Ettevaatust! Kolm põhjust, miks peaksid tarbima päevas vaid peotäie pähkleid

 (2)

Ettevaatust! Kolm põhjust, miks peaksid tarbima päevas vaid peotäie pähkleid
Foto on illustreerivUnsplash.com

Kindlasti oled lugenud palju pähklite kasulikkusest. Sa tead, et need vähendavad vähki haigestumise riski, teevad südamele head ja vähendavad Alzheimeri tõppe haigestumise riski.

Nii et sa muudkui sirutad kätt pähklikoti poole ja ei suuda söömist lõpetada — aga millal muutub kasulik kahjulikuks? Paraku kipume soovitava koguse ehk peotäie päevas asemel neid palju rohkem sööma.

Järgnevalt kolm halba asja, mis võivad juhtuda, kui sa liiga palju pähkleid sööd:

Sa võtad kiiresti kaalus juurde
Tõesti, mitmed uuringud on tõestanud, et pähklid aitavad kaalus alla võtta, aga me kipume tihti ära unustama, et seda ainult juhul, kui tarbid neid mõõdukas koguses. Kui sööd aga päevas rohkem kui lubatud peotäie, on tulemus vastupidine — sa hakkad paisuma, sest pähklid on tegelikult väga kaloririkkad.

Sul tekivad seedimisprobleemid
Pähklid tekitavad kergesti gaase ja kõhupuhitust. Põhjus on selles, et pähklites sisalduvad tanniinid muudavad need raskestiseeditavaks. Pähklite üledoos võib põhjustada ka nii kõhukinnisust kui -lahtisust.

Juuksed langevad välja, küüned muutuvad hapraks, hingeõhk haiseb ja lihased valutavad
Mida see veel peaks tähendama? Kui täheldad endal neid asju juhtuvat, võib tegemist olla seleenimürgistusega. On üks pähkel, nimelt parapähkel ehk Brasiilia pähkel, mis sisaldab erakordselt palju seleeni.

Loe veel

Seotud lood:

Kui sööd ära kõigest kaheksa parapähklit, oled sa endale sisse söönud juba kümnekordse päevaks soovitatud doosi (ehk 55 mikrogrammi) seleeni. Neid pähkleid ei soovitata mingil juhul süüa üle nelja pähkli päevas — ja sedagi mitte iga päev.

Allikas: Prevention

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare