Kui pidulik abielutseremoonia ja pulmapidu on ühes kohas, näiteks mõisas,  ja pulmarong ei kuulu noorpaari soovide hulka, siis kaob ära ka vajadus pulmaauto järele.

Kui aga tseremoonia ja peokoht on erinevates paikades ning plaan on teha ka pulmarongi, mille ajal saadetakse ära neiupõlvenimi, pannakse südamed lukku ja seotakse kurepesa posti külge lint pere juurdekasvu eesmärgil, on kindlasti vaja noorpaarile autot.

Pulmaauto võib tulla noorpaarile järele otse kodumaja ette ja sealt edasi sõita pulmapäevaplaani alusel kas fotosessioonile või tseremooniale/laulatusele.

Pulmaauto sõit lõpeb pulmamajas, kuid mõnikord on auto tellitud öösel pulmamajja, et viia noorpaar mesinädalatele.

Pika pulmapäeva puhul on auto kasutusaeg ca 5-6 h.

Erinevate autode osas on valik meeletu ja kõik algab peo stiilist.

Nii nagu tänapäeva pulm on ilma piirideta ja ikka noorpaari enda nägu, nii võib ka pulmasõiduki endale valida kas stiili, rahakoti paksuse või mõne muu kriteeriumi järgi.

Oleme teinud pulma, kus pulm oli rahvuslikus ning 80.aastate võtmes ning noorpaar ise oli rahvariietes. Pulmaautoks oli täiesti heas vormis nõukogude aegne valge Zaporožets ning pruudikimbu ja autoseade moodustasid karikakrad ja rukkililled võrdsetes osades.

Kui peokoht toetab selle ajastu stiili, siis on see väga vahva nostalgialaks. NSVL- aega esindavad täna autorendifirmades sellised autod nagu parteilaste limusiin ZIM, mille muudab eriliseks tema suurus ja massiivsus, pulmaautode klassika ehk omaaegsete kolhoosiesimeeste unistus — mustad ja valged vanad Volgad, siis GAZ 13 Tšaika.

Eelmisel hooajal üllatas meeldivalt uus tulija autorenditurule ja see on Mercedes Benz 170V Cabriolet B (1936) on kahe ukse ja nelja küljeaknaga 1,7 liitrise bensiinimootoriga sõiduk, mis on õnnestunud taastada praktiliselt originaalmudeli kohaselt. Auto mootoril on 38 hobujõudu, 4-käiguline manuaalkäigukast, vaikne “nurruv” mootori hääl, kütusekulu 9-11 liitrit 100km kohta ja kiiruseks 70-80 km/h. Salongi katte eemaldamine ja selle tagasi panemine on äärmiselt lihtne ja võtab aega alla minuti. Seetõttu on väga mugav autot vastavalt ilmaoludele sõitmiseks ümber kohandada.

Oleme teinud pulma, kus noorpaaril endal oli üliäge kahekohaline Corvette, mis pärines 70ndatest ja roolis oli peigmees ise.

Kord oli pulmasõidukiks mootorratas, mida juhtis jällegi peigmees ise. Mootorratas oli vastavalt ehitud ja noorpaar oli rattal ülimalt stiilne. Mida ainulaadsem ja teistest erinevam peostiil, seda toredam ja üllatavam võib olla ka pulmasõiduk.

Tänapäeva moodsates pulmades on enimlevinud kas täiesti uued autod või erinevad lukslimusiinid. Esimest gruppi esindavad luksusautod nagu S-klassi Mercedes-Benz, 7-seeria BMW ning Audi A8 , tänapäevane Chrysler PT Cruiser jpt.

Luksuslikumate limusiinide valik on väga suur: valge nahksisuga punane cabriolet Cadillac Eldorado, ülipikk kabriolett Cadillac Deville Convertible, suure ja ruumika kupeega ning laia tagumise istmega, kuhu pruut lahedalt oma kleidiga mahub Lincoln Continental Mark IV Coupe, elevandiluuvalge tumepunase nahksisuga Jaguar XJ6, üleni valge nahkkatusega Limusiin, Cadillac Fleetwood, Ford Excursion, Lincoln Navigator, Volvo 940, suur klassikaline luksusauto Lincoln Town Car Cartier, “vanaaegne” hele Chrysler New Yorker , retrohõngulise elevandiluuvalge tumepunase nahksisuga Jaguar XJ6 ja täielikult taastatud Jaguar Mark VII, must Jaguar, suur ameerikalik pulmaauto ülikõva Buick Le Sabre.

Kui sellest meeletust valikust ei oska seda õiget leida, siis kindla peale minek on alati Excalibur ja Lincoln Millenium. Need on levinumad ja sobivad pea igasuguse peostiiliga.

Uunikumide rentides peate arvestama võimaliku asjaoluga, et need silmale väga eksklusiivsed autod sageli kas ei pea ülipikka pulmasõitu vastu või tarvitavad hirmpalju kütust.

Mõned aastad tagasi tegi Peugeot 109. noorpaari seas uuringu, mille eesmärk oli välja selgitada Eesti noorpaaride ootused ja eelistused pulmaauto valikul. Kui igapäevasõiduki valikul on olulisemad praktilised kaalutlused, siis pulmaauto puhul väärtustatakse eelkõige sõiduki ilusat välimust ning efektsust ja esile tõusevad lukssedaanid, uunikumid, kabrioletid. Kabrioleti kasuks otsustas iga kümnes noorpaar, sama palju eelistati ka vanu vene autosid. Vaid üks protsent vastanutest ei sõitnud pulmas autoga. Värvivalikul domineerisid ülekaalukalt must ja valge. Populaarsemad teemad pulmapäeval pulmaautos arutamiseks olid enesetunne sel tähtsal päeval ja pulmakorralduse detailid.

Kui pulmapäeval ei ole vaja pikki vahemaid läbida, siis mis oleks veel ilusam ja uhkem kui sel tähtsal päeval ilmuda kõigi ette ühe-, kahe- või neljahobusekalessis või hoopis tsaariaegses saanis, kuljused kõlamas ja uhked tori hobused traavimas!

Eestimaa ühes ilusaimas ehk  Vihula mõisas on noorpaari ootamas väga kenasti restaureeritud hobukaarik.

Kuigi limusiinid olid 1981. aastal juba leiutatud, tegi oma pulmasõidu hobusetõllas ju ka printsess Diana. Kuninglikel tseremooniatel on hobuserakendid siiani aukohal.Miks mitte lubada enesele luksusliku alternatiivina kuninglikku pulmasõitu?

Tori Hobusekasvandus soovitab pulmade tseremooniasõiduks hoburakendit, seda nii linnas kui linnast väljas, öeldes, et pole vaja muretseda linnaliikluse pärast, sest nende hoolealused on inimeste ja liiklusega harjunud ning ei karda autosid. Tori Hobusekasvatuse uhked suksud on pruutpaare sõidutanud ka Tallinna kesklinnas.Hoburakend, eriti pulmadeks kaunistatud uhke kalessi ja hobustega on palju kindlam pilgupüüdja kui ükskõik milline auto ning lisab kindlasti tugeva annuse romantilisust.
Kui abiellumistseremooniaks on valitud aga mõni koht linnast väljas, siis hoburakendi kohaletulek pole mingi probleem. Tori hobusekasvatusest tellitud kalessiga on pulmasõitu tehtud ka Kalvi mõisas, mis on Torist ligikaudu 250 kilomeetri kaugusel.
„Kohale tuleme tõepoolest kõikjale üle Eesti” lubab hobusekasvataja. Neil on spetsiaalne hobuste veoks ehitatud treiler, mis on mõeldud kuuele hobusele, kuid mahutab kuue hobuse asemel ka kaks hobust ja kalessi. Neljahobuserakendi puhul kasutatakse lisatreilerit.

Nii et valik on teie, armas noorpaar, ja kui jääte hätta, küsige nõu pulmakorraldajalt!