Naistekaga Kaalust Alla: Heldin tähistab ja rõõmustab suure eesmärgi täitmise üle, Silja õpetab põnevaid salateid valmistama


Naistekaga Kaalust Alla: Heldin tähistab ja rõõmustab suure eesmärgi täitmise üle, Silja õpetab põnevaid salateid valmistama
Heldin sai hakkama, 10 liigset kilo ongi juba kadunud!

Naistekaga Kaalust Alla tüdrukud Silja ja Heldin on nüüd mõlemad oma esimese suure eesmärgi täitnud ja 10kg mõlemad alla võtnud. Toiduklubis Toiduga Sõbraks said nad sel nädalal ülesandeks marju süüa ja Silja õpetab, kuidas saab igavast salatist põneva ja maitsva salati teha.

Heldin rõõmustab ja tähistab: 10 kg kadunud ja kõik riided on suured!

Nüüd on mul küll põhjust tähistamiseks! Ületatud on maagiline 10 kg piir ehk siis olen kaotanud algkaalust kokku 10.1 kg!

See nädal oli aga väljakutseterohke. Toiduklubi ülesanne süüa iga päev vähemalt korra marju ei laabunud nii nagu oleks võinud. Kuna ma varem polnud külmutatud marju kasutanud, siis polnud ka harjumuseks neid kunagi osta. Seega esimesed kolm päeva ma lihtsalt unustasin marju poest osta. Lõpuks said need koju soetatud, aga tunnistan üles, et ostsin kõige turvalisemad variandid — vaarikad, mustikad ja kirsid. Tegin smuutsid, aga neid ei jõua ka lõpuks enam nii palju juua. Pudru peale panin ka, aga eks ma harjun veel marjadega putru sööma. Salatitesse ei osanud ma neid mitte kuidagi konverteerida. Ühesõnaga on marjade kasutamine igapäevaselt tegelikult hoopis keerulisem kui ma arvasin. Mind aitas telefonis teavitus: “söö marju!”

Sel nädalal on ülesanne süüa iga päev kaks korda rohelisi köögivilju. Esimese asjana tuli meelde roheline õun, aga see kahjuks ei kvalifitseeru. No kurki söön päris palju, aga peaks mitmekesisemaks seda valikut tegema. Õnneks on päris palju valikuvariante — kapsas, brokoli, roheline paprika, herned, ka petersell ja spinat ning kõik salatid. Rohelist paprikat ma ei olegi kasutanud. Ma arvan millegipärast, et see ei ole nii hea kui teised paprikad.

Seotud lood:

Kuna mul reaalselt ei ole enam midagi selga panna, sest kõik riided kodus on suured ja ei istu õigesti seljas, siis käisin eelmine nädal ka ilusaid kleite selga proovimad. Mulle see väga meeldis, sest valikut oli nüüd palju rohkem ja tegelikult neid valikuid näeb ja selle nädala ühes naisteajakirjas. Kes leiab Heldini ajakirjast üles?

Silja levitab tervisliku toitumise pisikut ka töökaaslastele

Natuke jälle vähem. Kaalunumber langes nädalaga 800 grammi. Kui kaalu oli rohkem, läks iganädalane langus suurema miinusega, nüüd olen rahul ka siis, kui võtan nädalaga pool kilo alla. Üldiselt suutsin eelmisel nädalal õigesti toituda, kuna elu on väga kiire, siis jäi mõni vahepala ära, aga midagi hullu sellest ei ole juhtunud. Ei jõudnud ka lõunasööke ette valmistada ja seetõttu käisin terve nädala väljas söömas… suppi! Ja see on täitsa ok, mitte midagi hullu ei ole. Senine arvamus oli, et kuidas ma söön suppi, kui nii palju häid valikuid on, näiteks liha ja liha ja liha. Täna tunnen, et täisväärtusliku toitumise korral ei ole vaja mul meeletutes kogustes rasvast liha süüa. Supp täidab väga hästi kõhtu ja nüüd olen nõus seda rõõmuga sööma.

Laupäeva õhtul peale kinoõhtut käisime ka söögikohas, mis on tuntud eelkõige oma imelise pasta poolest. Sel korral piirdusin salatiga, mis väga hästi ei maitsenud. Asi polnud selles mõtlemises, et tahaks pigem pastat ja kooki kui salatit, vaid see roog oleks võinud olla tunduvalt põnevam. Peamiseks koostisosaks oli salat.. jah, see on igav ja ei täida kõhtu ning lehed olid üle valatud kastmega, mis ei maitsenud samuti sugugi hästi. Minu üleskutse siinkohal oleks, et kohvikud/restoranid võiksid suuremat rõhku panna ka salatimenüüle, seal võiks olla peale salatilehtede ja klassikalise kastme rohkem pähkleid, erinevaid juustusid, marju, miks mitte ka puuvilju jne ja kaste võiks olla samuti isevalmistatud. Sidrun, oliiviõli ja sinep — kolm lihtsat ja mitte kallist koostisosa, aga kaste on imemaitsev. Kuna tänapäeval pöörab väga suur osa inimest tähelepanu tervislikule toitumisele saaks toidukohad oma huvitava salatimenüüga võita hulga kliente.

Olen pealaest väikese varbani nakatunud tervisliku elustiiliga, siis katsun seda ka teistele edasi anda. Juba paar nädalat on minu kolleegid saanud igal teisipäeval mõnda tervislikku salatit. mille retseptid tulevad tihti toiduklubi toitumisnõustajate käest. Ja minu üllatuseks on kõik meie tervisliku teisipäeva idee avasüli vastu võtnud. Alguses kartsin küll, et hakatakse nina kirtsutama, et kus liha ja sai on, aga alahindasin oma kolleege.

Loe veel

Lisaks teen ka kodus väga palju erinevaid salateid. Kui enne piirdus minu fantaasia tomati ja kurgiga, siis nüüd ei ole see ültse teema. Täna sõin uuesti salatit, mille retsept tuli toiduklubist: seller, õun, kurk, avokaado, sibul, krevetid, petersell ja maitsestamiseks sidrun. Salat oli väga maitsev, kuigi seller kõlab ju väga hirmsalt… Ei tohiks olla eelarvamusi uute maitsete proovimisel ja võib juhtuda, et need on väga maitsvad ja leiavad uuesti tee toidulauale.

Lisaks toitumisele olen oma liikumise luubi alla võtnud. Käin nüüd regulaarselt trennis: kaks korda nädalas jõutreening saalis ja üks kord nädalas jooks. Jooks… mul on seda väga imelik kirjutada, et mina käin jooksmas. Ja ma ootan iga kord trenni huviga, kas ma täna ka ikka jõuan ja tahan ja see on mulle meeltmööda- iga kord on vastus olnud jaatav. Hetkel veel mingit tempot ei arenda ja laon omale põhja, et keha saaks harjuda antud tegevusega.

Ärge kartke sellerit ja salatit. Katsetage uusi maitseid ja proovige treeninguid, võibolla saate meeldiva üllatuse osaliseks ja need meeldivad.

Silja naudib ka talvesporti
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare