Kuidas ennetada konflikte?

 (1)
Kuidas ennetada konflikte?
Scanpix

Ei saa üheselt öelda, et konflikt on halb, samuti ei saa öelda, et see hea on. Küsimus on, kuidas sellesse suhtutakse ja mida tehakse. Konflikti seemneks on ebakõla sisemiste vajaduste ja väliste võimaluste vahel. Kuidas neid aga ennetada?

Iga haiguse parimaks ravimiks on selle ennetamine. Haigusi on võimalik vähendada, kui teada nende tekkepõhjusi.

Uuskurss.eu koolitustreener Kristel Rannamees annab viis näpunäidet, kuidas vastandumisi elus ning töökeskkonnas vähendada/ennetada.

  1. Sisemiste vajaduste teadvustamine. Individuaalne töö iseendaga. Vajaduste kaardistamine aitab töötajal saada parema pildi enda väärtushinnangutest ja isiklikust suunast inimesena, kuhu liikuda.
  2. Tuleks mõista, et (inim)vajaduste all on peidus sügavamad väärtused. See, mida väärtustame, sellele pühendame rohkem aega, raha ning energiat. See aitab ennetada võimalikku väärtuspõhise konflikti teket meeskonnas, olukorda, kus erinevate inimeste väärtushinnangud ei kattu või ei ole neid võimalik samaaegselt realiseerida.
  3. Avatud ja ausameelne suhtluskeskkonna loomine ja hoidmine. Hirmuvaba keskkond- julgus rääkida tunnetest ning vajadustest/lahendustest. Juhi üks peamisi ülesandeid.
  4. Juhi isiklik eeskuju. Varem või hiljem hakkavad alluvad juhinduma oma juhi tõekspidamistest ja hoiakutest. Näiteks kui juht ilmutab ükskõiksust või hoolimatust, siis mõne aja jooksul hakkab sama kajastuma ka alluvate töömoraalis.
  5. Minevikukogemustega arvestamine ehk tajufilter. Sarnasest infost saavad inimesed erinevalt aru. Arusaamine sõltub tajust, taju on aga minevikukogemuste summa. Mõistmine ei tähenda nõustumist ja nõustumine ei tähenda mõistmist. Ehk juht peab mõistma, millest ning kuidas meeskonnaliikmed aru saavad ning millest mitte.
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare