NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
22.03.2018 11:46
Mis moodi geenides saab olla meil mingi kellaga mõõdetav aeg? Vanasti elasid inimesed ikka päikese järgi....kell kui selline on ikka liiga uus leiutis, et mingist geenidesse kodeerimisest rääkida mu arust
    24.03.2018 16:55
    Kui vaevaks võtta ja algkoolile lisaks ka kõrgkool läbi teha, siis võib juhtuda, et hakkab sellest va geenivärgist aru saama, rääkimata mingi nähtuse või füüsilise suuruse (päike, planeedid) liikumise mõõtmisest, olgu siis kellaga või püksirihmaga!
22.03.2018 11:51
Isiklikult mul savi mis ajavööndisse me jääme. Peamine, et see debiilsus lõpetataks kiiremas korras
22.03.2018 12:56
Autori näitestikule olen nõus alla kirjutama. Kuid mis puutub sellesse kõigesse suveajale üleminek? Või vastupidi: kuidas puutub see suveajale üleminekut? Kas Kaia Kanepi ja Anett Kontaveit kurdavad suveaja ja vööndiaja kaks korda aastas vahetamise pärast? Kas kurdavad seda Eesti Brüsseli-eakad Tunne Kelam ja Marju Lauristin?
Seda, mille unearst näideteks toob, annab muundada väiteks, et Eestis on kohutavalt palju inimesi, kes ei suuda oma päevi ja töid korrastada ning võtta endale jõukohane eluviis. Jäetakse suveaeg ära ja saavutatakse vaid, et päevased aktiivsused nihkuvad üha enam õhtutundidele ning hommikud, mil terve inimene on targem ja aktiivsem (depressiivne inimene aga pidurdunum ja jõuetum) raisatakse eimillegi peale ära. Ei jõua kooliõpilane selle pooltunniga, mis ta päikese varem tõustes niikuinii varem ärkab, ei raamatut kätte võtta ega treeningutsüklit läbida. Samas on terved ja sihikindlad lapsed nõus hommikul enne seitset treeninguks basseini hüppama - mis tähendab, et analüüsist ette jõudev järeldamine, mis millepärast kellele hea on, pädeb ainult üksikjuhtudel. Unustage ära, et on olemas inimene üldse, kelle kohta arstid teavad, et tama õige uneaeg on 10-st õhtul 7-ni hommikul! Mitu miljonit turisti ja lihtsalt lennureisijat mullu Eestit läbiski? Kellakeeramist ära jättes läheb nagu Lätis viina järel käimisega!
Anonüümne kommentaar
22.03.2018 16:25
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "eks ta ole" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
23.03.2018 15:11
Aga mulle lihtsalt ei meeldi hommikul varem ärkamine. Olen õhtuinimene ja lihtsalt tahan kauem magada. Eriti suvel!
24.03.2018 14:43
Mulle meeldib just suveaeg, sest mulle meeldib, kui peale tööaega , ehk peale kella 5 on veel piisavalt päikest, mida nautida ja mis ka arstidele teadaolevalt mõjub meile hästi. Miks peaks sellest loobuma? Me ei ela enam koopaaajas, ja inimene püüab iga hinnaga elada nagu mitteloomaliik, seega tuleb anda lõivu tsiviliseeritusele, ehk kohandada oma kella ja minu poolest siis ka harjumusi ( geene) . Mõnel on geenides laiskus, mis siis saab, teeme talle töövaba elu, mõnel on geenides rumalus, anname talle niisama diplomi ja paneme valitsusse ( seda viimast vist olemegi võrdõigusluse/demokraatia sildi all juba teinud).
24.03.2018 16:37
Uhh...!?!? "Kultsed sõnad" Loodus elab päikese järgi. Tarbimisühiskond elab kella järgi.
Unearts võiks seletada, et kella keeramine kui selline on tervisele hetkel kahjulik.
Vanainimene kelle päev algab kell 3.16 hommikul ja läheb õhtul koos kanadega kell 20.31 magama sobib vööndiaeg väga hästi.
    27.03.2018 11:24
    Pseudoprobleem. Mis takistab tal pärast kella keeramist vastavalt 4.16 tõusmast ja 21.31 magama minemast? (Või vastavalt 2.16 tõusmast ja 19.31 magama minemast)
    Kell on ainult kell ja kui ei pea tööle minema, siis ei pea laskma ennast sellest häirida. Ka tööinimesed ei pea olema häiritud. Vähese planeerimisega saaks teha nii, et ärkamise/magamaminemise aeg jääks samaks. Kui see meid nii rängalt mõjutaks, siis me ei saaks minna teise töökohta, kus on tööaja algus teine; ei saaks reisida; ei saaks isegi nädalavahetustel pikemalt üleval olla
24.03.2018 16:40
Meil on võimalus toetada Soome algatust – kella keeramine lõpetada. Juhul kui üks väike riik lõpetab kella keeramise, samal ajal aga teised nii ei tee, tekitaks see segaduse transpordisüsteemides kahel korral aastas.
24.03.2018 17:07
Miks me nii ühekülgsed oleme geenidest rääkides. Miks me ei räägi, et meie geenides ei ole ka 8 tundi kuskil nelja seina vahle viibida. Ma näiteks tahaks sealt pääsedes august-oktoober veel päevavalgust nautida
24.03.2018 17:38
Tahaksin ikka meelde tuletada et kell 21 algab öö või ei olegi kell 24 kesköö?
24.03.2018 17:43
"Kui jutuks tuleb kellakeeramine, on alati hulk inimesi, kes väidavad, et neid see ei mõjuta üldse ja nad elavad kellaaja muutmise probleemideta üle."

Ei mõjutagi ning kogu artikkel on üks suur tellitud ning kinnimakstud pullik.ka... Une- ja "kohanemisprobleemid" on vaid sadat masti luuseritel ja sadat erinevat luuseriametit pidavat inimestel, kes arvavad, et nad töötavad - tegelik tööinimene teeb tööd ning magab öösel nagu kott..
24.03.2018 19:10
Huvitav, millele seesugune arvamus tugineb - kui konsulteerite piisava arvu asjatundjatega, saate kinnitust igale arvamusele.
24.03.2018 19:46
Vale puha. Me oleme "kodeeritud" elama päikese järgi. Mitte kella. Kust sellised spetsialistid välja ilmuvad?
25.03.2018 16:46
Kui üldse geenides midagi on kodeeritud, siis on see nii, et keskpäeval on päike kõige kõrgemal ja ja alati täpselt ühes suunas, vaataja suhtes lõuna suunas. See teadmine aitas juba muistseid inimesi orienteeruda maal ja merel. Peale kella leiutamist lepiti kokku, et keskpäeval on kell 12 ja keskööl samuti 12. Aastatuhandeid on inimkond päikese järele oma elu elanud ja selle järele oma tegemisi sättinud. Mingid talve- ja suveajad tulid käibele mõnikümmend aastat tagasi. Ajaliselt langeb päikeseaeg kokku sellega, mida meil täna on nimetatud talveajaks. See aga ei tähenda, et mingi talveaeg võib olla talletatud meie geenides. Seal, kui on midagi talletatud,on ikka ja ainult päikeseaeg oma päikesetõusu ajaga ja päikese loojumise ajaga, mille keskele jääb keskpäev.. Aeg, millal päikest näha pole, on öö, mille keskel on omakorda kesköö.
Igasugune päikeseajast erinev ööpäevase ajaarvamise kehtestamine on vägivaldne ja inimese elu, tema tervist ja harjumusi mittearvestav tegevus. Kogu muu loodus elab meist sõltumata ikka päikese järgi.
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega