Kümme toitu, mida võid süüa nii palju kui tahad ja sa ei võta ikka juurde

 (23)
Kümme toitu, mida võid süüa nii palju kui tahad ja sa ei võta ikka juurde
MaasikadFoto: Panthermedia/Scanpix

Kuigi sellist asja nagu kalorivaba toit pole olemas, on olemas teatud toidud, mida võib muretult nautida ega pea kartma, et homme kaalule astudes oled taas kilo või kaks raskem.

Toitumisnõustaja dr Lisa Youngi sõnul langevad need toidud peamiselt kahte kategooriasse: tärklisevabad puu- ja köögiviljad. Miks see nii on?

  • Need koosnevad peamiselt veest.
  • Need on väga väikese kalorisisaldusega.
  • Need koosnevad peamiselt kiudainetest, mis tekitavad kiiresti täiskõhutunde.

Kuigi need puu- ja köögiviljad ei sisalda väga palju valku, leidub neid väga palju vitamiine, antioksüdante ja muid kasulikke aineid, mis on su tervisele kasulikud.

Oluline on aga ära märkida, et nii nagu kõigi toitude puhul, kui sööd ära ebareaalselt suure koguse, võib siiski mõni kilo lisanduda, aga juba äramainitud põhjuste tõttu on see väga ebatõenäoline.

Mis toidud need siis on?

Seller

Peaaegu 95% sellerist on vesi, aga see ei tähenda, et sel köögiviljal polegi mingit olulist kasutegurit tervisele. Seller sisaldab näiteks kaaliumit, kasulikke kiudaineid ja K-vitamiini. Kõige kasulikum on süüa sellerit värskena, sest viis kuni seitse päeva pärast ostu kaotab see olulise osa selles sisalduvatest antioksüdantidest.

Seotud lood:

Lehtkapsas

Lehtkapsas sisaldab väga vähe kaloreid (ühes keskmises kausitäies on ainult ca 33 kalorit), aga see sisaldab palju valku ja kiudaineid. Lisaks on see üks vähestest toitudest, mis sisaldab oomega-3 rasvhappeid, mida enamus inimesi omandab kala süües. Lisaks on see muidugi ka väga vitamiinirikas.

Mustikad

Mustikad on tuntud oma kõrge antioksüdantide sisalduse poolest, sest neis on rohkem antioksüdante kui üheski teises puuviljas või marjas. Seevastu on nad aga väga kalorivaesed, sest ühes kausitäies peitub kõigest 88 kalorit.

Kurk

Kurk koosneb peamiselt veest ja ühes tavalises portsjonis on vaid 16 kalorit. Kurgi seemned ja nahk peidavad aga kõige kasulikumaid aineid, mistõttu ei tasu kurki koorida. Kurgi seemnetes ja nahas peituvad kasulikud kiudained ja beetakaroteen, mis on sinu silmadele hea.

Tomatid

Tomatid on teada-tuntud lükopeeni sisalduse poolest, mis aitab võidelda krooniliste haigustega ja sealt pärineb ka tomatite punane värvus. Lisaks sisaldub tomatites rikkalikult A-, C- ja B2-vitamiine, kroomi, kaaliumit ja kiudaineid. Ühest tomatist saad kätte kõik need kasulikud ained, aga kõigest 25 kalorit.

Greip

Uuringud on näidanud, et oma dieedimenüüsse greibi lisamine aitab kiirendada kaalukaotust. Greibid on väga kiudaineterikkad, mis aitab söögiisu vaos hoida ja tunned kauem täiskõhutunnet. Pool greipi sisaldab aga kõigest 50 kalorit.

Brokkoli

Brokkoli on kõige kasulikum just siis, kui sööd seda toorena või aurutatuna. See imeline köögivili aitab ära hävitada näiteks vähkitekitavaid kemikaale, mis sinu kehasse ümbritsevast keskkonnast või läbi toidu on sattunud. Lisaks A-, C-, E- ja K-vitamiinidele peitub ühes portsjonis aurutatud brokkolis ka 20% sinu päevasest kiudainete vajadusest.

Lillkapsas

Lillkapsas on väga mitmekülgne ja toitaineterikas köögivili, mis sisaldab nii antioksüdante kui ka fütokemikaale – mõlemad aitavad võidelda krooniliste haigustega – ja see on ka väga hea kiudainete, C- ja K-vitamiini allikas. Ühes keskmises portsjonis lillkapsas peitub 25 kalorit.

Apelsinid

Paljud inimesed teavad, et apelsinid sisaldavad palju C-vitamiini, aga lisaks on see tsitruseline kasulik ka muude põhjuste tõttu. Apelsinid on näiteks väga kalorivaesed puuviljad ja ühes keskmises apelsinis peitub umbes 80 kalorit. Kui sa aga ei söö seda valget asja ehk säsi seal apelsini koore all, peaksid sellega kohe alustama. Säsi sisaldab palju kiudaineid, mis aitavad viia veresuhkru- ja kolesterooli taseme alla.

Maasikad

Loe veel

Ühes keskmises portsjonitäies maasikates on rohkem C-vitamiini kui ühes apelsinis. Lisaks on maasikad väga antioksüdantiderikkad, head kaaliumi ja kiudainete allikad ning nad on täiesti rasva-, naatriumi- ja kolesteroolivabad, mis on hea südamele. Ühes kausitäies maasikates peitub ca 50 kalorit.

Allikas: INSIDER

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare