Probiootikumid ja tervislik toit: jälgi, mida sa igapäevaselt sööd ning kaalunumber hakkab lausa võluväel kahenema

 (1)
Probiootikumid ja tervislik toit: jälgi, mida sa igapäevaselt sööd ning kaalunumber hakkab lausa võluväel kahenema
HapukapsasMorgueFile

Sinu keha mikrofloora moodustavad bakterid, viirused, seened ja teised mikroorganismid. Neid imetillukesi organisme on kehas kümnetes kordades rohkem, kui oma keharakke ja need määravad sinu tervise ja enesetunde. Tasakaalus ja terve soolestiku mikrofloora mõjutab peale seedeelundkonna ka kogu ülejäänud organismi ja selle protsesse, alates mõtlemisest ja lõpetades kaalulangetusega.

Head ja halvad bakterid

Soolestiku mikrofloora oleneb suures osas sinu igapäevasest toitumisest ja elustiilist. Keskmise eestlase toidulaud pigem hävitab kasulikke baktereid ja nii hakkavad organismis vohama halvad bakterid ja pärmseen. Kui sul on probleeme kõõma, tupe- või jalaseenega, siis võid üsna kindel olla, et soolestiku mikrofloora on paigast ära. Suhkur, alkohol, liigne süsivesikute söömine ja keemilised lisaained sinu menüüs toidavad “halbade” bakterite elu. Loodan, et nüüd saad juba piltlikult aru, miks töödeldud ja madala kvaliteediga toidu söömine paksuks ja haigeks teeb. Võib ka öelda, et sinu mikrofloora on otsekui immuunsüsteemi esimene kaitsevall — seepärast on eriti praegusel viiruste levimise ajal oluline oma tervise peale rohkem mõelda.

Terve ja tasakaalus soolestiku mikrofloora saavutamine:

  • Loobu tugevalt töödeldud ja rafineeritud toiduainetest (valmis- ja kiirtoit, friteeritud toit, valge jahu ja suhkur).
  • Vajadusel võta lisaks kvaliteetset probiootikumi lisandit.
  • Söö loomulikul viisil fermenteeritud ja hapendatud toite.
  • Tee mõõdukalt sporti, viibi värske õhu käes ja maga piisavalt.
Seotud lood:

Probiootikumid apteegist

Oled kindlasti kuulnud probiootikumi toidulisanditest ja isegi mõningaid piimatooteid reklaamitakse sõna “probiootiline” abil. „Probiootikum” tuleneb ladinakeelsest sõnast pro bios ja on tähendusega „elu heaks”. Probiootikumid mõjutavad soolestikus olevate mikroobide tasakaalu, mis suurendab kasulike bakterite kogust. Probiootikumidega käsikäes kasutatakse ka prebiootikume, mis on bakterite ainevahetuseks vajalikud ühendid. Probiootilisi lisandeid tuleb kindlasti tarvitada antibiootikumiravi lõppedes ja peale seda, aga ka kõhuhädade leevendamiseks või viiruserohkel ajal tervise tugevdamiseks. Ka siis, kui arst või apteeker ei tuleta probiootilise lisandi võtmist meelda, hakka neid ise tarvitama, sest antibiootikumid hävitavad soolestikust head bakterid ja tulemuseks on seedeprobleemid, kaalutõus, seen tupes või küüntel, millele inimene ise ei oska selgitust leida.

Probiootiline toit

Häid baktereid ei pea saama ainult apteegist ostetud kapslitest, toiduvalikuga annab samuti mikrofloorat parandada. Probiootilise toime saamiseks soovitan toidulauale valida erinevaid fermenteeritud toite. Headeks valikuteks on hapukapsas, tume šokolaad, hapendatud kurgid ja keefir. Näiteks ühes lusikatäies hapukapsas on isegi rohkem sõbralikke baktereid, kui karbitäies probiootilistes toidulisandites. Jälgi, et toidud poleks pastöriseeritud ja hapendatud toidud ei sisaldaks äädikat ega suhkrut. Probiootilisest toidust suurima kasu lõikamiseks proovi toidus saada ka prebiootikume, mida leidub näiteks puu- ja köögiviljades, porrus ja sibulas.

Reklaam ja tegelikkus

Kuna oled nüüd probiootikumide teemaga rohkem kursis, siis hakkad kindlasti poes käies märkama tooteid, mis lubavad seedimise ja mikrofloora imekombel taastada. Ka teleris nähtud reklaamis on naisterahvas kohe peale magusa jogurtijoogi tarbimist oluliselt õnnelikum ja pihast saledam! Mille jaoks peaksid sa toitva hommikusöögi asemel sööma suhkruseid jogurteid või jooma pool aastat säilivaid jogurtijooke, kui tead, et need on osa probleemist, miks sinu seedimine, kehakaal, näonahk, tervis ja üldine enesetunne just parim pole? Mõtle sellele, milliseid toite sa koju ostad ja igapäevaselt sööd ning kaalunumber hakkab lausa võluväel vähenema! Kui oled terve ja 80% sinu toidulauast on tervislik, siis saad 20% ajast lubada endale ka muud toitu, ilma et see kaalule negatiivset mõju avaldaks.

Allikas: FitCat

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare