma, siis on selge, et need maksjad arvavad seda väärt olema.
12.01.2018 13:50
Noh jah, töötada haridusvaldkonnas ja kirjutada magistriGraad mitu korda järjest on ka omaette võime.
12.01.2018 14:41
Vabrikutes teevad vähese haridusega inimesed rasket tööd, ka mujal. Arvan, et nemad on samuti väärt head palka. Ülikoolis õppimine ei ole pingutus, vaid tavaline töö. Selle eest saab vastu kerge kontoritöö, mis on ka puhas. Väga palju ei pea selle eest saama. Ka ei ole kõrgharidusega inimeste hulgas võrdsust. Paljud ei leia erialast tööd, või leiavad töö tutvuse ja juhuse läbi.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    12.01.2018 18:31
    ...palju siis oma elus ja töös oled seda "hirmsa pingutusega" omandatud kasutanud..paistab et peale teiste värdjateks sõimamise mitte midagi(olen ka sinu teisi komme lugenud)....minu 6kl. haridusega naabrimees on ka viisakam....hoidku taevas kui selline veel "juhtivale kohale "satub....
    13.01.2018 02:36
    Kas oli täna raske kohvipausil käia? Sul ikka on nii palju haridust, et mõista kui pole neid inimesi kes teevad füüsilist tööd siis pole ka sinul seda metsikult "kurnavat" kontoritööd kus pead ise enda kohvitassi täitma. Kui saate aru, et iga ühiskonna infrastruktuuri alus on inimesed kes teevad füüsilist tööd ja mõistate, et nad ei teeni mitte midagi võrreldes teiega kes teevad kurnavat kontoritööd siis äkki mõtlete korraks milles on probleem. Ja kui üritate väita, et ise olid lollid ja pole koolis käinud või mis iganes jaburus teie kontoriinimeste mõtetes jookseb siis võime tõesti öelda, et need haritud kontoriinimesed on oma kõrget palka väärt.. päästku jumal meid
    15.01.2018 14:14
    Eks see kõik ole valikute küsimus. Ja elu teeb oma korrektiivid. Suur osa on ka juhustel- nende kasutamisel ja kasutamata jätmisel ehk siis ikkagi valikute küsimus.
    Õppimine üldiselt on ikkagi pigem positiivne nähtus ning aitab kaasa tulevases elus.
    Paraku sageli õpitakse valet asja läbimõtlemata, mida see endaga kaasa toob. Ja minnakse ka kergema vastupanu teed - ah sain sinna sisse, eks ma siis õpin.
    Elu õpetab. Hiljem tuleb, kas uuesti õppima asuda (ja siis juba teadlikult) või siis oma vigadega leppida. Kui juba pere taga ja elu paigas, siis on väga raske kannapööret teha, kui avastad järsku, et ajutine töö Al Bundy'na kuskil kingapoes ongi kogu karjäär.
12.01.2018 14:46
kuidas kesikud mullu tuututasid, et KÕIK alla 1200 kuus teenivad inimesed hakkavad nüüd rohkem raha kätte saama. mina oma 200 piiril oleva palgaga ei saanud näiteks mitte midagi juurde. ilmselt peaksin olema õnnelik, et midagi ära ei võetud... :D
selgituseks niipalju, et saan töövõimeteotust ja töötan väga osalise tööajaga.
12.01.2018 14:50
kui 1 kasutab päevast 8h ära et tööd teha ja teine ka siis olekski hea kui ka tasu oleks ühtlasem
12.01.2018 14:52
Tööl oli arutus kas palk tõusev või mitte. Arvake mida ülemus ütles. Teil juba tõusis, saate nüüd rohkem raha kätta. Aitähh.
    12.01.2018 15:07
    palju õnne! /sarcasm off
    12.01.2018 15:41
    See 500 maksuvabaks seadus ongi teinud selle, et tööandjatel puudub mõnda aega surve töötajate palka tõsta. Riik tegi selle ju ära. Pigem tõstab tööandja spetsialistide palka, kes oma palgas kaotasid, sest spetsialiste on tunduvalt raskem leida, kui erilisi oskusi mitte nõudvale lihttööle töötajaid..
12.01.2018 14:52
Arvate või tahate et palgad jääkski alla 1200 kätte et lõigata suurt suurt kasu uuest geniaalsest maksusüsteemist? Mõne aasta pärast maksavad ka väiksepalgalised täiega. Õnneks tuleb kõigest kuni valimisteni seda kesikute ja sossinovski tõbraste kokku keeratud jama taluda.
    12.01.2018 14:56
    ansip tagasi!
    12.01.2018 15:02
    to kakak: Ka need , alla mediaani saavad, peavad ellu jääma, oma lapsed kasvatama, natuke puhkama jne. Paraku tõusevad palgad ikka kõrgemast otsast, millest muidu siis nii suur vaesus? Ei ole kahju, et vahed, kas või vähehaaval, kahanevad. Küllap oleks pidanud Soome moodi algusest peale looma võrdsemat ühiskonda, mitte laskma kohe padukapitaliste mängu. Poleks tohtinud kohe kõike, mis kasu toob, välismaa ilusatele pintsakutele maha müüa.
12.01.2018 14:58
Aga, seda raha võetaksegi palgavaesete käest, mitte kõrgepalgalistelt!!!!! Kesklassi kallale on lihtne minna....miks ei ole meil luksusmaksu nagu mujal maailmas....rikaste rahakoti kallale ei julge keegi minna. Palgavaesed ongi rikastele selle rikkuse töötanud oma alampalka saades. (Kaubamaja kasumid on meeletud, kas see teeniti ilma tööjõuta(odava).
12.01.2018 15:01
Olen maakohas kultuuritöötaja. Õppisin 4 aastat, sain erialase kõrghariduse, töötan maaraamatukogus. Käin täienduskoolitustel peaaegu iga kuu, loen nii eriala- kui ilukirjandust, valmistan ette laste külastusi ja täiskasvanute üritusi, näitusi ja väljapanekuid. Lisaks olen võtnud veel nii tasustatavaid (koristaja) kui ka tasuta lisatöid. Ka kõigega kokku ei teeni ma kuus ligilähedalegi sellele 1200 bruto. Ka selline palk, mida saavad õpetajad, oleks suureks unistuseks. Ütlen ausalt, mina ei jaksa kodu kõrvalt rohkem panustada. Ja millega mõõdate meiesuguste töö väärtust?
    12.01.2018 15:22
    Milleks tasuta lisatöö? Sa ei väärtusta ju ennast.
    12.01.2018 16:02
    Ka meie raamatukogus on nüüd lisaks postipunkt. Koristaja kohta loomulikult ei ole. Ja loomulikult öeldakse vallast, et mis sul seal nii väga teha on? Võid küll töö ajal koristada ja pakke välja anda. Kokkuhoid missugune. Vald hoiab kokku 1 koristaja palga ja Eesti post 1 töötaja koha. Ja nii see käib, sest riigi prioriteet on kokkuhoid. Mitte töökohtade loomine.
    12.01.2018 20:32
    Omniva maksab selle eest 50€ kuus omavalitsusele. Raamatukiguhoidja ei pruugi sellest sentigi saada.
12.01.2018 15:10
Ma saaru aru sellest ja olen nõus, et keegi kes töötab 8h liini peal või teeb muud lihttööd, mille eest normaalselt ei maksta, ei peaks iga kuu lõpus kopikaid lugema. See on täiesti utoopia kui väiksed palgad on väljaspool Tallinnat ja kuidas inimesed nendega toime tulevad... See ei ole normaalne.

Kuid ma pole nõus, et tulu ümberjaotamine toimub rohkem teenivate pealt. Nagu mõni kommenteerija ütles, et see, et keegi ülikoolis käinud on, ei tähenda midagi, kuna see pole raske. On küll raske, ma õpin täiskohaga magistris majandust E-R igal õhtul 16-21 koolis + et ära elada töötan poolekohaga igal nädalavahetusel + nädala sees 7-12. See on väga raske, mul pole üldse vaba aega - minu vaba aeg läheb kodustele ülesannetele ja õppimisele, ma ei puhka normaalselt välja, rääkimata selelst, et oleks aega kinos või kohvikus käija- sellest võib unistada vaid.

Ja siis vaatan oma vanu keskaõdesid, kes pole edasi õppima läinud ja on müüjad või küünetehnikud vms lihttööd. Nemad lähevad igal õhtul koju, vaatavad seebikaid ja on muidu toredad ja see on nende õigus ning nende valik. Kuid ma ei mõista, miks peaks mina, kes ma olen 5 a õppinud ja töötanud nii, et sisuliselt eraelu polegi, tulevikus oma kõrgema palgaga nende kehva elujärje kinni maksma?!? Tõesti ei näe! Mina olen pingutanud samal ajal kui nemad pole teinud midagi, kuigi võimalused on täpselt samad.

Selleks, et kõik oleks normaalsel elujärel, peaks Eestis olema ametiühingud, kes sisuliselt nõuavad tööandjatelt parema tasu välja, sarnaselt Soomele. Siis ei peaks madalapalgaliste kompensatsioon tulema riigilt ega neilt, kes selle nimel vaeva on näinud.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    12.01.2018 18:30
    Kuid ma pole nõus, et tulu ümberjaotamine toimub rohkem teenivate pealt

    Kus te kõik siin tulu ümberjagamist näete? ükski vaene ei saa mitte sentigi juurde, lihtsalt temalt võetakse nüüd veidi vähem, kui võeti varemalt ja rikkalt veidi rohkem, aga see raha ei lähe mitte vaesele, vaid riigikassasse ja sealt muuhulgas läheb see kõrgelttasustatud riigiametnike palgatõusudeks.
    kust muidu tuleb südametunnistuse järgi makstav raha tartu linnapeale või banaaniosturaha riigikogu liikmetele.
    see, et demagoogid on pannud vastamisi kisklema, pole muud kui Divide et Impera - inimesed kaklevad oma murutasemel ja keegi ei vaata kõremale.
    13.01.2018 06:39
    Millega Sa põhikoolis õigekirja tunnis tegelesid, kui praegu, magistratuuris õppides, kirjutad lause: "......sellest, et kinos või kohvikus käija...." ???!!! 😀
    14.01.2018 19:04
    Sarnaselt soomele peaks ka astmeline tulumaks olema,siis maksaksid õiglast tulumaksu.
12.01.2018 15:45
Ma ei mõtle selle peale nii põhjalikult. Järjekordne ebavõrdsus. Muidugi, üks peab ülikooli kõrvalt töötama, teine elab vanemate kulul, loomulikult on viimasel palju kergem. Ja veel, paljud doktorikraadiga inimesed töötavad madalamal ja väiksema palga eest kui magistrikraadiga.
12.01.2018 16:15
....näidake mulle inimest kes ütleb et saab oma töö eest "väärilist" palka...ei nõudepesija ega ka minister, alati võiks saada rohkem...mitte panustada, samuti arvavad kõik et nemad "toidavad" teisi...ja kui see tibi kontoris, kes on mitu aastat "hirmsat vaeva" näinud ja nüüd toksib kontoris mingeid tabeleid, läheb lõunale ning avastab et sealt vaatavad vastu mustade nõude virnad või koju minnes murrab sääreluud lumehangedes...kuna nõudepesija kes 12 tunnises vahetuses vaevalt istuda saanud ja kojamees, kes juba kell 5 hommikul luuda keerutab, on lõpuks aru saanud et 4 korda suuremat palka ja kergemat(füüsilist) tööd teha on vaja aastaid seda "hirmsat vaeva"näha ning tihti peale tasuta(kelle arvelt?) või isegi saades peale makstes(stipp) on läinud ennast "harima", kuid tagasi tulle võivad ehmatusega avastada et selle paberiga(teatud erialad) võib ainult..".............".....
12.01.2018 17:30
...muideks seda maksusüsteemi ei ole teinud, ei kokk, ega kojamees, vaid need aastaid "vaeva näinud" mitmekordsed magistrid, kes nüüd halavad kuidas peavad oma raskelt teenitud rahast sedasama kokka ja kojameest "toitma"....:DDD...
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega