Üheksa asja, mida terapeudid ise teevad, et oma enesetunnet ja tuju kiiresti parandada

 (6)
Üheksa asja, mida terapeudid ise teevad, et oma enesetunnet ja tuju kiiresti parandada
Photo by Katii Bishop from Pexels

Kes teine oskaks mustast masendusest ja halvast tujust üle saamiseks paremini nõu anda kui terapeudid, kes nende probleemidega igapäevaselt kokku puutuvad! Loe siit, mida targad tohtrid ise teevad selleks, et end uuesti käima tõmmata!

Kasuta 30sekundi reeglit

Kui mingi ülesanne ajab sul juhtme kokku ja arvamus, et sa nagunii sellega toime ei tule teeb sind kurjaks, lähene lahendusele tibusammu haaval. Tee ära üksainus väike osa ülesandest, mis võtab aega vähem kui 30 sekundit. Nii saad end utsitada edasi pingutama, sest 30 sekundilise töö edasi lükkamiseks ei ole sul mingit põhjendust ja selle ära tegemine annab väikese, aga vajaliku eduelamuse.

Näiteks: kui sul on vaja ära teha hunnik paberitööd, aga kõik lehed on laua peal sassis ja sa lihtsalt ei suuda otsustada, kustkohast pihta hakata, võta näiteks telefonikõne ajal kokku ühte kausta minevad paberid, klammerda kokku ja pane kõrvale. Tundub nagu imeväike asi, aga kui see tehtud saab, on juba palju lihtsam edasi minna.

Hinga sügavalt

Paar sügavat hingetõmmet lõõgastavad, alandavad vererõhku ja pulssi ning annab sulle võimaluse oma mõtteid korrastada. See on hea viis hetkeks aeg maha võtta ja ümber programmeerida seda, kuidas me end tunneme ja mida mõtleme.

Alusta järsu ja intensiivse väljahingamisega. Hoia paar sekundit ja hinga sügavalt sisse nii, et kõht liigub. Loe sisse hingates seitsmeni, hoia hinge kinni ja loe seitsmeni, ning hinga 14ni lugedes välja.

Seotud lood:

Korda kümme korda, sule samal ajal silmad ja istudes tooliserval sirge seljaga.

Luba ennast halvasti tunda

Võib tunduda ahvatlev kogu ennast valdavat negatiivsust alla suruda, kuid sellega sa endale küll mingeid teeneid ei tee. Luba endal tunda kõiki emotsiooni, mis hingest pinnale ujuvad, sest nii muudad olukorra veelgi hullemaks. Ära käsi oma tunnetel vait olla, vaid küsi, mis toimub ja miks sa end niimoodi tunned. Ainult nii saad oma emotsioonidest õppida, neil minna lasta ja edasi liikuda.

Peatu hetkeks ja ütle enda kohta midagi positiivset

Enesekriitika on halva tuju peamine kaaslane. Nii et kui sa oled taibanud, et tunned ennast halvast ning oled jõudnud või jõudmas põhjusele jälile, peatu hetkeks ning tuleta endale meelde, kui fantastiline inimene sa tegelikult oled.

Kui oledki mingi jamaga hakkama saanud või mõtled endast halvasti, tuleks sellele mõttele kohe üks enesekiitus juurde lisada. Madalseisus olles meenuta endale neid asju, mille üle sa oled enda juures uhke, mis sulle enda juures meeldivad ja milles sa oled parem kui su kolleeg, ema või abikaasa. Kõlab pisut egoistlikuna, aga toob hea tuju ja õige paueri tagasi!

Õpi endale andeks andma

Suhtu iseendasse samasuguse mõistmise ja kaastundega nagu oma sõbrannasse. Me kipume iseenda vastu palju karmimad ja ebaõiglasemad olema kui teiste vastu, nii et esiteks võta see teadmine endale vastu ja teiseks siis harjuta ka iseenda vastu sõbralik ja kaastundlik olema. Me kõik oleme väärtuslikud ja armastust väärt. Me ei tohiks oma tunnete ja tegude vastu nii karmid olla ega iseennast arvustada. Ära tundes, kinnitades ja väärtustades oma kõiki emotsioone on meil lihtsam taluda eksimuste valu.

Küsi endalt, mida sa peaksid järgmiseks tegema... ja siis teegi seda

Oled jõudnud tähtsale koosolekule 20minutilise hilinemisega ja kui sa lõpuks oma kohale maandud, märkad, et su pluusil on megasuur kohviplekk. Sa oled närvis, võib-olla isegi paanikas, tunned häbi hilinemise pärast ja nüüd siis veel see lollakas plekk... tundub, et terve päev on rikutud!

Sellises olukorras on kõige lihtsam võtta hetk endale ja küsida iseendalt, mis nüüd siis tegelikult teha tuleks. Kas ma tahan terve päeva vihasena ringi käia? Kas mul oleks vaja väikest puhkepausi või isegi uinakut? Kas peaks praegu helistama sõbrale ja end tühjaks kurtma? Mõtle välja, mis sind hetkel aitaks ja siis teegi seda.

Mine matkama

Loe veel

Ilmselt ei ole see tööpäeva kestel võimalik, aga vähemalt majast välja minekut saad endale küll lubada. Mine õue, hinga värsket õhku ja liigu. Ka trenn aitab imepäraselt. Ja telefon jäta koju, et saaksid end täielikult restartida.

Tee endale harjumuseks pärast tööd trenni minna või koju jalutada. Mida rohkem viibid värskes õhus ja vele parem - looduses, seda parema ühenduse iseendaga saad ning tuju paraneb!

Leia endale lohutusmantra

Meenuta endale iga kord, kui asjad tunduvad viltu vedama, oma lemmiktsitaati või mantrat. Mõnel inimesel on neid kohe mitu ja need on neil alati nähtaval.

Ütle endale: "Mul on praegu raske, aga kõigil on vahepeal keerulised ajad. Olen enda vastu hell ja meenutan endale, et tegelikult on kõik hästi ja ka see olukord läheb peagi mööda."

Tantsi nagu jaksad

Tants on fantastiline viis enda välja elamiseks ja musta masenduse maha raputamiseks. Tee endale oma playlist lemmiklugudega, mis võtavad jala tatsuma ja toovad naeratuse näole. Tantsi kogu südamest ja hingest, ära hooli sellest, kas keegi näeb või vaatab. Kujutle, kuidas negatiivne energia sinu sõrmeotstest välja voolab.

Mängi lemmikloomaga

Lemmikloomadest paremaid stressimaandajad ei ole olemas ja korduvalt on tõestatud, et koera- ja kassiomanikud elavad kauem. Lemmikuga mängimine lõõgastab, rahustab ja täidab sind positiivse energiaga, kõige parem selle juures on see, et vastu ei taha ta sinult mitte midagi muud peale siira armastuse, mida sa talle ju suurima rõõmuga jagad.

Allikas Huffington Post

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare