Kampaania sai alguse aastal 1996, mil teksafirma Lee Jeans töötajad jõudsid omavahel rääkides äratundmisele, et neid kõiki on mingil moel puudutanud rinnavähk. Just Lee Jeans’i töötajad algatasid antud kampaania ja kutsusid firmasid üles lubama oma töötajatel igal aastal korra tööle tulla n-ö vabas riietuses. Vastutasuks annetab iga töötaja viis dollarit rinnavähi vastu võitlemiseks. Asja mõtteks oli, et kui suudetakse veenda inimesi tegema üht väikest sammu, suudetakse koos saavutada väga suuri asju. Kampaania filosoofiaks on "üks päev, üks põhjus, üks ravi".

Eestis toimuva ettevõtmise patrooniks on võimsa lauluhäälega Birgit Varjun. Teksade kandmine sel päeval ei ole mõeldud ainult naistele. Teksaseid võivad kanda kõik — soost ja vanusest hoolimata. Sest lõppkokkuvõttes puudutab rinnavähk ju meid kõiki.

"Loodan väga, et kampaanias osalemisega õnnestub mul teadvustada Eesti naistele sõeluuringu vajalikkust — see on ainus meetod, mis võimaldab avastada rinnavähki varases staadiumis. Lastele pole midagi hirmsamat, kui kaotada oma ema. Me keegi pole rinnavähi eest kaitstud, aga meie võimuses on ära hoida kõige hirmsam," kommenteerib Birgit.

Täpsemat infot kogu kampaania kohta leiab jooksvalt Facebooki kontolt.