Rullmassaaž aitab saleneda ka neil, kes trenni minna ei viitsi



Rullmassaaž aitab saleneda ka neil, kes trenni minna ei viitsi
Pilt on illustreerivFoto: Panthermedia/Scanpix

Sügisese tööhooaja algus on olnud lausa nii tihedalt töid ja tegevusi täis, et aktiivse liikujana jõudsin minagi trennisaali vaid kahel korral ning süümekad kontorilaua taga istudes kasvasid iga tunniga. Nii võtsingi ühe töönädala lõpus end kätte ja otsustasin ära proovida n-ö lazy fitness'i ehk laiskadele sobivama salenemisviisi, rullmassaaži.

Lühidalt on rullmassaaž väga multifunktsionaalne keha tervendav ja salendav massaažiprotseduur ning tegelikult ei ole tegemist mitte millegi uue ja innovaatilisega, vaid rullmassaaži esimesed masinad töötati välja juba 1940ndatel. Masinate tööpõhimõtteid on tänaseks põhjalikult uuritud ja katsetatud ning vanadest rauast kolakatest on tänaseks saanud täitsa sõbraliku väljanägemisega masinad. Rullmassaaži masinate tööpõhimõte on säilinud, aga aegade jooksul on tehnoloogiat täiendatud ning masinatesse on integreeritud ka näiteks infrapuna- ja kollageeni lambid.

Miks rullmassaaž kasulik on?

Rullmassaaži masinad on spetsiaalselt välja töötatud lümfite toimet stimuleerima ja lümfi voolavust parandama. Lümfisüsteem mängib meie organismis väga suurt rolli, sest just lümfid puhastavad keha bakteritest ning jääk- ja mürkainetest.

Loe veel

Seotud lood:

Kui oleme näiteks füüsiliselt mitteaktiivsed või tarbime vähe vett, muutuvad meie lümfid laisaks ja ei tee korralikult oma tööd ning tänu sellele ladestub meie naha alla palju jääkaineid, mis on ka suur põhjus, miks näiteks tselluliit meie kehale tekib. Rullmassaaž paneb lümfid lausa kümme korda kiiremini tööle ning tänu masinal pöörlevatele puidust rullikutele lõhustub meie naha all olev rasvkude ja see aitab tselluliidil väheneda. Lisaks tselluliidi vähenemisele on võimalik kaotada kehalt ka üleliigseid sentimeetreid. Selleks on vaja teha läbi rullmassaaži kuur kindla perioodi jooksul.

Rullmassaaž parandab lisaks ka ainevahetust ja on väga tõhus lihaspingete vähendamiseks.

Kuidas see toimib?

Rullmassaaž pole eestlaste seas just väga levinud ja seetõttu salonge, kus seda Eestis proovida saab, ei ole võimalik isegi kahe käe sõrmedel kokku lugeda. Kodust olen saanud kaasa õpetuse, et jalgu peaks iga päev pisut masseerima ja päästan end tüütust tselluliidist, aga olgem ausad, kui paljud meist tegelikult viitsivad igal õhtul oma rasvavoldikesi masseerida? Palju lihtsam on ju, kui üks masin selle tüütu töö sinu eest ära teeb ja sina võid samal ajal kasvõi ajakirja sirvida. Mina otsustasin minna ühte uuemasse salongi, Roll Studiosse. Seal suunati mind esmalt riideid vahetama ja seejärel juba lihaseid masseerima!

Rullmassaaž sai alguse jalataldadest ja lõpetati kätega. Kokku 15 erinevat poosi, mis võtavad läbi peaaegu kõik kehaosad varvastes puusade ja seljani välja. Igale osale pühendasin ette nähtud tunnikesest neli minutit ja selle aja jooksul tundsin nii kõdi, meeldivat mudimist kui ka kerget valutunnet (mis kindlasti ei peaks sind eemale hirmutama). Massaaži ajal tasub jääkainete väljutamiseks ka korralikult vett juua.

Milleks on masinasse peidetud infrapuna- ja kollageenilamp kasulik?

Kollageen on see valk meie kehas, mis hoiab meie naha nooruslikult pingul ja elastsena. Vanusega hakkab kollageen meie organismist vaikselt kaduma ja selleks, et hoida naha elastsust, on vaja seda n-ö tehislikult juurde saada. Rullmassaaži masinatesse sisse ehitatud kollageeni lamp soodustab kollageeni teket meie organismis.

Lisaks kollageeni lambile olid Roll Studio masinatele lisatud ka infrapunalambid, mis aktiviseerib organismi vereringet ja soojendab sügavuti meie lihaseid ning teeb massaažiprotseduuri eriti lõõgastavaks.

Kuidas ma end pärast massaaži tundsin?

Pärast massaaži lõppu hoiatati mind, et trenni ei tasuks nüüd kohe minna ja arvestada tuleb, et lihased võivad järgmisel päeval valutada. Samuti võib pärast massaaži pea pisut valutada, aga pean tõdema, et ma ei tundnud mingit valu. Lihased ehk olid pisut hellad, aga kõndida, istuda ja kõiki muid igapäevaseid tegevusi on täpselt sama hea teha, kui muidu.

Rullmassaaž on justkui fitness laiskadele, kus võib tunni jooksu põletada kuni 350 kalorit. Mõnel kiiremal päeval eelistaksin mina trennisaali minekule küll pigem massaaži ja miks mitte siis neid kahte omavahel ühendada?

Ma siin niisama rullin ringi @roll_studio 💆🏽 #rollmassage #beauty #exploring

A post shared by Keilit Aedma (@keilit) on

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare