Loovus päästab sind stressist ja masendusest: 7 nippi, kuidas oma loovus esile tuua

 (4)

Loovus päästab sind stressist ja masendusest: 7 nippi, kuidas oma loovus esile tuua
Photo by Anthony Tran on Unsplash

Tänapäeva stressirohke töökeskkond toob paratamatult kaasa emotsionaalseid pingeid, kus hakatakse enda võimetes kahtlema. Siia lisandub mure perega koosveedetud aja vähenemise pärast. Samal ajal kasvab kohustuste hulk, sest lisaks laste huvialaringidele soovid leida aega endale. Tahaksid jõuda spordisaali või pikemat aega ootab lugemist mõni raamat. Sa ei ole ammu saanud tegeleda oma hobidega.

Sellise kiirustamise juures võid ennast päriselt unustada ja pidada sellisel moel vastu teinekord aastaid. Ühel hetkel lahvatab hing ja sa tunned seda kõike on liiga palju. Hakkad kiiresti otsima lahendusi pääsetee leidmiseks, mis aitaks olukorras paremini tulla toime. Kõige halvemal juhul jõuad kriisiini, kus sa ei naudi oma tööd ega kodust elu.

Loovus võib olla loomulik osa inimese argielust, mis paneb meid otsima uusi lahendusi igapäevastes olukordades. Samuti võime kogeda loovust innovaatiliste ideede leiutamisel, raamatut kirjutades või pilte maalides. Loovus avaldub loomingus laulusõnade, luuletuste või näidendite loomisel. Loovust kasutame nii tööl, kodus ja lastega mängides. Loovus saab avalduda kõige paremini, kui loome selleks soodsa pinnase.

Loovus on midagi loomulikku, mis võib olla aktiveeritud kerge stiimuli korral. Näiteks peame lühikese ajaga mõtlema välja uusi lahendusi. Kui ajul on vaja kiiresti toimetada, teravneb tähelepanu ja võime saada hea tulemuse. Liigse surve korral tõrgub mõistus ülesannet edukalt täitma. Sellises olukorras kaotame enesekindluse ja tunneme ennast halvasti.

Seotud lood:

Liiga sagedased tagasilangused võivad tekitada ülemäära ebakindlust ja hakkame endasse suhtuma, kui halvasti toimetulevasse inimesse. Meil võivad tekkida kahtlused, kas üldse saame oma eluga hakkama ja tunneme ennast süüdi läbikukkumises. See tunne on häiriv ja vajab tervendamist samal moel nagu gripp või hambavalu. Enda vähendamine ei ole kindlasti abiks olukorrast tervelt välja tulemiseks. Lihtne nipp on anda puhkust kehale ja mõtetele, lülitades ennast mõneks ajaks rutiinist välja. Võid minna jooksma, võtta vanni, lugeda läbi soovitud raamatu ja tunda ennast taas hästi.

Võib juhtuda, et eeltoodust ei piisa ja midagi jääb ikkagi kripeldama. Sa võid tunda, et oled võimeline enamaks, kuid puuduvad jõuvarud. Siis vajad taastumiseks rohkem aega. Selge on see, et alati ei ole võimalik sõita nädalateks üksinda puhkama, kuid saad lubada endale päevas tunnikese aega iseendale.

7 nippi, kuidas loovus esile tuua

Loe veel

1. Võta aeg maha ja mine metsa jalutama või jooksma. Värske õhk aitab korrastada mõtteid ja koguda inspiratsiooni.

2. Kirjuta igal hommikul kolm lehekülge hommikupäevikut. Sa ei usu, aga kirjutamine aitab lahti saada ebavajalikust ja saad alustada oma päeva rahulikult.

3. Kogu inspiratsiooniks meeldivaid pilte, esemeid ja tee endale sellest album. Niimoodi võid leida kodu remontimiseks uusi ideid või alustada mõne hobiga.

4. Loo endale rahunurk, kuhu paigutada kaugelt reisilt kaasa toodud või sinu jaoks emotsionaalse väärtusega esemeid . Sellest saab sinu väike tempel isiklike mõtete koondamiseks.

5. Viska välja kappidest üleliigne, mis hoiab kinni energiat. Võid olla kindel, et sul tuleb hulga ideid, mida uut sooviksid endale soetada.

6. Töölt koju jalutades muuda tavapärast teekonda või tule bussilt üks peatus varem maha. Ühendad päevase jalutuskäigus kasulikuga ja võid avastada enneolematult toredaid mõtteid.

7. Riputa seinale oma soovunelm, milleks võib olla reis, uus kodu või perekonna loomine. Sa hakkad alateadlikult looma endale reaalsust, mis viib lähemale soovitule.
Ole terve!

Kui soovid oma loovust uuesti üles leida, siis Loovuse tervendamise uus kursus ootab sind!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare