Kohvi abil saledaks: milline kohvijook on kõige taljesõbralikum?



Kohvi abil saledaks: milline kohvijook on kõige taljesõbralikum?
Pilt on illustreerivUnsplash

Kuigi kofeiin on tuntud kui ainevahetuse kiirendaja, siis kohvijoogid, mis ahvatlevad magusa maitse või suure piimakogusega, ei ole paraku eriti figuurisõbralikud — kohvikust frappuccino’t kaasa haarates ei teata sageli kui palju suhkrut või maitsestatud lisandeid on jooki lisatud.

Taljesõbralikem jook on must kohv või espresso, kuhu ei lisata ei suhkrut ega piima, kuid samas armastavad eestlased pigem just piimakohvi. Reval Café turundusjuhi Maarja-Triin Krabi sõnul eelistavad eestlased espresso-põhiseid kohvijooke ehk kohv peab olema kange, kuid siiski piimaga. “Nii kohapeal kui ka kaasaostmiseks valitakse kõige sagedamini cappuccino,” tõdes Krabi. Üks cappuccino sisaldab umbes 150-180 ml piima ja piimavahtu, mis teeb ilma suhkruta kohvijoogi kalorsuseks tavalise 2,5% piimaga ligi 80-100 kcal. Kui cappuccino’le lisada ka suhkrut või maitsesiirupit, siis see number kerkib veelgi kõrgemale — üks teelusikatäis suhkrut annab 16 kalorit ja ühes supilusikatäies vaniljemaitselises siirupis on kaloreid ligi 45.

Loe veel

Seotud lood:

Saeco kohvimasinate esindaja Karmo Sahtli sõnul eelistavad tarbijad üha enam ka koju osta kohvimasinaid, mis võimaldavad teha kohvikukogemusega võrdväärset kohvi ehk õhulise piimavahuga espressopõhiseid kohvijooke. Ka kohvimasinate tootjad on Sahtli sõnul tarbijaharjumustest vägagi teadlikud, panustades viimasel ajal just piimavahustussüsteemide arendamisse. “Olemas on nii käsitsi vahustamise võimalusega kui ka mugava kann-süsteemiga kohvimasinad, mis võimaldavad ühe nupulevajutusega saada kohviku barista valmistatud kohviga võrdväärne joogielamus,” tõi Sahtel esile.

“Koheva piimavahu tegemiseks on oluline, et piimas oleks valku, kuid piimavahu püsimine sõltub juba piima rasvasusest. Kuni piimas on valku, vahustuvad kõik piimad — nii täispiim, tavaline piim, rasvatu piim, laktoosivaba piim kui ka erinevad veganpiimad, vaht säilib kohevana aga pastöriseeritud piimadel,” rääkis Sahtel.

Reval Café esindaja sõnul küsivad kliendid üha rohkem alternatiivi tavalisele piimale. “Meie valikus on nii sojapiim, mandlipiim kui ka laktoosivaba piim. Laktoosivaba ja sojapiima kõrval on kiirelt populaarsust kogunud ka mandlipiimaga kohv,” ütles Krabi. Mandlipiimas on ligi poole vähem kaloreid kui lehmapiimas ehk 100 ml kohta vaid 24. Lisaks sellele sisaldab mandlipiim ka E-vitamiini, mis on kasulik antioksüdant. Sojapiima puhul tasub küsida, kas kohvijook valmistatakse magustatud või magustamata sojapiimaga — esimeses on 100 ml kohta kaloreid 40, kuid magustamata sojapiimas keskmiselt 32 kcal, olenevalt tootjast.

Kuna kohvikutes kohvijookide suurused varieeruvad, siis sageli jääb tarbitava joogi kalorsus teadmata ja teadvustamata. Küll aga on võimalik kohvijooki vastavalt oma maitsele ning energiatarbimissoovile kodustes tingimustes kohandada. “Täisautomaatsete espressomasinate puhul on võimalik masina mälusse salvestada enda lemmikkohvijoogid — nii ei pea iga kord piimakogust üle mõõtma, kuid piimasid võib muidugi vastavalt maitse-eelistustele muuta,” ütles Sahtel.

Kalorid kohvijookides 2,5% piimaga:
Cappuccino: 80-100 kcal
Caffè latte: 220 kcal
Espresso: 7-9 kcal
Caffè mocha: 310 kcal
Karamellisiirupiga frappuccino ehk jääkohv: 250-350 kcal

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare