"Kui ülemus veel midagi ütleb või sekretär valjusti itsitab, lähen kellelegi kallale või viskan oma arvuti puruks!"

 (13)

"Kui ülemus veel midagi ütleb või sekretär valjusti itsitab, lähen kellelegi kallale või viskan oma arvuti puruks!"
Panthermedia, Scanpix

Tuleb tuttav ette? Üha sagedamini ajab kõik närvi — ülemus, kolleegid, sekretäri kleit, tööprobleemid on aga lausa igavad. See ongi töödepressioon.

Kontoritöötajate depressioon

Soome teadlased tõestasid, et kontoritöötajad on palju vastuvõtlikumad depressioonile kui teised töötajad. Erilises riskigrupis on need, kes töötavad kontoris rohkem kui 8 tundi. Selle tulemusel kimbutab unetus (või vastupidi, pidev unisus), närvilisus ning tööst saab sunnitöö.

Millest siis tusatuju tekib?

Kui tunned, et see töö pole sulle õige, siis pole halva tuju põhjust raske leida. Kui oled alati unistanud käia huvitavatel üritustel ning suhelda inimestega, siis ei saa töö arvuti taga sulle kuidagi rõõmu valmistada. Sel juhul tuleb leida endas jõudu ning vahetada tööd või siis lõpetada nurisemine. Kui sulle on aga alati meeldinud töötamine kontoris ning äkki, asja eest teist taga, kaob igasugune tuju, siis võib olla päris mitmeid põhjuseid.

Sind ei saa kuidagi kadestada, kui pidevate konfliktide tõttu kolleegidega tunned end töökohal ebamugavalt. Sellises atmosfääris pole mitte üksnes raske tööd teha, vaid ka ainuüksi kohal olla. Tuleb suhted töökaaslastega korda saada. Kui see on võimatu, siis kontakteeru nendega vaid tööalastes küsimustes.

Pole tarvis teisi taga rääkida, kui sa ei soovi, et sinu sõnad tagaräägitavateni jõuaksid. Jäta isiklikud jutud lähedaste kõrvade jaoks ning nii kaitsed end probleemide eest tööl.

Seotud lood:

Ka ühetooniline rutiinne töö võib tekitada depressiooni. Kui sa päevast päeva teed ühtesid ja samu liigutusi, juhatad halbu projekte, lahendad standardseid ülesandeid ning tunned, et varsti ei pea enam vastu, siis loobi oma dokumendid mööda kontori põrandat laiali ja tantsi nende peal või siis palu, et ülemus usaldaks sulle uusi projekte. Täida ülesandeid, mida enne enda peale ei võtnud, esita standardsete ülesannete täitmiseks uusi ideid ja lahendusi ning igavus kaob.

Kui esitad endale kõrgeid nõudmisi ja arvad, et töö peab olema ideaalselt tehtud, kui võistled alatasa kolleegidega ja ei luba endale hetkegi lõdvestumiseks, ole valmis läbipõlemiseks. See tähendab apaatsust, väsimust ja üldist kurnatust. Ära unusta, et peale töö on sinu elus teisigi huvisid — hobid, kohtumised lähedaste ja sõpradega. Kui sulle on sinu tervis oluline, ära võta tööd koju kaasa ja ära jää kontorisse ööseks.

Loe veel

Ülaltoodule lisanduvad veel pidev töö arvuti taga, väheliikuv eluviis ja vale toitumine. Kõik see mõjutab sinu füüsilist ja emotsionaalset seisundit negatiivselt.


7 võtet enda abistamiseks

1. Kui tuled töölt koju, süüta toas küünlad. Söö õhtust küünlavalgel ja jälgi leeki — see rahustab. Ideaalne oleks muidugi kamin. Kui aga seda ei ole, leia Internetist põleva kamina video.

2. Mine solaariumisse. 3-5 minutit päevitust lisavad vajalikku D-vitamiini, mis vastutab närvisüsteemi normaalse toimimise eest. Eriti soovitav on see sügisel ja talvel.

3. Lõpeta karmide dieetide pidamine. Loobumine oma lemmiktoitudest võib veelgi rohkem depressiooni tekitada. Kui sa jälgid oma figuuri, võta kontorisse eineks kaasa kohupiima, banaane ja ka mõru šokolaad tuleb kasuks. Need ei tee kahju sinu figuurile, samas tõstavad tuju.

4. Üks pirn päevas on uuringute põhjal heaks profülaktikaks ärrituse, depressiooni ja unetuse puhul.

5. Käi sagedamini jala. Kui sa ei võimle ja lähed autoga tööle, sattudes ummikutesse ja olles vihane teiste juhtide peale, on depressioon käeulatuses. Jäta auto töökohast veidi eemale ja kõnni jala.

6. Tegele meditatsiooni ja joogaga. See aitab pärast rasket tööpäeva end taas hästi tunda. Kui teed seda iga päev, leiad harmoonia oma kehaga.

7. Too kontorisse kaasa erksaid „värvilaike“ — lillepott, oma lemmiku foto … Mida iganes. Kui oled väsinud, vaata neid.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare