Üllatavad põhjused, miks peaksid tööpäeva ajal trenni tegema

 (4)
Üllatavad põhjused, miks peaksid tööpäeva ajal trenni tegema
Foto: Panthermedia/Scanpix

Sa ju tead, et peaksid end rohkem liigutama, või mis? Mida sa aga ehk veel ei teadnud, on see, et töö ajal trenni tegemine on samuti väga kasulik sinu karjäärile. Miks mitte jätta täna jõusaali minemata ja liigutada end hoopis seal kus sa juba oled — kontoris või selle lähiümbruses.

Nii sa mitte ainult ei säästa aega, aga see on ka hea viis töötulemuste parandamiseks. Vähemalt nii selgub hiljuti avaldatud uuringust, vahendab Entrepreneur.

Trenni tegemine on väga kasulik, aga paraku ainult lühiajaliselt. Lisaks sellele, et paljud uuringud võrdlevad trenni tegevate inimeste tervist, ärevushäireid, loomingulisust ja produktiivsust nende omadega, kes end üldse ei liiguta, leiti nüüd ka, et sel on otsene seos sinu töötulemustega.

Uuringust leiti, et trenni tegemine muudab suhtumist töösse, meeskonda ja isegi iseendasse. See muudab sind positiivsemaks ja veel produktiivsemaks, sest parandab keskendumisvõimet ning arendab oskusi aega ja ülesandeid paremini planeerida. Lisaks muudab liikumine inimesi rõõmsamaks ja hoiab stressi eemale.

Trenn parandab meeskonnatööd

Trenni tujutõstev efekt ei mõju ainult individuaalsel tasemel. Kogu sinu tiim tunnetab aktiivse liikumise plusse, näitab uuring. Päevadel, mil uuringus osalejad end liigutasid, olid nad ka kolleegide vastu tolerantsemad ja positiivsemad. Pole mingi ime, et ka inimesevahelised suhted paranesid seetõttu.

Seotud lood:

Tööpäeva ajal trenni tegemine mõjub pärssivalt ka töötajate ärevushäiretele ja depressioonile, mis mõjutavad otseselt töötulemusi. Õnnelikud töötajad on produktiivsemad töötajad.

Sa ei pea treenima triatloniks

Ole mureta, kui sa ei taha tööpäeva ajal end higiseks treenida, sest me ei räägigi praegu intensiivsest treeningust, mis aitaks sul triatloniks vormi saada. Isegi lühike jalutuskäik on väga kasulik. Taani teadlase Cecilie Thogersen-Ntouman on toonud välja, et juba 30-minutiline jalutuskäik võib muuta sind töökamaks, aidata lõõgastuda ja rahustada närve.

See on kasulik ka siis, kui terve tööpäeva püsti seisad

Tõepoolest, enese liigutamine ei tule kasuks ainult siis, kui sinu töö nõuab laua taga istumist. Ka teenindajad, juuksurid ja arstid, kes veedavad enamuse päevast jalgadel peaksid enda keha aeg-ajalt teistmoodi liikuma panema. Proovi näiteks venitamist ja harjutusi, mis lõdvestavad jalalihaseid ja alaselga.

Nii, aga mida me siis sulle selle kõigega öelda üritame? Tööpäeva ajal trenni tegemine ei mõju hästi mitte ainult su produktiivsusele, tiimitööle ja tujule, vaid seda on ka väga lihtne teha.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare