Pane kõrva taha: nipid, mida edukad inimesed ebameeldivate kolleegidega toime tulemiseks kasutavad

 (1)
Pane kõrva taha: nipid, mida edukad inimesed ebameeldivate kolleegidega toime tulemiseks kasutavad
Photo by rawpixel.com from Pexels

Mida teha ja kuidas toime tulla inimestega, kes sulle närvidele käivad, aga kellega sa oled päevast päeva sunnitud koos töötama? Siin on mõned head nipid, mida maailma kõige edukamad inimesed kasutavad, proovi sinagi!

1. Lepi sellega, et sa ei saagi kõigile meeldida

Kuigi meelitav oleks mõelda, et sa oled kõikide lemmik, siis tõenäoliselt siiski see nii ei ole. Esimese asjana peadki leppima tõsiasjaga, et leidub palju inimesi, kellega sa ei saavuta head klappi, sest sa lihtsalt ei meeldi neile. Ja see on okei. See ei tähenda, et sina oled halb inimene või et nemad on halvad, kõigi vahel lihtsalt ei tekigi keemiat.

2. Püüa tema sõnad naljaks pöörata

Solvumise asemel püüa leida ebameeldiva inimese sõnades midagi naljakat või positiivset. Su äi ei pruukinud tegelikult üldse vihjata, et sa pole tark ja su kolleeg ei pruugi sind saboteerida, võib-olla oled sa lihtsalt ise seda eeldanud või arvanud?

Isegi juhul, kui kolleeg püüab sulle meelega närvidele käia ja sind vihaseks ajada, jätab närvi minek sinust endast halva mulje. Nii et lase minna ja püüa lihtsalt üle olla.

3. Ole teadlik oma emotsioonidest

Sul on võimalik kontrollida seda, kuidas sa inimese tegudele või sõnadele reageerid. Inimesed ajavad sind hulluks ainult siis, kui lubad neil seda teha, nii et ära lase oma vihal võimust võtta.

Seotud lood:

Kui keegi püüab sind ärritada, tunnista endale oma emotsioone ning hinga sügavalt. Ära mine tema mänguga kaasa. Mõnikord piisab ainult naeratamisest ja noogutamisest.

Kohtle kõiki, keda sa kohtad, ühesuguse respektiga. See ei tähenda, et pead kõigiga alati nõustuma, aga peaksid hoolimata kõigest jääma viisakaks ja tsiviliseerituks. Sel moel on sul võimalik oma sõnum edastada moel, mis ei jäta kaaslasele muljet, et sa ründad teda.

4. Ära võta isiklikult

Kõiksugu tülid tekivad tavaliselt arusaamatusest. Kui see tõesti nii ei ole ja tegu on fundamentaalse erimeelsusega, püüa end asetada tema kingadesse. Ära reageeri üle, sest siis teeb seda kindlasti ka tema, asjad arenevad kiiresti ning lõpptulemuseks on plahvatus. Püüa oma sees pulbitsevast vihast üle olla ning keskenduda mitte emotsioonidele, vaid faktidele. Samuti ära mine kaasa teise inimese reaktsooniga, olgu see siis nii jabur ja ebamõistlik kui tahes. Keskendu probleemile, mitte inimesele.

Kui sul on vaja hingamisruumi, siis võta seda enda jaoks. Sul on õigus seada piire ja otsustada, millal sa oled valmis suhtlema. Kui hakkad ärrituma, võta aeg maha ja mine eemale.

5. Väljenda oma tundeid rahulikult ja kaasa vajadusel kohtunik

Sõnadest palju tähtsam on see, KUIDAS me omavahel räägime. Kindlasti on aeg teemat lahata siis, kui keegi käib sulle pidevalt närvidele ja see tekitab juba suuremaid probleeme. Tüli lahendamine ei pea olema tingimata agressiivne. Ära ründa ega süüdista, vaid kasuta “mina” vormi: “Mulle tõesti ei meeldi, kui sa seda teed, palun tee selle asemel hoopis midagi muud.” Mida konkreetsem oled, seda tõenäolisemalt jõuab sõnum kohale ja ta on valmis rahulikult omapoolseid selgitusi andma,

Hea mõte on kasutada kolmandat osapoolt kohtunikuna, kes suudab objektiivseks jääda ja teile mõlemale meelde tuletada, et tuleb jääda viisakaks, rahulikuks ja keskenduda faktidele. See ei tähenda, et kindlasti lähete pärast sõpradena lahku, kuid võite leida efektiivse ja mõlemale poolele talutava viisi, kuidas koos edasi töötada.

6. Vali oma lahinguid

Mõnikord on lihtsam lasta asjadel lihtsalt minna. Kõik tülid ja konfliktid ei ole su aega ja energiat väärt, lihtsam ja mõistlikum on tagasi oma ülesande juurde pöörduda. Mõtle läbi, kas tüli on situatsioonipõhine ja laheneb nagunii, kas see võib laheneda aja jooksul või läheb siis hoopis hullemaks? Viimasel juhul muidugi lahenda see parem kohe ära. Muidu aga hinga sügavalt sisse ja välja ja kõnni lihtsalt eemale.

7. Ära asu kaitsepositsioonile

Loe veel

Raske on jääda rahulikuks, kui keegi pidevalt su oskuste või nende puudumise üle nalja teeb või mõnitab. Aga vastuhakk ja kaitsepositsioonile asumine annab haukujale jõudu hoopis juurde. Probleemi lahendamiseks keera fookus endalt tema peale ja uuri täpselt välja, mis teda nii väga häirib. Kui ta sind kiusama hakkab, nimetagi asju õigete nimedega ja ütle talle, et tegu on kiusamisega ja see ei ole temast eriti viisakas. Kui tema tahab, et sa kohtleksid teda viisakalt, peab tema sedasama sinuga tegema.

Kaval nipp kedagi endaga nõustuma meelitamiseks on rääkida hästi kiiresti ja palju, nii et tal ei ole võimalustki midagi vahele öelda. Nähes, et vestluspartner hakkab nõusse jääma, võta hoogu maha ning anna talle võimalus su sõnu seedida ja “jah” sõna öelda.

8. Pea meeles, et sina ise oled oma õnne eest vastutav

Keegi teine ei tohiks olla nii võimas, et sinu õnne ja heaolu enda kätesse võtta ja seda ära rikkuda. Tundes, et kellegi kommentaarid sind riivavad, küsi endalt, miks need sulle haiget teevad. Kas sa oled millegi tõttu ebakindel või tekitab töö sinus ärevust? Keskendu parem sellele, mis sinu enda sisemuses toimub, mitte teiste kommentaaridele.

Sina ise oled vastutav oma emotsioonide eest, nii et enda kellegi teisega võrdlemine ei ole mõistlik. Meenuta endale oma edusamme ja õnnestumisi ning ära luba kellelgi enda üle võimust võtta!

Allikas: Business insider

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare