Tervislikud ja trendikad toidud, mille tarbimist sa peaksid raseduse ajal hoopis limiteerima



Tervislikud ja trendikad toidud, mille tarbimist sa peaksid raseduse ajal hoopis limiteerima
Foto: Panthermedia/Scanpix

Võimalik, et oled juba piisavalt end harinud ja tead, et raseduse ajal tasuks hoida eemale valmis viilutatud lihatoodetest võileibade vahel ja toorest tuunikalast, aga toitumisteadlase Jackie Topoli sõnul tuleb vaadata üle ka see, mida sa lisad oma hommikuse smuuti või lõunase salati sisse. Kas tervislik toitumine võib raseduse ajal hoopis halvasti mõjuda? Loe edasi ja saad teada, milliseid toite süüa ja mida vältida.

Kohv ja matcha tee

Kui lootsid enne rasedust hommikuti tassikesele kohvile, et tööle hakkamiseks üles ärgata, siis meil on sulle hea uudis: Topol väidab, et sa ei pea kohvist täielikult loobuma. “Võid tarbida päevas 200 milligrammi kofeiini, mis on umbes 250 ml kruusitäis, väidab ta. “Küll aga oleneb see sellest, kus su kohv on valmistatud, sest mõndadel kohviubadel on kõrgem kofeiini tase kui teistel.”

Adaptogeenid ja kannabidiool ehk CBD

Kui lisad kohvile või smuutile spirulinat, macat, ashwaghanda või mõnda muud adaptogeeni, siis raseduse ajal peaksid neist pausi võtma. “Kõik taimsed toidulisandid, mida sa tarvitad, tuleks rääkida läbi oma arstiga, aga mina soovitan neid vältida, sest neil võivad olla potentsiaalselt negatiivsed efektid,” teab ta. “Tõsiasi on, et selle kohta, kas adaptogeenid on rasedatele naistele ohutud või ohtlikud, pole tehtud ühtegi uuringut.” Ta soovitab seetõttu vältida ka kannabidiooli ehk CBD tarbimist.

Seotud lood:

Kala

Loe veel

“Elavhõbedat sisaldavad kalad on need, mille söömist peaksid raseduse ajal kindlasti vältima,” soovitab Topol. See tähendab näiteks, et tuunikala, mõõkkala ja kuningmakrell peaksid olema kindlasti su menüüst väljas. Õnneks aga ei pea sa kalast täielikult loobuma. Mõõdukas koguses madala elavhõbeda sisaldusega kalad on täitsa lubatud, mistõttu täida oma toidulaud lõhe või tursaga.

Lahtised salatiletid

Salatiks segatud rohelised köögiviljad on igati normaalne toit ja sa ei peaks neist ka raseduse ajal loobuma, aga toidukauplustes aina populaarsemaks muutuvad lahtised salatiletid ei pruugi sulle raseduse ajal nii hästi mõjuda. “Sa ei pruugi iial teada, kas toitu ikka hoitakse seal õige temperatuuri käes või kas keegi on seal olevaid tervislikke snäkke oma mustade kätega katsunud — igal juhul võid seetõttu korjata üles soovimatuid baktereid,” teab ta. Sellele on vastik mõelda isegi siis, kui sa pole rase.

Smuutid ja rohelised mahlad

Kui valmistad kodus ise smuuti või lähed kuhugi, kus see tehakse keskmise suurusega blenderis sinu jaoks valmis, siis võid oma tervislikku harjumust ka rasedana jätkata, aga kui smuutisse lisatakse mahla, ole kindel, et see oleks pastöriseeritud. Kui eelistad rohkem mahlabaare, siis hoia eemale kohtadest, kus pakutakse pastöriseerimata mahlasid või valatakse mahl välja suurtest vaatidest, mille puhul sa iial ei tea, millal neid viimati puhastati. Sel juhul on oht sarnane lahtistele salatilettidele. Kui sul tuleb mahlaisu, tee see ise kodus valmis või osta poest pudelimahla.

Kõige olulisem reegel, mida raseduse ajal järgida, on, et kui kahtled, ära söö. “Paljude nende uute ja trendikate toitude, jookide ja taimede puhul pole veel tehtud piisavalt uuringuid,” teab Topol.

Allikas: Well+Good

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare