4 nippi, kuidas detsembrikuiste jõulupidude ning kiirustamise kõrvalt kaalu hoida ja pohmakast hoiduda

 (3)
4 nippi, kuidas detsembrikuiste jõulupidude ning kiirustamise kõrvalt kaalu hoida ja pohmakast hoiduda
Unsplash / rawpixel

Kuigi enamik kaalujälgijaid kardab, et pühadeajal kerkib kaal suuresti selle saatanast jõulusöömaaja tõttu, tuleks tegelikult kogu advendiaeg ettevaatlik olla. Nimelt on ju tervelt kuu aega igal pool piparkoogid ning pühade puhul tuleb maha istuda nii perekonna, kolleegide, sõpradega ja ehk ka mõne muu kollektiiviga. Niisiis, et kaalulangetusvankrit õigel kursil hoida, tasub neid nippe silmas pidada!

1. Alkohol on tarkade inimeste jook!
Meie kultuuriruumi on napsitamine nii kangest juurdunud, et see on osa igast koosviibimisest, mistõttu on selle vältimine maru keeruline. Niisiis tarbi hoopis nutikalt! Pärast iga alkoholiklaasi tühjendamist joo sama palju või rohkem vett. Lisaks hoidu igasugustest magusatest lurridest, mis on kaloripommid, tarbi parem puhtaid maitseid. Hea valik on näiteks kokteil Skinny Bitch – viin, mullivesi ja sidrun. Küll aga on tark mõte kasvõi ühel koosviibimisel alkoholile ei öelda.

2. Hoidu stressist
Kuna enne aasta lõppu on tegemist väga palju, tekitab see sagin ilmselt enamikes stressi. See on aga väga kehv, kuna keha hakkab tootma hormooni nimega kortisool rohkem kui peaks. Kui selle tase tõuseb organismis üle normi, hakkab ta rasvu talletama, eriti kõhupiirkonda. Lisaks saadab kortisool ajju ka sõnumi, et keha tahab kütust. Hilisõhtul peolt tulles leiad seega suure tõenäosusega end mõne burksiputka juurest. Niisiis tasub stressi maandada ning seda mitte söögi-joogiga. Hea variant on jalutuskäigud, mediteerimine, piisav uni või rahustav hingamine.

Seotud lood:

3. Näksimine on saatanast
Koosviibimisel, kus korralikku toitu ei pakuta, ent lauad on niksist-näksist lookas, tuleb end eriti hoolikalt kontrollida. Niisiis mõtle alati kaks sammu ette – söö enne midagi tervislikku ja toekat! Lisaks kui snäkilaud ikkagi kangesti ahvatleb, võta endale taldrik, kuhu paned mõistlikus koguses kõike, mida hing ihkab. See taldrikutäis on sulle terve õhtu jaoks ning sellest rohkem midagi suhu pista ei maksa.

4. Hoia rutiini
Paljud inimesed lasevad aasta lõpus end natuke käest ja trenniskäik jääb tagaplaanile. Põhjuseks tuuakse, et nii palju on teha ja kuskil käia. Need on aga tühipaljad vabandused! Kes tahab kaalu hoida või langetada ja tervislikult elada, peaks suutma trenni oma päevadesse mahutada. Kes teeb, see jõuab!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare