Benu

Ära jäta tervist unarusse – liigu ja söö õigesti!



Ära jäta tervist unarusse – liigu ja söö õigesti!
Ka talvel peaks külmkapist leiduma värvilisi köögivilju ning tervislik on süüa kala vähemalt kolm korda nädalas.Erakogu

Keegi ei taha nakatuda viirustesse ega põdeda kroonilisi haiguseid. Oleme hästi kursis, et tuleb liikuda ja tervislikult süüa. Ometi tikub televiisor meid õhtuti endasse neelama ja tervislike eluviisidega lubame alustada homme.

Erinevaid haiguseid saame ennetada üksnes elustiili muutes. Peamised tervise vaenlased on suitsetamine, stress ja ülekaal, aga ka vähene liikumine ja üksluine toidulaud. Kunagi ei ole liiga hilja loobuda suitsetamisest ja vahetada tugitoolisport päris treeningu vastu.

Tervise huvides tuleb leida iga päev liikumiseks vähemalt 30 minutit. Alustada tuleb rahulikult ja oma füüsilist võimekust arvestades. Suure ülekaalu korral võiks alustada ujumisest või vesiaeroobikast, mis ei koorma liigeseid.

Paraku ainult liikumisest ei piisa, trenni peab toetama ka kodune külmkapp, kust võiks leida värvilisi köögivilju isegi talvel. Veel peaks õppima tegema tervislikke valikuid – näiteks asendama praekastme maitsestamata jogurtiga ning margariini võiga. Tervise huvides tuleks süüa kala vähemalt kolm korda nädalas ja kui kala ei maitse, võtta kalamaksaõlikapsleid. Sealiha asemel võiks valida linnuliha, aga filee, mitte krõbeda nahaga koiva. Maitsestamisel võid kasutada pea kõiki aineid, aga piiri tuleb pidada soolaga. Kasuta toidu valmistamisel küüslauku, see aitab alandada halva kolesterooli taset.

Talvisel ajal ei saa kõiki kasulikke aineid toidust kätte, seega võta vajadusel juurde vitamiine ja mineraale, mis toetavad tervist ja aitavad ennetada haiguseid.