Imelihtsad nipid: mida ja milliseid koguseid peaks sööma, et kõhu saaks alati täis?



Imelihtsad nipid: mida ja milliseid koguseid peaks sööma, et kõhu saaks alati täis?
Foto on illustreerivUnsplash.com

Kas sulle seostub kaalu langetamisega pidev näljatunne? Iseenesest loogiline, on ju näljatunne keha kaitsereaktsioon. Ta annab sulle sellega märku, et soovib rohkem toitu. Rääkida ta ju ei oska.

Anname sulle neli imelist nippi, mis aitavad lennutada unistuste kehani, tundmata seejuures nälga või piina.

Kuidas süüa aga nii, et kaal langeks ja kõht oleks täis?

Vali toekamad toidud
Toitude juures ei saa me lähtuda ainult kaloraažist ja toitainetest. Mõned toidud on mahult suuremad ja täidavad paratamatult paremini kõhtu. Pealegi on ilmselge see, et vedel smuuti ei täida nii hästi kõhtu kui omlett.

Tegin kunagi ühe subjektiivse katse ja võrdlesin tahke ja vedela toidu efektiivsust. Vedela hommikusöögi puhul tahtsin uuesti süüa tunni pärast, tahke toiduga ei olnud lõunaks veel kõht tühjaks läinudki, rääkimata soovist uuesti süüa.

Üldiselt soovitamegi neil, kel kipub kõht tühjaks jääma, vältida toite, mida on võimalik kiiresti juua. Söögi sisse “joomine” ei pruugi täita kõhtu nii hästi kui tahke toit. See annab kõhtu mahtu ja võib olla sama kaloraaži juures märgatavalt parem valik.

Loomulikult on ka tahke toidu puhul mõni toit mahult suurem. Seega vali targalt.

Seotud lood:

Vaheta kaloririkkamad toiduained vähem kaloririkaste vastu
Vaheta näiteks rasvarikkam sink vähemrasvase vastu. Selle tulemusena saad 65 grammi singi asemel süüa näiteks 110 grammi. Kuigi kaloraaž on identne, on mahu mõttes vahe märgatav.

Loe veel

Tarbi ohtralt lubatud vabavara
Piiramatus koguses võid süüa vabavara ehk köögivilju. Selle alla lähevad:
kurk, tomat, baklažaan, karulauk, kapsas, Hiina kapsas, nuikapsas, paprika, kõrvits, suvikõrvits, seened, mungoa idud, jää- ja lehtsalat, lehtpeet, lillkapsas, rabarber, vars- ja lehtseller, spinat, redis, Rooma salat, porrulauk, hapuoblikas, sidrun, mugulsibul, küüslauk, roheline sibul. Need köögiviljad täidavad hästi kõhtu ilma päevast kalorinormi lõhki ajamata.

Söö süsivesikutega alati ka rasvu ja valke
Ilmselt oled kuulnud soovitust süüa vahepalaks mõni puuvili. Kas siis banaan, õun või midagi kolmandat. Olen nõus, et see on äärmiselt kiiresti kaasa haaratav võimalus. Ent kahjuks on see kiirtee isude ja tühja kõhuni.

Pelgalt süsivesikuid sisaldavad vahepalad ei täida kõhtu. Vajad sinna juurde hädast ka valke ja rasvu. Kui soovid süüa vahepalaks õuna, haara sinna kõrvale vähemalt peotäis pähkleid. Tänu sellele imelihtsale lükkele tunned ennast hästi ja jääb ära oht isude tekkeks.

Allikas: Fitlap

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare