Probiootikumide heade omadustega oled juba kursis, aga kas tead, mis on prebiootikumid ja kust neid saab?

 (6)

Banaanid
BanaanidFoto: Karin Kaljuläte

Probiootikumid on “head” bakterid, mis aitavad seedesüsteemi hoida hea tervise juures, kahjulike bakterite kasvu kontrolli all hoides. Prebiootikumid on organismis mitteseeduvad süsivesikud, mis jõuavad soolestikku tervena ja mis on heade bakterite (nagu bifidobakterid) toiduks. Bifidobakterid on suutelised seeläbi oma funktsiooni täitma ja hoiavad korras tervet seedesüsteemi.

Milline on probiootikumide kasu?

Nii nagu probiootikumid, tegutsevad ka prebiootikumid seedekulgla heaks:

Prebiootikumid on:

— põletikuvastase toimega

— parandavad seedimist

— tugevdavad immuunsussüsteemi

— tagavad organismile parema mineraalide imendumise

— tuju reguleerijad

— kaalu ja isu reguleerijad

Prebiootikumid aitavad ka luude tugevdamisele kaasa, sest nad aitavad organismil paremini omastada selliseid mineraale nagu kaltsium, magneesium ja raud.

Naturaalsed prebiootikumide allikad:

küüslauk

sibulad

sigurijuur

võilillelehed

maapirn

banaanid

tatar

õunad

läätsed

oad

tomatid

sparglid

linaseemned

marjad

kikerherned

porrulauk

täisteraviljad

emapiim

Hoiatus: Enamik probiootikumide/prebiootikumide baasil olevaid toidulisandeid on täiesti kasutud, sest neis leiduvad head bakterid surevad enne soolestikku jõudmist.

Küüslauk

Küüslauk on looduslik ravim. Küüslauk teeb verd vedelamaks, parandab seedimist ja omab vähivastast, põletikuvastast, antioksüdantset, antiseptilist ja seenevastalist toimet, ida võib kasutada loodusliku antibiootikumina väiksemate terviseprobleemide korral.

Sibulad

Sibulad sisaldavad rikkalikult prebiootikume ja on väga head kolesterooli ja vereringe reguleerijad. Sibulatel on samuti põletikuvastane ja viirusevastane toime. Samuti sisaldavad sibulad palju antioksüdante, mis aitavad võidelda vabade radikaalide vastu.

Sigurijuur

Sigurijuur sisaldab palju antioksüdante ja soodustab sapi eritumist. Sigurijuur on väga tugev prebiootiline aine.

Loe veel

Seda eriti tänu suurele kogusele inuliinile, mida tema sigurijuure kiududes leidub. Inuliin toidab seedebaktereid samal ajal lahendades kõhukinnisuse probleemid.

Sigurijuur aitab samuti reguleerida suhkru taset veres ja aitab kaasa kaalu reguleerimisele.

Võilillelehed

Võilillelehed on soolestikule kasulikud toites probiootilisi baktereid. Võilillelehed sisaldavad palju inuliini, mis aitab kaasa seedesüsteemi tasakaalule ja aitab võidelda kõhukinnisuse vastu.

Võilillelehed on tuntud oma diureetilise ja põletikuvastase toime poolest.

Kikerherned

Kikerherned on kindlasti kõige rohkem prebiootikume sisalduvad toiduained. Tema toime bifidobakterite kasvule (heade bakterite) on teaduslikult tõestatud.

Kikerherned sisaldavad palju kaaliumi ja aitavad tugevdada immuunsussüsteemi.

Banaanid

Mõõdukas koguses on banaanid tervisele kasulikud. Banaanid sisaldavad palju mangaani, magneesiumi, kaaliumi ja vaske. Banaan sisaldab palju häid toiteaineid ja tema kasulikkus organismile sõltub tema küpsusest.

Banaani fruktooligosahhariide seedesüsteem ei omanda, seega suunduvad nad puutumatutena soolefloora tasemele, kus organism nad seedib ja kus nad soodustavad bifidobakterite tootmist.

Tatar

Tatar on kiudainerikas tera, mis tõstab heade bakterite kasvu, aitab paremini reguleerida veresuhkru taset veres ja mõned uuringud näitavad, et tatral on vähivastane toime.

Allikas: Kodused Lood

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare