Peugeot viis septembris ja oktoobris läbi uuringu, mille eesmärk oli välja selgitada Eesti noorpaaride ootused ja eelistused pulmaauto valikul.

MILLINE AUTO?
Populaarseim autotüüp oli lukssedaan, mis sõidutas koguni viiendikku vastanud noorpaaridest.
Pea sama palju eelistati uunikume, järgnesid limusiin ja paari isiklik auto. Kabrioleti kasuks otsustas iga kümnes noorpaar, sama palju eelistati ka vanu vene autosid. Vaid üks protsent vastanutest ei sõitnud pulmas autoga.
Värvivalikul domineerisid ülekaalukalt must ja valge. Järgnesid punane, hall ja sinine.

Peamise kriteeriumina pulmaauto valikul nimetati sõiduki kaunist välimust. Oluliseks peeti ka salongi ruumikust, soodsat hinda. Võimsat mootorit väärtustasid 6 protsenti vastanutest, sama paljud paaridest võtsid lihtsalt esimese auto, mida pakuti.

MIS HINNAGA?

Enam kui pooled vastanutest said pulmaauto kasutamiseks tasuta.
Suur osa käis auto eest välja 1000 kuni 3000 krooni.
Üle 5000 krooni maksis auto eest 3 protsenti vastanutest.

KES VALIS AUTO?

Pulmaauto valiku langetas noorpaar enamasti ühiselt. 20 protsenti vastanutest tunnistas, et valik usaldati peigmehe hooleks, 11 protsendil juhtudest otsustas pruut. 6 protsendil tegid valiku ära pereliikmed või sõbrad, 3 protsendil usaldati tähtis otsus pulmakorraldajale.

KES ON ROOLIS?

Tähtsal päeval andsid end pruutpaari käsutusse pereliikmed või sõbrad, kes 49 protsenti juhtudest võtsid autojuhtimise tähtsa ülesande enda kanda. 40 protsenti vastanutest leidsid pulmasõidukit juhtima sohvri. 9 protsendil tegeles autojuhtimisega peigmees, 2 protsendil oli roolis pruut.

VAHEMAAD

58 protsenti paaridest sõitis pulmaautoga kuni 50 km, 28 protsenti kuni 250 km distantsi. Väga lühikesi ja väga pikki vahemaid sõideti harvem – kuni 5 km sõitmiseks olid pulmaauto hankinud 12 protsenti vastanud paaridest, üle 250 km läbisid 3 protsenti.

JUTUTEEMAD

Populaarsemad teemad pulmaautos arutamiseks olid enesetunne sel tähtsal päeval ja pulmakorralduse detailid (47%). Pulmakülalistest rääkisid 37 protsenti. Selle üle, kui ilus on elu, arutlesid 34 protsenti noorpaaridest.
Pulmaauto tuli teemaks 25 protsendil vastanutest, ilmast rääkis pea iga viies ehk 18 protsenti ning mesinädalaplaanid olid 9 protsendi agendas.

Uuringus osalesid 109 Eesti noorpaari, kellest ligi 70 protsenti pidasid pulmad viimase nelja aasta jooksul.