Seitse põhjust, miks sa ei suuda puuksutamist lõpetada ja mida selle probleemiga peale hakata

 (45)

Seitse põhjust, miks sa ei suuda puuksutamist lõpetada ja mida selle probleemiga peale hakata
Pilt on illustreerivFoto: Panthermedia/Scanpix

Tõmbad tikku, ootad, kuni ruumis on piisavalt lärmakas või süüdistad hoopis oma koera — kavalaid viise puuksuheli varjata on mitmeid. Arvestades, et keskmine inimene väljutab kõhugaase umbes 14 korda päevas, võib see arv kõlada pärast vürtsika burrito söömist kohutavalt madal.

Kui puuksutad nii palju, et selle tagasi hoidmine tundub lausa võimatu ja kui käiksid seda tegemas tualettruumis, peaksidki terve päeva seal veetma, on sel tõenäoliselt ka kindel põhjus olemas ja seda on ka üsna lihtne ravida.

1. Hakkasid tervislikumalt sööma

Köögiviljad on toitainete- ja vitamiiniderikkad, aga nad võivad tekitada segadust sinu seedetraktis. Kõige suuremad süüdlased on ristõielised köögiviljad nagu brokkoli, lillkapsas, Brüsseli kapsas jne. “Tegemist on toitudega, mida me ei suuda seedida, mistõttu meie kõhus olevad bakterid aitavad kaasa ning sellega kaasnevad ka gaasid,” selgitab gastroenteroloog dr Kathlynn Caguiat. Sama kehtib ka herneste ja ubade kohta.

Lahendus: see ei tähenda nüüd, et peaksid köögiviljadest täielikult loobuma, lihtsalt ära liialda portsjonitega. Dr Caguiat soovitab alustada väikeste kogustega ja seejärel nädalate jooksul koguseid järk-järgult suurendada.

2. Laktoositalumatus

Juust on üks parimaid toite maailmas, aga kui inimene ei ole võimeline piimatooteid seedima, on tulemuseks kohutavad kõhugaasid. Kas teadsid, et umbes 65% täiskasvanutest ei talu tegelikult laktoosi?

Loe veel

Seotud lood:

Lahendus: esmalt tee üldse selgeks, kas sinu puhul on üldse probleemiks laktoositalumatus või mitte. Eemalda nädalaks kõik piimatooted oma menüüst (sa saad sellega hakkama!) ja vaata, kuidas sa end tunned, kui neid uuesti tarbima hakkad. Kui tulemuseks on haisevad ja ebamugavusttekitavad kõhugaasid, osta apteegist tablette, mis selle probleemi lahendada aitavad.

3. Oled stressis

Stressi ja ärevushäirete tagajärjeks võivad olla ka mõned füüsilised sümptomid, mille hulgas on ka kõhugaasid. Seedetrakt on meie hormoonidega otseselt seotud ja pidev stressamine võib tuua tagajärjeks probleemid kõhugaasidega. Stressates satub su kõhtu liiga palju happeid, mille tagajärjel tekib mõnel inimesel kõhulahtisus, aga teised hoopis oksendavad.

Lahendus: esmalt soovitame sul siiski pöörduda gastroeneroloogi poole, et muud probleemid välistada, aga kui seal tundub kõik korras olevat, on aeg stressiga tegelema hakata ja häda korral kasvõi psühholoogi poole pöörduda.

4. Sulle meeldivad gaasilised joogid

Olgu selleks siis limonaad või šampus, mõned joogid lihtsalt maitsevad gaasilisena paremini. Gaasiliseks muudab nad aga CO2, mis tekitab ka kõhugaase, sest see peab ju kuidagi sinu kõhust väljuma ja enamasti juhtub see tagumiku kaudu.

Lahendus: kui märkad, et gaasid tekivad just pärast limonaadi joomist, proovi nende tarbimist vähendada või joo aeglasemalt.

5. Tarbid antibiootikume

Antibiootikumid aitavad organismil küll põletikke ravida, aga samal ajal ajavad sassi ka soolestiku mikrofloora. Mõnel juhul võib see tuua endaga kaasa gaasid, kõhulahtisuse ja väga haisva väljaheite.

Lahendus: kui eelnevalt nimetatud vaevused hakkavad sind vaevama, pöördu arsti poole ja uuri, kas sa üldse peaksid sel juhul antibiootikume tarbima. Kui sümptomid pole nii hullud, oled lihtsalt kannatlik ja küll need mured kaovad.

6. Sööd ebatervislikult

Ainus asi, mis on veel hullem, kui kontorilaua taga söömine, on need kiiresti tarbitud kalorid, mida teed põhimõtteliselt jala pealt. Kiiresti söömine tähendab ka seda, et neelad koos toiduga alla suures koguses õhku. Sama juhtub ka siis, kui jood oma kokteili kõrrega. See õhk tahab muidugi ühel hetkel välja pääseda ja tulemuseks ongi peeretamine.

Lahendus: võta rahulikult! Leia mõned ekstra minutid rahulikult söömiseks ja soovitatavalt mitte arvutiekraani taga. Naudid nii oma toidukorda rohkem ja lisaks satub su kõhtu vähem õhku.

7. Tegemist on millegi tõsisemaga

Kuigi seda esineb harva, on kroonilised kõhugaasid ka märk millestki hullemast nagu näiteks ärritunud soole sündroomist, Chroni tõvest või mõnest muust põletikust. Kui sa neid ei ravi, võivad sümptomid süveneda ja keha pole võimeline enam vajalikke toitaineid seedima.

Lahendus: kui lisaks gaasidele vaevled ka muude sümptomite nagu iivelduse, oksendamise või kaalulanguse käes, pöördu arsti poole.

Kokkuvõtteks

Pidev peeretamine ei ole normaalne, aga sageli on see üsna ohutu (väljaarvatud su meeltele ja sotsiaalsele elule). Tihti on süüdlaseks pigem ekstra lõik pitsat või koolajook, aga kui oled mures, lase end kontrollida.

Allikas: Thrillist

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare