Personaaltreener tuletab meelde: liikumine ei pea olema piinarikas trenn!

Kuidas liikuda nii, et sellest nauding saada?
SEB Maijooks 2016
SEB Maijooks 2016Foto: Madis Veltman

Kõigepealt liikumine ei pea olema trenn. See ei pea toimuma spordiklubis. See ei pea võtma hingetuks. Ja see ei pea olema piinarikas. Oma kehale vajaliku koormuse saad ka siis kui sinu liikumine on koeraga jalutamine, lihtne, kodune hommikuvõimlemine või regulaarne perega uute füüsiliste väljakutsete proovimine. Füüsiline koormus peab tasakaalustama vaimset vormi. Nii oled kõige paremas tasakaalus, kirjutab personaaltreener Taimi Ainjärv toiduklubi Toiduga Sõbraks lehel.

Õige liikumine teeb õnnelikuks!

Kui oled leidnud sobiva mooduse liikumiseks, siis tunned end peale seda alati suurepäraselt. Seda ennekõike sellepärast, et teaduslikult on tõendatud, et liikumisel toodab keha õnnehormooni ehk serotoniini, mis tekitab head tuju ja rahulolutunnet, reguleerib söögiisu ja und ning ka niisuguseid emotsioone nagu hirm, rahutus, närvilisus jmt. Serotoniinipuuduse korral muutub inimene kergemini ärrituvaks ja agressiivseks. Liikuma hakkamine on aga motivatsiooni küsimus ning mõnikord tuleb end tagant utsitada, et alustada.

Liikumise peamine eesmärk on tagada, et sinu keha säiliks krapsakana, liikuvana ning et kuskilt ei valutaks ja oleks hea olla. Taimi soovitab alati käia õues jalutamas, jooksmas või võimlemas. Sõltumata aastaajast on tema sõnul värskes õhus olemisel juba energiat andev ja taastav mõju.

Kui sul on peale trenni eriti väsinud tunne ning ei ole hea olla, siis tasuks sul oma liigutamise viisi muutmist kaaluda. Võib-olla, et sinule sobib midagi, mille peale sa veel tulnudki ei ole. Kui vajad abi, siis pöördu kindlasti personaaltreeneri poole. Meie võime omalt poolt soovitada hulka inimesi, kes siin saavad abiks olla.

Seotud lood:

Liikumise juures on oluline regulaarsus ja järjepidevus, nii on su keha terve ja noor.

Mõnusaid jalutuskäike!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare