Kaardiga on mõnes mõttes emotsionaalselt lihtsam maksta, sest sa otseselt ei näe seda summat, mis sa ära annad. Sularahaga makstes on numbritega kupüürid su silme ees. Aga uuest uuringust tuleb välja, et see kahjutunne, mis kupüüre ära andes sind valdab, on hoopiski üks väga hea asi.

Hiljutises uurimuses, mille tulemused avaldati väljaandes The Journal of Consumer Research, leiti, et see, mida sa tunned kauba eest sularaha andes, teadvustab sulle rohkem raha väärtust ning tänu sellele emotsioonile lood sa kaubaga sideme ja ka hindad seda rohkem.

Muidugi on kaardiga lihtsam toimetada, see plastikust ristkülik ongi kõik, mis sa kodust kaasa võtma pead, kui ostlema lähed. Sularaha võtab juba füüsiliselt rohkem ruumi. Kuid pikas plaanis hoiad sa sularahaga toimetades kokku, sest see emotsioon, mis ostmisega kaasneb, ei luba enam osta mõttetut träni.

Kaardiga oste tehes sa tihti enam ei mäletagi, mitu lattet sa oled erinevatest kohvikutest päeva jooksul haaranud ja mitu asja sa täpselt sealt suure allahindlusega riidepoest ostsid. Raha ju ei olnud vaja kellelegi anda, kaart maksis. Sularahas tehtud ostud jäävad aga tänu ostule kaasnenud emotsioonile paremini meelde, ostud ise tunduvad väärtuslikumad ja raha kulub vähem.

Uuringus osalenud inimeste näitel leiti, et sularahas maksnud inimesed väärtustasid oma oste rohkem, kuid tulemused üllatasid eelkõige sularaha kasutanud inimeste säästude suuruse osas — juba pärast esimest kuud sularahaga arveldanud inimestel kulutused vähenesid ja säästud kasvasid hüppeliselt.

Kas sina kasutad kauba ja teenuste eest tasudes kaarti või sularaha?

Allikas: The New York Times