30 asja, mida sa lihtsalt PEAD iseenda jaoks tegema. Alusta kohe!



30 asja, mida sa lihtsalt PEAD iseenda jaoks tegema. Alusta kohe!
Photo by Grant Ritchie on Unsplash

Olulised asjad, mis mõnikord vajavad meelde tuletamist. Sina ise oled kõige tähtsam, me ei väsi seda kordamast!

1. Veeda aega heade inimeste seltskonnas. Inimestega, kellega sulle meeldib koos olla, kes armastavad ka sind ja kes hindavad sind sellisena, nagu sa oled. Kes julgustavad sind. Kes panevad sind end tundma elavana, kes hindavad täiel määral seda inimest, kes sa oled täna ja kes samuti mõistavad ja toetavad seda inimest, kelleks sa saada tahad.

2. Astu oma probleemidele vastu. Sinu probleemid ei määratle seda, kes sa oled. Seda teeb hoopis see, kuidas sa probleemidesse suhtud ja kuidas sa neile vastu astud. Probleemid ei kao ära, kui sa midagi ette ei võta. Tee, mida sa suudad ja kuidas sa suudad. Kõik saab algusest väikestest sammudest, mis viivad õiges suunas, vähehaaval.

Loe veel

3. Ole aus iseenda vastu. Ole aus kõige vastu, mis on õige ja hea, samuti nagu kõige vastu, mida peab muutma. Ole aus selle vastu, mida sa tahad teha ja kelleks sa tahad saada. Ole aus igas oma elu aspektis. Sest sina oled ainuke inimene, kellele sa ALATI võid loota. Küsitle oma hinge, oma vaimu, tõe suhtes ja sa saad teada, kes sa oled. Kui sa oled algust teinud, siis mõistad sa paremini, kus sa praegu oled ja kuidas sa oled siiani jõudnud ja sa oled paremini varustatud, et teada, kuhu sa jõuda tahad ja kuidas seda saavutada.

4. Tee oma õnnest prioriteet. Meie endi vajadused on olulised. Kui sa ei suuda teadvustada omaenda väärtust, kui sa ei võta arvesse oma vaadet maailmale ja kui sa iseendale otsa ei vaata, siis on see enesepettus. Tuleta endale meelde, et on võimalik hoolitseda iseenda vajaduste eest samal ajal pöörates tähelepanu teiste vajadustele. Ja kui sinu soovid ja vajadused on rahuldatud, siis on sul palju rohkem õnne, et edu saavutada ja aidata neid, kes sind vajavad.

Seotud lood:

5. Ole sina ise, päriselt ja uhkelt. On mõttetu katsuda olla keegi teine kui see, kes sa tegelikult oled. Ära katsu kedagi teist jäljendada. Austa seda inimest, kes sa oled ja kellel on ideid, jõudu ja ilu, nagu mitte kellelgi teisel. Ole tõeliselt see inimene, kes sa oled — parim versioon iseendast, omaenda kriteeriumite järgi. Enne kõike, ole aus iseenda vastu ja kui sa mõnes olukorras seda ei suuda, siis katsu seda ignoreerida.

6. Hakka vaatlema ja ela olevikus. Käesolev hetk on ime. See moment, mis praegu on, on ainus hetk, mis sul tõesti olemas on. See hetk on sinu elu. Sellepärast ära mõtle enam, et asjad on tulevikus paremini. Ära ela enam sellepärast, mis kunagi aset leidis või mis pole veel juhtunud. Õpi elama siin ja praegu, tunne, kuidas elu pulbitseb ja kihab. Hinda seda maailma tema ilu pärast, mis siin leidub, nüüd ja praegu.

7. Õpi oma vigadest. Vigade tegemine ei ole üldse mingi probleem, vead on ainult hüppelaudadeks progressile. Kui sa aeg-ajalt läbi ei kuku, siis ei katsu sa rohkem pingutada ja ei õpi ka midagi. Sellepärast tuleb sul valmis olla, et riskeerida, komistada, kukkuda, taas üles tõusta ja uuesti ja uuesti katsuda, õppida, paremaks muutuda ja edu saavutada. Tõelised edusammud tulevad alati peale mitmeid läbikukkumisi. Üks neist “vigadest”, mida me kardame teha, võib olla lihtsalt võti palju suurema edu jaoks elus.

8. Ole viisakam enda vastu. Kui sul oleks mõni sõber, kes sinuga räägib samal toonil, nagu sina iseendaga vahest räägid, kui kaua sa sellist inimest oma sõbraks peaksid? See viis, kuidas sa ennast kohtled on ka viis, kuidas teised sind kohtlevad. Armasta seda inimest, kes sa oled, vastasel juhul ei tee seda mitte keegi.

9. Naudi seda, mis sul juba on. Probleem enamiku inimestega seisneb selles, et me usume kaljukindlalt, et olema õnnelikud siis, kui oleme jõudnud teatud punkti elus, saavutanud teatud staatuse, taseme : kui me oleme saanud juhtivale kohale, kui me oleme ostnud maja mere ääres jne. Kahjuks aga võtab see kõik aega ja kui sa kord oled selle eesmärgi saavutanud, siis ilmselt on sul juba uued ootused ja soovid. Ja sa lõpetad oma elu töötades selle kallal, mida sa tahaksid ellu viia ilma, et sa kunagi naudiksid käesolevat hetke ja seda, mis sul juba olemas on. Leia iga hommik natuke aega, kui sa oled ärganud, et hinnata seda kohta, kus sa praegu oled ja seda, mis sul juba olemas on.

10. Loo omaenda õnn. Kui sa alati ootad, et keegi teine sind õnnelikuks teeks, siis sa eksid. Naerata, sest sa saad seda teha. Vali õnn. Ole muutus, mida sa maailmas näha tahad. Ole õnnelik sellega, kes sa praegu oled ja lase positiivsusel inspireerida oma päeva kuni homseni. Me võime olla õnnelikud, kui me tahame olla õnnelikud. Kui sa otsid õnne nende rikkuste seast, mis sind ümbritsevad, siis sa leiad ta. Kui sa aga otsid alati midagi muud, siis kahjuks, leiad sa ka seda.

11. Anna võimalus oma ideedele ja unistustele. Elus on harva asi õnneküsimuses, heal juhus tuleb ise teha. Mitte kunagi ei saa garanteerida 100% ette, kas see asi toimib või mitte. Enamikul ajast piisab sellest, kui hakata peale. Ja ükskõik, mis siis ka ei juhtuks, lõppeb see alati nii, nagu ta peab lõppema. Kas sa siis saad läbi või õpid õppetunni.

12 Mõtle, et sa oled valmis järgmiseks etapiks. Sa oled valmis! Mõtle sellele. Sul on olemas kõik, mis vaja, et teha üks väike samm edasise suunas. Kasuta siis juhust ära ja astu väljakutsetele vastu, need on kingitused, mis kasvatavad suureks.

13. Loo uusi suhteid headel põhjustel. Ausate inimestega, keda sa usaldada võid ja kes peegeldavad seda, kes sa oled ja kelleks sa saada tahad. Vali endale sõpru, kelle tutvuse üle sa võid uhke olla, inimesi, keda sa imetled, kes oskavad näidata välja armastust ja austust, inimesed, kes on sinu vastu head. Ja pööra tähelepanu sellele, mida inimesed teevad, sest inimese teod räägivad palju rohkem, kui tema sõnad.

14. Anna võimalus uutele inimestele, keda sa kohtad. See võib tunduda natuke karmina aga sa ei saa hoida alles kõiki sõpru, keda sa oma eluteel kohtad. Mõned suhted kustuvad, samal ajal, kui teised muudavad sind paremaks inimeseks. Hinda uusi tutvusi niisamuti nagu sa lased loomulikult minna neil, kes peavad minema. Usalda iseennast. Iga uue kohtumise jaoks tea, et tegemist on tundmatu maaga. Ole valmis õppima, ole valmis väljakutseteks, ole valmis kohtama kedagi, kes võib su elu igaveseks muuta.

15. Ole võistluses omaenda vana versiooniga. Inspireeri ennast teistest, austa teisi, hinda teisi aga ära võistle nendega, see on aja kaotus. Sa oled võistluses ühe inimesega ja ühe ainsaga — see oled sina ise. Sa oled võistluses, et olla parim inimene, kes sa olla võid. Sinu eesmärk on luua omaenda isiklikud rekordid.

16. Rõõmusta teiste võidu üle. Hakka nägema seda, mida sa teiste juures hindad ja ütle neile seda. Näe, kui suurepärased inimesed sind ümbritsevad ja see viib sind heade asjadeni. Ole rõõmus nende pärast, kes mingutavad. Me lõikame seda, mida me oleme külvanud ja ühel või teisel päeval need inimesed, kelle üle sa oled rõõmustanud, rõõmustavad sinu üle.

17. Leia rasketes olukordades midagi positiivset. Kui asjad ei lähe nii, nagu sa seda soovid, kui sa tunned end halvasti, siis hinga sügavalt sisse ja leia väikeseid positiivseid külgi, väikesi lootusekiiri, seda valgust, mis paistab hallide pilvede tagant. Tuleta endale meelde, et sa suudad seda teha ja et rasked hetked muudavad sind tugevamaks. Ära unusta oma oskusi ja võite, kõiki neid asju oma elus, mida sa armastad. Keskendu sellele, mis sul olemas on ja mitte sellele, mida sul ei ole.

18. Anna endale andeks nii, nagu ka teistele. Me kõik oleme haiget saanud omaenda ja teiste otsuste pärast. Ja isegi, kui nende kogemustega seotud valu on normaalne, mõnikord annab ta endast veel tükk aega tunda. Me elame seda valu ikka ja uuesti läbi ja raske on sellest lahti lasta. Andestamine on ravim. See ei tähenda sugugi, et sa pead minevikku kustutama ja unustama selle, mis on juhtunud. See tähendab, et sa jätad valu ja kahetsused ja valid selle asemel õppida sellest juhtumist ja minna edasi.

19. Aita oma lähedasi. Hoolitse inimeste eest. Juhi neid, kui sa tunned mõnda paremat teed. Mida rohkem sa teisi aitad, seda rohkem tahavad nemad sind aidata. Armastus ja headus loovad armastust ja headust. Ja nii edasi.

20. Kuula omaenda sisemist häält. Kui see sind aitab, räägi oma ideedest oma lähedastega aga järgi ka omaenda intuitsiooni. Ole aus iseenda vastu. Ütle seda, mida sul öelda on. Tee seda, mida sa tead, et see on hea.

21. Pööra tähelepanu oma stressile ja õpi pause pidama. Aega on vaja maha võtta. Hinga. Sa pead endale lubama mõne pausi, et end taas üles leida ja liikuda edasi selgema pilgu ja otsusekindlusega. Kui sa oled liiga üle koormatud, siis lühike paus aitab sul end taas hästi tunda ja anda juurde jõudu. Need lühikesed pausid aitavad üles leida vaimset tervist ja mõtelda oma tegude üle, et kindlustada, et nad on sinu eesmärkide seas.

22. Näe elu väikeste hetkede võlu. Selle asemel, et odata suuri sündmusi, nagu pulmad, lapsed, karjääritõus, lotovõit — leia õnne väikestes asjades, mis iga päev aset leiavad. Need väikesed lihtsat õnne täis hetked nagu hommikune kohvi joomine, hea toidu lõhn kodus või kallima käest hoidmine… Need väikesed igapäevased rõõmud võivad niipalju muuta sinu elu kvaliteeti.

23. Võta asju nii, nagu nad on, isegi kui kõik pole täiuslik. Ei maksa unustada, et perfektsionism on hea vaenlane. Üks suurim inimeste raskusi, kes tahavad paremaks muutuda ja maailma parandada on võtta asju sellistena, nagu nad on. Leppida asjadega nii, nagu nad on. Tihti on parem leppida ja hinnata asju, nii nagu nad on. Inimesi sellistena, nagu nad on, selle asemel, et katsuda kõiki muuta. Loomulikult ei ole vaja leppida keskpärase eluga aga me peame õppima armastama ja väärtustama asju isegi siis, kui nad ei ole ideaalsed.

24. Tööta iseendaga, et saavutada oma eesmärke iga päev. Üks tuhande kilomeetrine reis algab esimesest sammust. Ükskõik, millest sa ka ei unista, sa pead alustama väikestest etappidest, et selleni jõuda. Mida rohkem sa end sellesse töösse kaasad, seda rohkem õnne ja võimalust sul on. Paljud meist alustavad aga vähesed töötavad selle nimel tegelikult, pühendudes kogu oma hingega, et saavutada palju oodatud tulemust.

25. Ole oma tunnetega avatum. Kui sa kannatad, siis aega, et kannatada aga ole avatud selle kannatuse suhtes. Räägi inimestele, kes sind ümbritsevad sellest. Räägi neile tõde, räägi neile, mida sa tunned. Palu neil end kuulata. See on esimene samm.

26. Võta vastutus oma elu eest oma kätte. Ole oma valikute ja vigade juht, ole valmis võtmaks paremaid meetmeid, et seda parandada. Sa pead võtma vastutuse omaenda elu eest oma kätte, vastasel juhul ei tee seda keegi teine. Kui seda teeb keegi teine, siis muutud sa tema ideede ja unistuste orjaks selle asemel, et olla oma elu juht. Sina üksi oled võimeline kontrollima oma eluteed. Ja loomulikult ei ole see kerge. Igal inimesel on palju takistusi, mida ta peab ületama. Aga sa pead võtma vastutuse oma elu üle ja saama neist takistustest üle. Kui sa valid mitte valida, siis on su elu maitsetu.

27. Hoolitse oma tähtsate suhete eest. Too rõõmu omaenda ja oma lähedaste ellu tuletades neile tihti meelde, kui olulised nad sulle on. Me ei saa olla kõigi jaoks kõik aga me võime seda olla mõnede inimeste jaoks. Vali millised inimesed need sinu jaoks on ja kohtle neid kuninglikult. Väike meeldetuletus, sul pole vaja suurt hulka sõpru, piisab vähestest aga peaasi, et sa neile loota võid.

28. Keskendu asjadele, mida sa kontrollida võid. Me ei saa kõike muuta aga me võime alati muuta vähemalt ühe asja. Oma aja, andekuse ja emotsionaalse energia kaotamine asjadele, mis ei ole sinu kontrolli ulatuses on retsept, mis viib sind pettumuseni, läbikukkumiseni ja paigalseisuni. Investeeri oma energiat asjadele, mida sa kontrollida saad ja tegutse selle nimel kohe.

29. Keskendu positiivsete tulemuste võimalikkusele. Sa pead olema veendunud, et sa suudad midagi teha, enne kui sa seda teed. Et võidelda negatiivsete mõtete ja rusuvate tunnete vastu peame me välja arendama vastupidise reaktsiooni, positiivse, mis on palju tugevam ja tõhusam. Sa pead kuulama omaenda sisemist häält ja vahetama negatiivsed mõtted positiivsete mõtetega. Selle asemel, et keskenduda sellele, milline olukord praegu tundub olevat, keskendu sellele, mida sa tõesti tahad näha realiseerimas ja siis alusta uue positiivse teoga. Me ei saa kontrollida seda, mis juhtub koguaeg aga me võime kontrollida oma suhtumist. Oled sa õnnelik või on su elu kroonitud eduga, see sõltub suurel määral sellest, millele sa oled keskendunud ja kuidas sa asjadesse suhtud.

30. Ole teadlik oma rikkusest praegu. Henry David Thoreau on öeldnud: “Rikkus, see on oskus kogeda elu kogu oma olemusega.” Isegi, kui ajad on rasked, on alati oluline panna asjad perspektiivi. Sa ei pea heitma magama tühja kõhuga. Sa ei pea magama tänaval. Sa võid valida, mida selga panna. Sind ei tapeta töö juures. Sa ei pea hirmu tundma. Sa võid juua puhast vett. Sul on internet. Sa võid lugeda. Paljud inimesed võivad kinnitada, et sa oled väga rikas, sellepärast ära unusta olla tänulik selle eest, mis sul juba olemas on.

Allikas: Kodusedlood.blogspot.com

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare