10 nippi, mis aitavad toidust maksimaalselt mineraalaineid kätte saada


Porgand
Foto: Ester Vaitmaa

Kuna mitmete oluliste mineraalainete, näiteks kaaliumi ja magneesiumi põhiallikateks on köögi- ja puuviljad, on kõige tervislikum neid süüa värskelt — nii ei lähe kasulikud ained kaotsi.

* Et kaalium ja magneesium lahustuvad vees, võime toitu ebaõigesti valmistades märkimisväärse osa nendest kasulikest ainetest kraanikausist lihtsalt alla valada. Seetõttu oluline, et peseksime toored köögiviljad ning puuviljad ära jooksva vee all. Kui pesed vilju kausis, tee seda väikeste koguste kaupa ja tõsta kohe sõelale nõrguma. Kooritud ja puhastatud köögivilju ei tohi jätta vee sisse ligunema.

* Ka kooritud kartuleid hoia vees võimalikult lühikest aega. Pärast tükeldamist pane need kohe keevasse vette/puljongisse või aurutamisnõusse.

* Rohkes vees keetmisele eelista aurutamist või omas mahlas hautamist.

* Keedetud viljadest salati koostisosad (kartul, peet, porgand) keeda koos koorega — nii jäävad toitained alles ja ka salat tuleb maitsvam.

* Kartulid ja teised köögiviljad (väljaarvatud punapeet) pane keema keevasse vette, sest siis on mineraalainete kadu väiksem.

Loe edasi www.kodus.ee

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare