Viis vahepala, mida võib süümepiinadeta ka hilisõhtul nautida



Viis vahepala, mida võib süümepiinadeta ka hilisõhtul nautida
Pixabay

Õhtutundidel einestamist või näksimist seostatakse tihti kaalutõusuga. Nüüd on aga uuringud tõestanud, et tegelikult tagab enne magamaminekut söömine hea une ja aitab seeläbi kaudselt kaasa ka kaalulangetamisele – seda kõike muidugi juhul, kui tarbid õigeid toiduaineid.

Une kvaliteedi halvenemist tuleb sageli ette just treeningutega algust tegevatel inimestel, kes soovivad kaalu iga hinna eest langetada.

Eesti esimeste proteiinikohupiimakreemide sarja PROfeeli väljatöötamisel osalenud fitnessiekspert Ott Kiivikas tahaks inimestele sügistalvise treeninghooaja alguse puhul südamele panna, et toitumisse
peaks suhtuma siiski terve mõistusega.

„Tihti seatakse endale liiga rangeid ja põhjendamatuid piiranguid ning samal ajal treenitakse intensiivselt lausa hiliste õhtutundideni välja. Selline elustiil päädib aga kiiresti toitainevaegusega, mis omakorda sillutab tee kehvale enesetundele ja motivatsioonilangusele,“ sõnas Kiivikas.

Kvaliteetne uni on tema sõnul trenniga tegelevatele inimesele väga oluline: „Just puhates tegeleb meie keha kõige intensiivsemalt lihaste taastamisega. Selle jaoks on olulised valgud, mis peatavad lihaste lagunemise protsessi ja aitavad neil taastuda. Samuti tagab mõõdukas valkude tarbimine õhtueine osana hea une.”

Ott Kiivikas soovitab järgmisi snäkke, mida võib endale lubada ka hilisõhtul treeningsaalist koju jõudes, kartmata, et treeningule kulunud vaev luhta läheks.

Seotud lood:

Muna
See klassikaline osa sinu hommikueinest sobib ka õhtusel ajal nälja leevendamiseks. Munades sisaldub rikkalikult vitamiine ja munavalk on väga kõrge toiteväärtusega. Lisaks on munas rasvu, mis aeglustavad valkude imendumist.

Kalkunifileesink
Kalkuniliha sisaldab trüptofaani, asendamatut aminohapet, millele omistatakse tihti ka uinutavat mõju. Und soodustavale keemilisele koostisele lisaks on väherasvane linnuliha kalorivaene, kuid seejuures rahuldust pakkuv maitseelamus.

Valio PROfeeli kirsimaitseline proteiinikohupiimakreem
PROfeeli proteiinisarja kõige uuem liige sisaldab rohkelt valku, ent vähe süsivesikuid. Kohupiimas sisalduvad valgud imenduvad aeglaselt ja varustavad sinu keha öö jooksul vajalike aminohapetega. Unegurmaanide seas kõrgelt hinnatud kirsid sisaldavad endas looduslikku melatoniini – hormooni, mis lühendab uinumiseks kuluvat aega.

Hummus
See Lähis-Idast pärit kikerhernestest valmistatud trenditoit on kiudaine- ja valgurikas ning sobib väga hästi kalorivaestele köögiviljadele kosutavat seltsi pakkuma.

Keefir
Paljud uuringud on leidnud seoseid korras seedimise, sinu seedetrakti mikrofloora ja kaalukaotuse vahel. Seedimist soodustavate probiootikumide kõrval sisaldab keefir kaltsiumit, millel on stressi maandav ja rahustav toime.

Valio