Mitmes tass sul käsil on? Need on märgid, et jood liiga palju kohvi


KOHV
KOHVFoto: Pille-Riin Pregel

Kujutad sa oma päeva ilma tassitäie kohvita ette? Kui oled tüüpiline eestlane, siis ilmselt mitte. Selle mõnusa joogi järele sirutame käe nii hommikul vara, lõunapausil kui enne õhtusööki, sõbrannadega kohvikusse minnes kui kodus raamatut lugedes lõõgastudes. Need märgid aga näitavad, et tegelikult jood sa oma lemmikjooki liiga palju ja peaksid oma tervise huvides tõsiselt koguseid vähendama.

Kui palju kofeiini on ohutu tarbida?

Euroopa Toiduohutusameti (EFSA) hinanngul on tervete inimeste puhul ohutud järgmised kofeiini kogused:

Täiskasvanud

- Kofeiini ohutuks päevaseks koguseks on kuni 400 mg kofeiini.

- Ühekordne ohutu kogus on kuni 200 mg kofeiini.

- Sellised kofeiini kogused saab kätte tarbides päeva peale umbes neli tassi kohvi või siis lühikese aja jooksul umbes kaks tassi kohvi.

Rasedad ja imetavad emad

- Kofeiini ohutuks päevaseks koguseks on kuni 200 mg ehk kaks tassi kohvi.

Liigtarbimise ohumärgid on:

* Kehatemperatuuri tõus

* Pidev pissihäda

* Veepuudus

* Pearinglus ja peavalud

* Pärast energiapuhangut tuleb ränkraske väsimus ja uimasus

* Pulsi kiirenemine

* Rahutus ja erutus

* Ärevus ja närvilisus

* Käte värisemine

* Unetus

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare