Naistekaga Kaalust Alla: Silja ja Heldin teevad esimesi samme tervislikuma elu suunas ja mõlemad on üllatunud, kui raske on esialgu oma elustiili muuta



Silja ehib kuuske ja Heldin valmistub kohtumiseks toitumisnõustajaga
Foto: Tiit Blaat, Erakogu

Silja ja Heldin on oma kaalulangetusteekonda edukalt alustanud ning juba esimesel nädalal õppisid nad palju uut. Mõlemad käisid esmaspäeval esimest korda Toiduga Sõbraks toiduklubi kohtumisel, kus jagati väärt nõuandeid tervislikumaks eluks ning Siljal on seljataga ka esimene kohtumine toitumisnõustajaga. Heldin suhtleb toitumisnõustajaga meili teel ning esimesed nõuanded on temagi kätte saanud.

Kuna toitumisnõustamine on Naistekaga Kaalust Alla ja Toiduga Sõbraks suur ja tähtis osa, kirjutab nõustaja Kristin Salupuu meile pikemalt, miks ja kellele seda vaja on.

Meedia ülelihtsustatud käsitlused tasakaalustatud ja mitmekesise toitumise kohta on sageli faktide vale tõlgendamise tõttu väärad ja vastuolulised, mistõttu ei suuda väga paljud inimesed meeletus infoülekülluses orienteeruda ning seostavad tervislikku toitumist vaid kaalulangetusega. Toitumisnõustajas (või toitumiskavas) nähakse vahendit kiiremini vormi saamiseks. Seetõttu võib paljudele tunduda ebaloogiline, et nõustaja poole pöörduvad ka need, kellel söömisega pealtnäha probleeme ei ole.
Tasakaalustatud ja mitmekesine toitumine on tegelikkuses palju enamat.

Kellele toitumisnõustamine?
Dr Google võib küll anda vastuseid väga paljudele küsimustele, jättes arvestamata individuaalseid vajadusi. Seetõttu võib info olla eksitav ning harjumuste muutmist pärssiv.
Üha vähem leidub neid, kelle söömis- ja liikumisharjumused vastavad kehavajadustele. Halb enesetunne ja terviseprobleemid, liigne või vastupidi madal kehakaal, suured kaalukõikumised või pidev muretsemine kaalu ja söömise pärast on ainult üksikud mured, millistega toitumisnõustaja poole pöörduda võib.

Loe veel

Milleks toitumisnõustamine?
Paljud toitumisnõustaja juurde pöördujad on varasemalt pidanud moedieeti, jälginud internetist leitud stamptoitumiskava või läbinud paari päevast, nädalast või isegi kuust paastumiskuuri, kuid lõpuks pöördunud oma vanade harjumuste juurde tagasi.
Harjumuste juurde, mis eelpool nimetatud muresid põhjustavad ja millest isegi teadlikud ei olda.

Tihti on inimesed on oma probleemidega nii kimpus, et isegi kõige loogilisemate lahenduste peale ei tulda. Vahel võib inimene ise küll teada, mida oma olukorras teisiti teha, kuid puudub motivatsioon muutusteks. Sellisel juhul on tugiisikul või muutusi toetaval keskkonnal võtmeroll.
Jätkusuutlikud harjumused on need, mis tegelikult hea tervise tagamisel loevad. Nende kujundamine ei ole kerge, kuid pingutamist igati väärt.

Kuidas Heldinil läheb ja mis on tema uus igapäevarutiin, loe: Heldin harjub oma uue ülesandega: pildistada üles kõik oma söögi- ja joogikorrad

Silja aga sai teada, miks ei ole kiire kaalulangus tervisele hea: Silja üllatus toitumisnõustajaga kohtumisel: ei olegi kindlaid retsepte ja rangeid keeldusid, pean ise oma peaga otsuseid langetama ja valikuid tegema

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare