Kas hakata tegema trenni personaaltreeneri abiga või proovida ise? Siit võid leida vastuse

Lisaks: head nõuanded pühadeperioodiks!
Kas hakata tegema trenni personaaltreeneri abiga või proovida ise? Siit võid leida vastuse
Foto: Meghan Holmes/Unsplash

„Olen vägagi veendunud, et igapäevane liikumine on meile hädavajalik, regulaarne treenimine ja tervislik toitumine väga olulised. Kuid vahel sellest ei piisa — olgu siis tegu järjekindla tselluliidiga, jonnakate rasvapadjakestega puusadel või lõtvunud nahaga kõhul. Just seetõttu soovin pakkuda terviklahendust kiire elutempoga inimesele,“ ütleb personaaltreener ja toidunõustaja Janika Koch-Mäe.

Janika alustas aeroobikaga keskkooli ajal, aastal 2001. Esimesed treeningud viis ta läbi 2004. aastal. Ta on läbinud kümneid koolitusi. Aastaid töötab Janika spordiklubis Sparta ning sinna tegi ka Sinu Salongi.

Mis on personaaltreeneriga trenni eelis teiste trennide ees?

Personaaltreening on personaalne, st arvestab konkreetse kliendi soove ja vajadusi. Personaaltreening on treeneri aeg, mis on broneeritud vaid sulle.

Aga see on ju kallis...

Oleneb, kuidas vaadata: tervis on oluline – kui pole head tervist, on kogu elamine raskendatud. Personaaltreening on investeering iseendasse – et elatud aastad oleksid täisväärtuslikud.

Miks sai teist personaaltreener?

See oli natuke loomulik asjade kulg – alustasin rühmatreenerina tegevust 2004 ja andsin aastaid ainult rühmatreeninguid. Tasapisi tekkis huvi jõusaali vastu ja paelus inimestega individuaalselt tegelemine. See omakorda tõi kaasa soovi toitumisnõustajaks õppida, et kliente ka toitumisalaselt nõustada osata.

Seotud lood:

Milline on vingeim elumuutus, mida olete treenerina näinud?

Iga muutus, mida oma tööga olen teinud, on vinge, on see siis kliendi füüsilise võimekuse muutmine (näiteks üks noormees soovis väga saada sisse mereakadeemiasse ja pidi valmistuma füüsilisteks katseteks – tema füüsiline võimekus oli kehv ja aega oli meil kõigest suve kolm kuud. Tal õnnestus katsed läbida ja kooli sisse saada); kaalu langetamine, lihastoonuse tõstmine ja rühi parandamine või valmistumine võistlusteks bikiinifitnessis (sel sügisel sai üks noor neiu minu juhendamisel Eesti meistrivõistlustel hõbemedali).

Mis on personaaltreeneri valimise ABC?

Raske öelda, aga kindlasti on oluline, et inimesed omavahel tüübilt klapivad, siis sujub ka töö paremini. Tasuks tutvuda ka treeneri kvalifikatsiooniga: kui palju on treener end täiendanud, mida õppinud ja millised kogemused tal on.

Tulevad tulemused personaaltreeneriga kiiremini?

Võib öelda nii, kuid samas trenni reaalselt tegema ja toitumissoovitusi järgima peab ikka klient ise. Seega inimene peab ka ise olema valmis selle muudatuse oma elus tegema. Mõne inimese jaoks on esialgu just treeneriga kokkulepitud aeg piisavaks motivaatoriks, et kohale tulla.

Miks inimesed ikkagi alla annavad ja trennidest loobuvad?

Üks põhjus võib olla see, et pole leidnud liikumisviisi, mis meeldiks ja suurt tahtejõudu pikaks ajaks ei jätku. Teisalt on väga oluline olla enda vastu aus ja teha seda kõike enda, mitte kellegi teise pärast, siis on ka lihtsam sisemist motivatsiooni üles leida. Muidugi on treeninguks või lihtsalt liikumiseks leitav aeg ka valikute küsimus. Kõige lihtsam on vastata, et pole aega. Aeg on selline asi, mida on meil kõigil ööpäevas täpselt ühepalju, aga me võime seda väga erinevalt veeta.

Soovin kaalu langetada x kg. Kuidas seatud eesmärgini liikuda? Millised on esimesed sammud?

Hea oleks sõnastada endale ka see põhjus: miks ma seda soovin, mida see mulle annab või minu elus muudab. Nii mõnelgi korral annavad just need mõtted motivatsiooni, et diivanilt püsti tõusta. Tuleks mõelda välja reaalne aeg, kui kaua kaalulangus aega võtab ning mitte püstitada ebareaalseid ootusi, näiteks 2 kg nädalas või 10 kg kuus. Samas tasub mõningate eesmärkide üle ka kriitiliselt mõelda – näiteks six-pack’i „väljajoonistumine“ eeldab naiselt üsna madalat rasvaprotsenti, mille saavutamine nõuab suurt pingutust – kas see muudab midagi minu igapäevases elus, annab midagi juurde? Ma ei räägi siinkohal kindlasti fitnessivõistlejatest – sellel alal on juba teised eesmärgid ja ideaalid.

Kas ainult trennist piisab?

Ei piisa, toitumisharjumused peaks kindlasti ka luubi alla võtma.

On olulisem trenn või toitumine?

Loe veel

Ei saa üheselt vastata. Kaalulangetamisel räägitakse mõnel pool, et toitumine on 80 protsenti eduka kaalulangetuse taga, samas on lihastreening oluline ka meie rühile ja lihaskonnale, aeroobne treening südamele. Enamjaolt ei soovi inimesed lihtsalt saledat keha, vaid ka head füüsilist vormi ja kerget lihastoonust.

Kuidas saada üle hirmust küsida abi ja alustada kohe täna?

See otsus tuleb sinul endal lihtsalt ära teha. Mitte homme, uuel nädalal ega uuest kuust – TÄNA!
Milline on sinu enda terve keha ja vaimu valem? Mida teed igapäevaselt enda keha ja vaimu heaks?
Ma pean siinkohal tunnistama, et olen leidnud sellise töö, mida väga armastan ja see hoiab vaimu ja ka keha tervena. Kuna mul on erinevaid tegevusvaldkondi, ei kummita mind kunagi rutiin ja igavus – alati on midagi teha! Ja keha jaoks muidugi liigun iga päev, söön tervislikku toitu, joon piisavalt puhast vett ja püüan magada vähemalt seitse tundi. Armastan väga looduses käia ja sporti teha ja tunnistan, et ei jõua ära oodata, millal lumi maha tuleb, et saaks suusatama minna.

Personaaltreeneri head nõuanded pühadeperioodiks:

  1. Söö jõululauas mõõdukalt – proovi kõiki toite natuke ja kuula oma aju, kui ta saadab sulle signaali, et kõht on täis. Ei ole vaja juurde võtta.
  2. Püüa minna jalutama, liigu värskes õhus ja märka enda ümber kaunist loodust. Me oleme väga õnnelikud, et elame sellisel kontinendil ja kliimavöötmes.
  3. Võta endale vaba aega ja naudi seda lähedaste keskel. Püüa rohkem puhata ja vähem tööd teha.
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare