Aitab nüüd jõulutoitudest, sest kohe-kohe on vaja mahtuda kaunisse peokleiti! Kuidas kaotada need viimased 5 kilogrammi?

 (2)
Aitab nüüd jõulutoitudest, sest kohe-kohe on vaja mahtuda kaunisse peokleiti! Kuidas kaotada need viimased 5 kilogrammi?
Foto: Stage 7 Photography/Unsplash

Kaalukaotuse teekonna alguses võivad kilod kaduda justkui jäätis kuumal suvepäeval. Kui sa aga liigud oma eesmärgile lähemale, pole seisaku tekkimine ebatavaline. Loe edasi ja saa teada, kuidas jätkuvalt lisakilosid kaotada ja takistada nende naasemist.

Värskenda oma treeningrutiini

Kui sa oled pidevalt trennis käinud ja sama kava järginud, siis on sinu keha tõenäoliselt sellega täielikult harjunud. Too keha sellest üksluisest rutiinist kiirelt välja ja muuda oma treeningud intensiivsemateks, et tekitada lihastele uusi väljakutseid. Näiteks tee trenni veidi kauem või tee raskemaid harjutusi: suurenda tavapäraselt kasutatavate hantlite raskust, tee kindlates harjutustes rohkem kordusi või pane end veelgi rohkem proovile ja tee ühel päeval kaks trenni.

Vali kiudained

Kuna sinu ainevahetus töötab juba praegu üsna efektiivselt, söö kiudainerikkaid toite, mida sinu keha seedib kauem ehk organism peab kasutama rohkem energiat nende toitude töötlemiseks. Vali näiteks puu- ja juurviljad, täisteratooted, pähklid ja läätsed. Keskendu toitudele, milles sisaldub kõige rohkem kiudaineid.

Söö neid toiduaineid

Tasakaalust väljas olevat seedetrakti on otseselt seostatud kaalutõusuga. Selleks, et soolestikus olev bakterite tasakaal normaalse tasemeni viia, tarbi probiootikumide toidulisandeid või söö jogurtit. Kui sa piimatooteid ei tarbi, vali näiteks sojast või kookospiimast valmistatud jogurt, mis sisaldab eluskultuure. Nii kaltsiumi kui ka D-vitamiini puudus võib samuti muuta kaalukaotuse keerulisemaks. Seega tarbi piimatooteid ja kaltsiumirikkaid puu- ja juurvilju, kuna ka need sisaldavad D-vitamiini. Lisaks on suure tähtsusega ka oomega-3 rasvhapped. Lisa oma menüüsse kala, munad, pähklid, Chia seemned ja linaseemned.

Seotud lood:

Naudi und

Kui sa ei maga piisavalt (igal ööl minimaalselt kuus tundi), siis see vähendab täiskõhutunnet tekitava hormooni leptiin taset ja suurendab greliini ehk näljahormooni taset. Uuringud on näidanud, et kui tunned end väsinuna, siis tarbid päeva jooksul keskmiselt 549 kilokalorit rohkem — seda isegi märkamatult! Unepuudus aeglustab ka ainevahetust, mis omakorda paneb sind päeva jooksul kaotama tervelt 20 % kilokaloreid vähem kui tavaliselt.

Piira kokteile

Alkoholirikkad joogid mitte ainult ei anna kehale niiöelda tühjasid kaloreid, kuid kuna sinu keha töötab pärast alkoholi tarbimist agaralt, et toksiinidest vabaneda, pärsib see samal ajal glükoosi tootmist. Seda on aga vaja, et säilitada normaalne veresuhkru tase. Vastasel juhul aeglustub keha ainevahetus. Me ei pea tõenäoliselt seda isegi mainima, aga alkoholi tarbimine muudab sind ka vähem otsusekindlaks, mistõttu võid suurema tõenäosusega haarata mitme kokteili järele ning õhtu lõpus leida tee ka juustuburgeri ja friikartulite juurde. Vali nende asemel ainevahetust ergutav roheline tee.

Allikas: Popsugar

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare