Käes on sinine esmaspäev? Kasuta neid nippe, milleks vajad vaid kolme minutit ja tunnedki end kohe palju paremini

 (3)
Käes on sinine esmaspäev? Kasuta neid nippe, milleks vajad vaid kolme minutit ja tunnedki end kohe palju paremini
Foto: Matthew Henry/Unsplash

Päevad ei ole vennad ja vahel lihtsalt ei oska kuidagi rõõmus olla. Jagame sinuga 17 nippi, millest iga üks nõuab vaid maksimum kolme minutit ja tunned end kohe palju paremini.

1. Terved hambad ja hea tuju

Suur osa täiskasvanutest peseb hambaid vähem kui 2 minutit. Aga just nii kaua tuleks neid pesta, et vältida kaariese teket ja igemepõletikku. Kuula hambaid pestes 2 minutit kestvat mõnusat muusikat. Ja sinu hambad on terved ning tujugi hea.

2. Peata oma stress naeratuse abil

Naerata ka siis, kui selleks pole üldse tuju. See meetod mõjub. Kui naeratad, jõuab see signaal ajju ning aju annab organismile korralduse vähendada pinget. Inimene lõdvestub ka siis, kui ta naeratus on teeseldud. Kui aga ühendad naeratuse positiivsete mõtetega, on efekt veelgi suurem.

3. Siruta selga

Kui istud liikumatult oma arvuti taga, tekib kehas pinge. Tõuse mõneks minutiks ja siruta ennast, et pinget vähendada ja end paremini tunda.

4. Liigu kiiremini

Inimesed, kes kiiremini käivad, elavad tavaliselt kauem. Käi võimalikult palju. Vali endale vahe-eesmärk, näiteks liiklusmärk või mingi puu ning liigu sinnapoole. Selline võte aitab sul suurendada kiirust, samal ajal näib vahemaa oluliselt lühemana. Võid ka oma kiirust vahetada: 2 minutit teed kiirkõndi, 2 minutit liigud mugavas tempos.

Seotud lood:

5. Ole avatud armastusele

Leia mõned minutid päevas, et rääkida lähedastega oma tunnetest. Isegi siis, kui sul on väga kiire ning vestlus kujuneb lühikeseks, lähendab see teid ja tekitab usaldust. Harmoonilised suhted parandavad ka psüühilist tervist ning füüsilist heaolu.

6. Ära mett unusta

Mett võib edukalt tervise turgutamiseks kasutada. Lisa teelusikatäis mett oma kohvitassi — see aitab ka köhast vabaneda. Mesi rahustab kurku. Peab vaid jälgima, et kohv poleks liiga kuum, vastasel korral kaotab mesi oma kasulikud omadused.

Meel on ka antibakteriaalne toime ning sellega võib määrida väiksemaid haavu ja kriimustusi.
Ning hea uudis on see ka diabeetikutele. Kui asendada suhkur meega, jääb suhkrutase stabiilsemaks. Lisa mett sinna, kus sa tavaliselt kasutad suhkrut.

7. Muuda kodused toimetused minitreeninguteks

See on lihtne ja efektiivne. Alusta rutiinist: ühenda oma minitreening mingi tavapärase tegevusega, mida iga päev teed.

Hoia tasakaalu — näiteks, kui kuivatad juukseid — see aitab lihastel toonuses püsida. Seisa vasakul jalal ning tee paremaga põlvetõsteid 10 korda. Seejärel korda sama teise jalga.

Telefoniga rääkides liiguta tuharate, jalgade ja puusade lihaseid.

8. Soolast lahti

Üks väike kavalus soovitab roogadele uudse maitse lisamiseks asendada sool sidrunimahlaga. Vähendades soola kogust, vabaned tursetest ning aktiviseerid lümfisüsteemi tööd. Rääkimata juba südame-veresoonkonna haiguste profülaktikast.

9. Maga spordiriietuses

Kas hommikul pole aega võimelda? Kui oled spordiriietes maganud, hoiad kokku nii mõnedki minutid oma kallihinnalisest ajast. Vali mugav niiskust imav riietus. See sobib nii magamiseks kui ka treeninguteks.

10. Tunneta hea une kasulikkust

On teada, et hea uni aitab kehakaalu kontrolli all hoida. See parandab ka meeleolu. Paraku on aga vähesed valmis parema une nimel pingutama.

Kui sul on raske uinuda, ürita lambaid loendada, ent mitte tavapärasel moel, vaid vastupidi lugedes. See nõuab teatavat pingutust ning seega on põhiline ülesanne täidetud: sa eemaldud oma igapäevastest probleemidest ja ärevatest mõtetest ning keskendud loendamisele.

Enne magama heitmist joo kirsimahla, see on unehormoon melatoniini allikas, mis vastutab sügava ja rahuliku une eest ning aitab hommikul ka kiiresti ärgata.

Mõned tunnid enne magama heitmist söö ära üks väike banaan koos teelusikatäie mandliõliga. Mõlemad sisaldavad aminohapet L-trüptofaani, mille sinu organism melatoniiniks muudab. Lisaks sellele tõstab L-trüptofaan lõdvestumist soodustava serotoniini taset.

11. Vabane tursetest

Niisuta vatipadjakesed termilise veega ning pane need külmikusse. Kui hommikul on nägu tursunud, aseta padjakesed mõneks minutiks silmade alla. Efekt on momentaalne.

12. Kirjuta märkmeid

Loe veel

Kui sinu päevagraafik on pingeline, siis on imelihtne midagi ära unustada. Ent mure, et sa midagi ei jõua või unustad, on üks suur stressitekitaja. Homsete tegemiste nimekiri koosta enne töölt lahkumist või enne magama heitmist. See säästab sind muretsemisest.

13. Omanda mini-meditatsioon

Oled kurnatud, ärritunud ning valmis iga tühise asja pärast endast välja minema. Istu sirgelt, ent lõdvestunud seljaga. Sulge silmad ning hinga lihtsalt. Keskendu hingamisele, sellele, kuidas õhk sinu sõõrmetesse tungib ja sealt väljub. Koos sellega lahkuvad sinu peast ka ärevad mõtted.

14. Ole valmis väikesteks ebameeldivusteks

Lõikasid näppu, kingad hõõrusid, pea valutab … Pane väikesesse karbikesse plaastreid, antiseptikuid ja mõned valuvaigistid. Torka karp kotti ja kanna see endaga kaasas — igaks juhuks.

15. Juust

Söö oma lõunasöögi järel tükike juustu. Tänu sellele väldid liigseid käike hambaarsti juurde. Uuringud on näidanud, et pistes pärast põhitoitu suhu tükikese kõva juustu, alaneb kaariese tekke risk.

16. Õpi ilma ravimiteta valust vabanema

Pingest põhjustatud valud on vähe liikuvate ja alatasa närveerivate linnaelanike nuhtlus.
Päeva lõpus on jalad tursunud ja valutavad. Loputa need koju jõudes jaheda veega. Seejärel pane jalga soojad sokid.

Valust ristluudes aitab vabaneda riisiga täidetud sokk. Seo see kinni ja pane mikroahju 2 minutiks. Seejärel heida paariks minutiks pikali, sokk selja all.

17. Osta puuvilju

Inimestel, kes jätavad puu- ja köögivilju lauale, on kehakaalu indeks madalam kui neil, kellel pole neid nägemise ulatuses. Pealegi annavad sellised vaagnad köögile ilusa ilme.

Allikas: Domašni Otšag , aprill, 2018

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare