20 aastat pärast pulmi: kuidas taas lähedaseks saada?

 (15)

20 aastat pärast pulmi: kuidas taas lähedaseks saada?
Pilt on illustreerivPanthermedia, Scanpix

Pikaajalisel abielul on peale ilmselgete plusside — usaldus, stabiilsus — ka miinused olemas. Nendeks on eelkõige igavus, monotoonsus ning väsimus teineteise seltsist.

Perepsühholoogid nimetavad seda nähtust emotsionaalseks väsimuseks rutiinist. Kui heita pilk tagasi ning hoolikalt analüüsida pikaajalist pereelu, ilmneb, et see pole kunagi täiesti ideaalne olnud. Abikaasad on kord lähenenud teineteisele, kord tunnetanud jahedust ning eemaldunud. Ent kui suhete languse faas venib pikaks, hakkab üks abikaasa — sagedamini naine —häirekella lööma. Sellist „jääaega“ võib tõlgendada kui tunnete täielikku kustumist ning hakata lahutusele mõtlema. Samas, ei tasu siiski kiirustada.

Mis on põhjuseks?

Inimese psüühika on selline, et ta väsib kõigest. Liiga rahulikud suhted teevad ärevaks. Liialt tormilised väsitavad ja kurnavad. Kui siis alluda emotsioonidele ning otsustada oma harjumuspärast elu järsult muuta, siis võib ilmselt väsida ka vabadest suhetest teiste partneritega või hoopiski üksindusest.

Kui sinu armupaat on randunud emotsionaalse väsimuse rappa, ära hüppa sealt siis kohe sohu. Ära paanitse! Tuleta endale meelde, et pereelu ongi tsükliline ning teie abielus on hetkel languse periood. See etapp vahetub kindlasti teisega. Abieluväsimus kaob ja sa imestad taas oma hingepõhjas, kuidas sa üldse võisid lahutusest mõeldagi.

Seotud lood:

Kas tunned väsimust? Tähendab, vajad puhkust. Mitte koos, vaid teineteisest. See võib olla mis iganes. Eraldi veedetud nädalalõpp, keeldumine tavapärasest rutiinsest seksist, loobumine harjumuspärastest helistamistest … Las partner hakkab sinust puudust tundma. Ja sina temast. Kerge „jahedus“ suhetes tekitab tavaliselt uue isu.

Loe veel

Vahel väljendub hirm partnerit kaotada tema paanilises kontrollimises — ka kõige väiksemate pisiasjade puhul. Ülihoolitsus, liigne kaitse, pidev tähelepanu. See on see, millest tasub loobuda, et taastada teie väsinud suhteid. Peamine on, et te omavahelist südamlikkust ei kaotaks. Füüsiliselt eemaldumine ei tähenda emotsionaalset eemaldumist. Soe pilk, hell naeratus, intiimne puudutus, lahke nali. See kõik peab olema teie vahel. Võimaldada puhkust iseendast ei tähenda partneri külma ignoreerimist.

Kuidas tegutseda?

Võõrdumise periood on nüüd möödas. Kuidas anda vanadele suhetele uus hingamine?

1. Ära hoia üllatustega kokku. Isiklikult temale. Ning kindlasti ilma igasuguse põhjuseta. Väikesed rõõmud ning ootamatud üllatused võivad halli elu värviliseks muuta. Me kordame argielus iga päev sadu harjumuspäraseid tegevusi. Ning elu muutubki rutiiniks. Igasugune meeldiv kõrvalekalle sellest tekitab uusi emotsioone.
2. Vaadake koos perekonnaalbumeid. Tuletage meelde naljakaid seiku oma ühisest elust. Naerata, kui meenutad neid armunuid ja õnnelikke hetki. Õnn on nakkav. Isegi läbi aastate taguste fotode.
3. Minge spontaanselt kusagile. Lihtsalt niisama — jalutama, sõprade juurde, raamatukokku … Veedate toredasti aega ning on võimalik, et sellised ettevõtmised saavad traditsioonideks.
4. Tähistage oma tähtpäevi: tutvuse päeva, kihlust, pulmapäeva jne. Mõelge välja uusi rituaale, et teie suhetes oleks alati säde.
5. Leidke ühine harrastus. Ühised rännakud, ujumine, suusatamine … Ning teil on alati ühiseid teemasid, millest rääkida.
6. Mitmekesistage oma intiimelu ning siis juba igavust ei tunne.

Pidage meeles, et mitte üksnes laste ja lastelaste kasvatamine ei seo teid omavahel. Lugege, õppige maailma tundma, vahetage muljeid ja kogemusi. Just selline paar, käies „languste-tõusude“ teel, ei kaota tõelist lähedust.

Allikas: Darja, jaanuar 2017

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare