Oled pettunud või solvunud? Need on 5 vajalikku sammu rahuliku meeleni


Oled pettunud või solvunud? Need on 5 vajalikku sammu rahuliku meeleni
Foto: Oleksandr Pidvalnyi/Pexels

KODUTOHTER: Miks mõned inimesed suudavad ebameeldivas olukorras rahulikuks jääda, teised aga lähevad närvi? Ei, rahulikud inimesed ei ole superflegmaatikud, nad lihtsalt teavad, kuidas stressirohkes situatsioonis hakkama saada. Proovi sinagi.

Nii mõnigi meist on kadedusega vaadanud inimest, kes suudab pingelises olukorras rahu ja head tuju säilitada. Psühholoogid arvavad siiski, et stress mõjutab peaaegu kõiki inimesi, kuid osa meist teab, kuidas stress toimida võib, ja käitub selle järgi. Pakume viise, kuidas ebameeldivast olukorrast tuleneva emotsiooniga hakkama saada.

1. Oled pettunud

Oled organiseerinud juba nädalaid suurt vabaõhusünnipäevapidu oma kallile emale, kuid see tähtis päev saabub vihmavalingute saatel.

Rahustuseks: keskendu tähtsale

Pettumus on täiesti loomulik reaktsioon — tunnista seda. Siis mõtle, miks sa seda pidu teed. Kuigi ilus ilm oleks peo ajal tore, on siiski kõige tähtsam, et sünnipäevalaps saab suhelda talle armsate inimestega. Kohane muutunud olukorraga ise ja kohanda selle järgi ka oma plaane — sa näed, et pisike ebameeldivus ei suuda su päeva rikkuda.

Kui sul on raske rahuneda, kujutle vaimusilmas, et oled tormises taevas: sinust ülalpool laiub sinine taevavõlv ja sinu jalge all mäslevad tormipilved — kõik su ebameeldivused ja mured. Ükskõik kui palju muresid sul ka on, jääb taevas sinu kohal ikka siniseks ja pilvituks.

Seotud lood:

2. Oled solvunud

Aitasid kogu päeva sõpra, kuid ta ei öelnud selle eest isegi aitäh.

Rahustuseks: kirjuta nördimus endast välja

Võta paber ja pliiats ning kirjuta üles kõik halvad asjad, mida tahaksid sõbrale näkku ütelda — otse ja ilma piiranguteta. Siis rebi paber väikesteks tükkideks ning samal ajal kujuta ette, kuidas paberikärina saatel vabastad end oma halbadest tunnetest. Oota veidi ja kirjuta samad asjad paberile, ent pane oma tunded nüüd normaalsesse kõnepruuki, näiteks: “Mul on veidi ebamugav seda probleemi tõstatada, kuid me peaksime sellel teemal rääkima”. Kujuta kogu vestlust ette: sina räägid rahulikult ja su sõber saab aru, mis sind solvas.

Kui tunned ikka veel solvumist, ole valmis sõbraga silmast silma rääkima. Kui tavaliselt eelistad oma viha mitte välja näidata, kuid tunned, et oled solvunud, proovi seekord oma tunnetest rääkida. Kui teed seda rahulikult ja tasakaalukalt, võid oodata samasugust vastust.

Võid oma muret kurta ka usaldusisikule. Ta kuulab sind ja saab probleemi lahendamiseks pakkuda uusi vaatenurki.

Kuidas pingelises olukorras rahu ja head tuju säilitada, loe edasi Kodutohtri augustikuu numbrist või portaalist kodus.ee

Kodutohtri augustikuu teemad
* Paarisrakendid: milliseid toite süüa koos?
* 5 sammu rahuliku meeleni
* Kuidas suhtluslõksust välja saada
* Vererõhk piirikontrollis
* Sinu uus trenn: jalutamine!
* Suvine mürgel kõhuga
* Näonahk murevabaks
* Kuldne hirss toidulauale
* Puhastav linnurohi, rahustav humal
* Migreen või lihtsalt peavalu?

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare